DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 31, 2016 8:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Oplevede dette problem netop i går. :x

Heldigvis havde jeg endnu ikke slettet de jpg-billeder fra memorykortet endnu, som det drejede sig om.
Det plejer jeg ellers at gøre, men der skal åbenbart ændrede rutiner til, indtil jeg finder en mere robust måde, at overføre billederne på.

Formentlig er der tale om en dårlig USB-port, på min computer, eller en slidt eller ustabil card reader.
Jeg gentog overførslen, til et andet drev, og her er alle billeder ok.

Min Windows 7 maskine, samt USB 2.0 card reader, er det, der i dette tilfælde floppede fælt.
I enkelte tidligere tilfælde, har jeg oplevet noget lignende, men tilskrev det kameraet, som fejlkilden.
På én måde, er det rart at vide, at kameraet ikke er fejlkilden, men på den anden side, kan jeg nu ikke være helt sikker på, at mange af de gamle billeder på mine backups, er i ok stand. :?

Øv. :(

Er der skrevet noget kopieringssoftware, som kan udføre efterfølgende kontrol af filer, evt. noget med checksum?
USB 2.0 standarden udfører åbenbart ingen form for kontrol, når det gælder om at sikre at filerne stadig er intakte, efter overførsel.

Måske nogen ved, om USB 3.0 er bedre, på det punkt?
Er Windows 8.1 mon også bedre, med sikkerheden her, end Windows 7?

Håber at nogen ved noget, om dette emne, men ellers - hvis ikke - skal jeg nok poste diverse info i tråden her, hvis jeg finder noget brugbart om emnet. :)


Top
   
Indlæg: lør jun 04, 2016 10:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Hmm... der er skrevet en del software, dar kan det, som Windows burde kunne fra starten. :)

Dette f.eks. http://www.codesector.com/teracopy

"TeraCopy is a nifty piece of freeware that improves the Windows copy/move function and adds useful extras like checksum calculation and permanent delete."

CNET


Top
   
Indlæg: tors jun 09, 2016 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Efter at have brugt TeraCopy i nogle dage nu, kan jeg klart anbefale programmet. :beerchug:
Det er meget informativt, og giver muligheder undervejs, der sparer én for mange af de klassiske ærgrelser, hvis man kopierer til mapper, hvor der allerede er dubletter af filerne.

Man kan f.eks. vælge at TeraCopy skal omdøbe filer, hvis der er dubletter.
Så kan man altid senere se, om man vil gemme den nye eller gamle version, af en fil. :!:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team