DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 1:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 26, 2014 10:33 
Offline

Tilmeldt: tirs jun 29, 2010 7:50
Indlæg: 60
Jeg har brug for lidt input til valg af en e-book. Baggrunden er, at jeg skal give en i gave til min far og han har ønsket sig en Sony PRS-T3, hvilket jo dermed lyder ligetil. Dog viser det sig at modellen netop er udgået og Sony helt trækker sig fra e-books. Jeg vil muligvis stadigvæk kunne finde en der ligger og samler støv på et lager et sted, men tænkte hvad med support og reperation fremadrettet og måske skulle man satse på en model som Kindle paperwhite der ikke er på vej i graven?

Men som jeg kan forstå er Kindle låst til Amazon e-books som jo primært er på engelsk og min far ønsker udelukkende at læse bøger på dansk, vil det dermed definitivt udelukke Kindle eller vil man på en forholdsvis simpel måde kunne få overført bøger på dansk til denne model?

Findes der overhovedet et gangbart alternativ til en e-reader der kan håndtere bøger på dansk og som ikke er en tablet?


Top
   
Indlæg: tirs aug 26, 2014 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
For lige at klarificere vedrørende Kindle:

Som dansker skal man købe Kindle hos Amazon.com, og den er udelukkende kompatibel med bøger købt dér. Så det bliver nok svært med danske bøger på sådan en fætter...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs aug 26, 2014 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Med tablets på stadig fremmarch gennem de ældre generationer, er e-readeren tæt på død for de markeder, hvor Kindle ikke dominerer. Man vil jo gerne have så meget for pengene som muligt og en specifik e-reader er røget i samme bunke som elektroniske time managers og den slags, hvor den moderne teknologi overhalede markedet indenom.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs aug 26, 2014 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg er godt nok glad for e-ink til at læse på.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs aug 26, 2014 13:54 
Offline

Tilmeldt: tirs jun 29, 2010 7:50
Indlæg: 60
Konigsberg skrev:
Med tablets på stadig fremmarch gennem de ældre generationer, er e-readeren tæt på død for de markeder, hvor Kindle ikke dominerer. Man vil jo gerne have så meget for pengene som muligt og en specifik e-reader er røget i samme bunke som elektroniske time managers og den slags, hvor den moderne teknologi overhalede markedet indenom.


Den nemme løsning ville jo være at foreslå han installerede en app på sin tablet og gik igang, men der er som jeg ser det flere ulemper ved dette, et udpluk er bl.a. at det er mere behageligt at læse på en e-reader grundet deres e-ink skærmteknologi, at den holder strøm væsenligt længere og sidst men ikke mindst bliver man ikke forstyret at div. notifikationer der forstyrer ens læsning.


Top
   
Indlæg: tirs aug 26, 2014 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg havde i hvert fald ikke gidet pløje igennem Dune 7, som jeg gjorde på min Paperwhite, hvis det havde været på iPad.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs aug 26, 2014 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
NFB skrev:
Konigsberg skrev:
Med tablets på stadig fremmarch gennem de ældre generationer, er e-readeren tæt på død for de markeder, hvor Kindle ikke dominerer. Man vil jo gerne have så meget for pengene som muligt og en specifik e-reader er røget i samme bunke som elektroniske time managers og den slags, hvor den moderne teknologi overhalede markedet indenom.


Den nemme løsning ville jo være at foreslå han installerede en app på sin tablet og gik igang, men der er som jeg ser det flere ulemper ved dette, et udpluk er bl.a. at det er mere behageligt at læse på en e-reader grundet deres e-ink skærmteknologi, at den holder strøm væsenligt længere og sidst men ikke mindst bliver man ikke forstyret at div. notifikationer der forstyrer ens læsning.

Notifikationer kan slåes fra ligesom lyset fra skærmen jo sagtens kan dæmpes på tablets. Personligt foretrækker jeg også Kindle til ebogslæsning på engelsk, men som skrevet tidligere, er der ikke et egentligt alternativ på de markeder, hvor Kindle ikke er repræsenteret. Jeg udgiver selv romaner/børnebøger på dansk og har været så forudseende, at lade mine bøger udkomme til Kindle på amazon.com. Desværre er der rigtig mange danske forlag, der ikke vil lade Amazon styre deres produkter, så derfor står man mellem en sten og et hårdt sted, hvis man vil læse bøger på dansk. Flere danskere er jo også gået Mofibo amok, hvilket er en fin service for danske læsere, men de kan heller ikke med Kindle, så der er man ligevidt

Jeg vil dog lige, som krølle på halen, tilføje at iPads med retina trætter øjnene noget mindre end andre tablets. Det er ikke Kindle Paperwhite, men det er om noget et skridt i den rigtige retning.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team