Reset af password

Alt snak om teknik, der ikke helt passer ind i "hjemmebiokategorien", hører til her. Det kan være snak om iPod, iPhone, Android, computere, skruemaskiner, køleskabe og biler!
Brugeravatar
vclarke
Geografisk sted: midtjylland

Reset af password

Indlægaf vclarke » tors jun 16, 2016 22:05

Jeg glemmer tit og ofte alle de forskellige passwords, der skal bruges til logind rundt omkring. Så trykker jeg på "send et nyt knappen" og får bekræftelse på at et nyt password skulle være sendt på mail, men flere gange oplever jeg, at der ingen mail kommer, jeg har kigget i spam folderen også. Nogen der ved hvad der kan være galt?
"When I'm with you baby, I go out of my head"

Brugeravatar
Spencer
Geografisk sted: Et sted derude

Re: Reset af password

Indlægaf Spencer » tors jun 16, 2016 23:20

Så er det DERFOR jeg hele tiden får mails, med, at én eller anden laver et nyt password! :D

Ej - spøg til side. :lol:

Måske er det klassikeren, hvor man har flere mailadresser, men glemmer at man er tilmeldt med en gammel?
Har du nogle gamle, så er det værd at tjekke dem.
Hvis du kan huske passwords til dem, altså.

Der er lavet et stykke software, der hedder LastPass, som kan huske passwords for én, og gemmer dem med en meget stærk kryptering.

Brugeravatar
vclarke

Indlægaf vclarke » fre jun 17, 2016 0:51

Nej det er ikke problemet. Jeg bruger altid samme mailadresse og den er også registreret de steder hvor jeg vil logge på. Seneste eksempler er Björn Borg og Ubisoft. Andre steder går det fint. Det undrer mig bare når jeg får beskeden at de har sendt en mail, at den ikke dukker op.

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » fre jun 17, 2016 9:14

Nogle gange skal jeg bede om et nyt password 2-3 gange det samme sted, før der sker noget. Jeg mindes ikke at have oplevet, at jeg aldrig har fået et nyt tilsendt.

Brugeravatar
Spencer

Indlægaf Spencer » fre jun 17, 2016 9:48

Hvis de har nogle tekniske problemer, så tror jeg de vil blive glade for en tilbagemelding. :)
Det kan være de kører på noget gammelt gear, der trænger til at blive skiftet ud eller opgraderet.

Brugeravatar
vclarke

Indlægaf vclarke » fre jun 17, 2016 9:54

Det må være hos dem problemet ligger, jeg har også forsøgt op til flere gange de pågældende steder. Det er da utroligt hvis så store firmaer ikke har styr på sådan noget. :?

Brugeravatar
Spencer

Indlægaf Spencer » fre jun 17, 2016 10:56

Det med, at firmaerne er store, er nu ikke altid garanti for stabilitet.
Jeg synes at netbankerne og NemID, og sågar e-boks jævnligt har problemer, når der kommer en smule mere belastning på deres systemer, end normalt.
Det samme gælder vist også for Skat og for Post Danmark, med deres Track & Trace. :?

Somme tider skal der nogle fejlmeldinger fra kunder til, før de gider opgradere deres systemer. :|

Brugeravatar
vclarke

Indlægaf vclarke » fre jun 17, 2016 20:06

Spencer skrev:Det med, at firmaerne er store, er nu ikke altid garanti for stabilitet.
Jeg synes at netbankerne og NemID, og sågar e-boks jævnligt har problemer, når der kommer en smule mere belastning på deres systemer, end normalt.
Det samme gælder vist også for Skat og for Post Danmark, med deres Track & Trace. :?

:|

Det er rigtigt, men sørgeligt.

Brugeravatar
MiNo
Geografisk sted: Hvidovre

Indlægaf MiNo » fre jul 08, 2016 22:20

Det med at password kan genereres og sendes til din mailbox ... det er årsagen til, at mit password til min mail er ganske komplekst og aldrig bruges andre steder og skiftes ind i mellem.

Andre steder slapper jeg mere af - men mailen'en - hvis den ryger så er du fucked noget så gevaldigt. Så har de adgang.

Se det vidste i godt. Så det har i styr på. Ikk?
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.

Tilbage til "Teknik & Gadgets"