DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 14, 2016 20:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det er simpelthen for mærkeligt. Lyden begynder også at skratte, efter at den har mistet netforbindelsen. Netværkskortet, et Realtek RTL8188CE, har allerede nyeste drivers siger Enhedshåndtering. Det kan ikke være min router, da jeg stadig har Wifi-forbindelse til min telefon når det sker. Måske er det netværkskortet i min bærbar der er ved at stå af. Alternativet er at geninstallere Windows 10 forfra og se om det løser problemet.


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 20:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Giver logbogen i Windows ikke en fejlkode for hændelsen, som kan Googles?


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis det er en laptop og den er udenfor garanti, så prøv lige at åbn den og pres det trådløse netkort på plads. Det problem har jeg stødt ind i en håndfuld gange.

Ellers kan du osse prøve at slette netkortet i Enhedshåndtering, genstarte og lade Windows finde det igen. Det skulle konfigurere kortet til standardværdier, og måske er det alt der skal til.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Spencer skrev:
Giver logbogen i Windows ikke en fejlkode for hændelsen, som kan Googles?


Hvor kan jeg se fejlkoderne henne? Det ser lidt avanceret ud.

t23 skrev:
Hvis det er en laptop og den er udenfor garanti, så prøv lige at åbn den og pres det trådløse netkort på plads. Det problem har jeg stødt ind i en håndfuld gange.

Ellers kan du osse prøve at slette netkortet i Enhedshåndtering, genstarte og lade Windows finde det igen. Det skulle konfigurere kortet til standardværdier, og måske er det alt der skal til.


Jeg vil helst være fri for at åbne den, men den er godt nok udenfor garanti, så det kunne være et forslag. Er det absolut 100% at Windows finder netkortet hvis jeg fjerner det? Når jeg kigger på Packard Bells support-side, så er alle drivers der - minus det til netværkskortet :?


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis du whacker det i Enhedshåndtering sletter den kun enheden, driverne bliver liggende på din disk, så ja. Jeg tjekkede lige med Realtek, og de har heller ikke Win 10 drivere, hvilket betyder det udelukkende er Microsoft der distribuerer dem - det er jo en ældre chip så der kommer nok ikke flere opdateringer.

Jeg går ud fra du med 8188CW mener 8188CE :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Håber denne guide kan bruges.



Jeg har aldrig haft prøvet Windows 10, så kan ikke stå inde for hvor nyttige tips han kommer med. :)


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Spencer skrev:
Jeg har aldrig haft prøvet Windows 10, så kan ikke stå inde for hvor nyttige tips han kommer med. :)

Ork, det er et trick der går tilbage til Windows 98SE som stadig virker en gang imellem. Når du sletter et device på den måde, så skriver Windows standardværdier om enheden ind i registry når den finder den igen.

Langt bedre løsningsforslag end at lære Fritte at bruge Regedit :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Et gammelt tip, hvis man har kort i computeren, man mistænker for ikke at have ordentlig kontakt: rens kontaktbanerne på kortet med et kuglepensviskelæder.
RAM-kort kan somme tider være fejlkilden, såvel som netkort etc.

Og aflad lige statisk elektricitet fra kroppen, inden, ved at røre en radiator. :!:
Man kan let zappe noget følsomt, så det bliver lige til den lokale genbrugsstation. :(


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 22:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tak for svarene gutter! :beerchug: Jeg kigger videre på det i morgen. Jeg vil også prøve at resette min router, selvom jeg tvivler på at problemet ligger der. Hvis det er netværkskortet der er ved at stå af, så kan jeg vel erstatte det med et lille USB-kort.

https://www.av-cables.dk/usb-netvaerksk ... oCKxLw_wcB


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 22:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
@Spencer: Viskelæder er universalværktøj - kan også bruges til memorykort, batterier til mobiltelefoner og deslige :thumb:

@Fritte: Bilka og Føtex har ZyXel NWD2205 til en hundredekrone normalt, de kører 300MBit b/g/n og fungerer upåklageligt (har selv fire). Det er i alt fald langt billigere end at skifte det interne, for de er småpebrede ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 22:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Kan du anbefale noget lignende, hvor USB-nøglen ikke stikker så meget ud? Jeg har et Sandisk Ultra Fit USB-stik og det er perfekt størrelse.

Måske det her? https://www.bilka.dk/elektronik/routere ... _100235648

Jeg ved ikke om det betyder noget for downloadhastigheden at det er USB 2.0.


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg er ikke superkyndig i de forskellige fabrikater, men den Belkin kører kun 150MBit hvor ZyXel'en kører 300MBit. Det kræver s'føli' at dit access point osse kan :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jun 06, 2016 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg har en Macbook Pro og kører Windows virtual machine via Parallels (til brug med pokersoftware, der ikke har Mac klienter).
Jeg har taget skridtet til Windows 10 (har gemt en kopi af min Win 7 virtual machine).

Når jeg bruger touchpad, så har Win 10 et par funktioner der hedder "swipe ind fra højre" og "swipe ind fra venstre".

Den er ikke så kræsen med om man kommer ind fra kanten eller blot starter "yderligt" på touchpad'en, og derfor kommer jeg tit ufrivilligt til at aktivere disse funktioner.

Kan de slås fra, i så fald hvor?
Kan ikke finde det nogen steder.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man jun 06, 2016 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Uhh, slås fra tror jeg ikke, men du kan da prøve Synaptics Touchpad og se om ikke du kan modificere den til at gøre hvad du ønsker.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jun 07, 2016 8:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Der var jeg lige lidt for hurtig. Synaptics er verdensmestre i at lave touchpad drivere, og har lavet drivere til IBM og Logitech i årtier. Deres drivere er både gratis og open source, og de var faktisk dem der opfandt multitouch i tidernes morgen.

Der følger naturligvis et kontrolpanel med, og man kan lave utallige ting i konfigurationen, så hvis ikke dit touchpad makker ret, så kan det sandsynligvis fikses den vej.

Ellers er den gode nyhed at det intet koster at prøve, så held og lykke med det!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team