DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er søn maj 12, 2024 14:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 11, 2014 10:15 
Offline

Tilmeldt: tors dec 11, 2014 10:04
Indlæg: 2
Hejsa, jeg har overvejet at flytte min projektor fra et IKEA-moddet LACK-rack til en placering på loftet. I den forbindelse er der to problemstillinger som jeg lige ville høre om der er nogen her i forum der har erfaringer med. Den ene er om man uden videre kan tage strømmen fra et lampeudtag? Jeg synes jeg ved at google lidt på emnet kan se, at der måske kan være nogle problemstillinger omkring, at HPFI-relæet kan risikere at slå fra, når man sætter HDMI-ledningen fra ens AV-forstærker ind i projektorens HDMI-indgang. Så vidt jeg kan forstå kunne det have noget at gøre med at stikkontakterne i huset er jordet på en anden måde end lampeudtagene.

Den anden problemstilling er HDMI-kablingen fra projektoren til AV-forstærkeren. En model kunne være at trække HDMI-kabel fra projektoren hen over loftet, ned af væggen og ind i forstærkeren. En anden model kunne være at bore op gennem loftet og trække kablet oven over isoleringen og bore ned der hvor forstærkeren står. I begge tilfælde skal der nok 7-10 meter HDMI-kabel til og jeg undrer mig lidt over om det er et problem. Er der nogen bekymringer omkring dampspærren i loftet som man skal forholde sig til inden man borer løs?

Vh. Anders


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team