DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 23:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 23, 2014 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Min gamle PCer DELL Inspirion 530, valgte desværre at brænde sammen her i sommers. Nu er det år-og-da siden at jeg interesseret mig for computere, så jeg er helt på bar bund i forhold til køb af en ny og jeg gider ikke at selv skulle samle en, så den skal være samlet på forhånd. Jeg bruger selv en Macbook Pro, men til ungerne og deres skolearbejde vil jeg gerne have en windows PC og så insistere min søn på at det også skal være en gamercomputer, så den skal kunne afvikle de nye 3D shooters spil, Call of Duty mm.

Allerhelst vil jeg have en bærbar, så at den kan tages ind på værelset når der skal laves skolearbejde, hvis der er brug for ro, men hvis den så kommer til at skulle koste flere tusind ekstra, når der også skal spilles på den, så er en stationær helt fint ;)

Jeg havde håbet på et max budget på 5000,- er det helt hen i vejret? Hvilken maskiner vil i foreslå, hvad er det de unge vil have, nu til dags? Er der nogle der har nogle links, kommentar og råd?

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: søn aug 24, 2014 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
tag og køb en maskine hos f.x. mmvision.dk

De har er godt ry synes jeg.

5000 kr kommer du da i gang for, men gør dig klart at det ikke kan trække de nyeste spil med al grafik sat på 'max'. Hvis det er vigtigt, så skal du slippe lidt mere. Et top-graffikkort koster alene 5000kr, bare for ligesom at illustrere den sammenhæng :-)

Men forskellige folk har forskellige behov. du skal bare finde ud af hvad dine/jeres behov er som det aller første.

Smider man 5000 kr for en maskine, og er skuffet fra dag et, så er alle 5000 kr jo ligesom 'spildt' og så er det trods alt bedre at live lidt ekstra synes jeg.

Selv vil jeg mene, at man ikke kan bygge en fornuftig spille PC til under 7000kr. og hertil skal man så lægge ekstra hvis man vil kører med flotteste grafik og endnu mere hvis man vil sikre sige lidt 'levetid' uden at skulle opgradere.

Til gengæld er slutresultatet flottere end hvad selv de nye konsoller tilbyder.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: man aug 25, 2014 22:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
MiNo skrev:
tag og køb en maskine hos f.x. mmvision.dk

De har er godt ry synes jeg.

Selv vil jeg mene, at man ikke kan bygge en fornuftig spille PC til under 7000kr. og hertil skal man så lægge ekstra hvis man vil kører med flotteste grafik og endnu mere hvis man vil sikre sige lidt 'levetid' uden at skulle opgradere.

Til gengæld er slutresultatet flottere end hvad selv de nye konsoller tilbyder.


Det var lige netop sådan et svar jeg ikke ønskede ;)

7000,- som minimum hvis knægtens ønsker skal opfyldes fuldt ud og bærbar skal jeg altså slet ikke tænke på. Fedt med linken til mmvision.dk tror at jeg vil følge lidt med der og se hvad de tilbyder. Jeg overvejer lidt mere, hvad der er "nice to have" og "need to have", men enig, det er dælme også ærgerlig at spare en tusse og så står og brok sig om et år!

Takker :beerchug:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tirs aug 26, 2014 8:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Men huske nu, at det jeg skriver tager primært udgangspunkt i mig, og mine behov. Jeg har et noget andet budget, og stille relativt høje krav. Det er ikke nødvendigvis sandheden for alle.

Derfor vil jeg lige slå min primære pointe fast igen : Find ud af, hvad der er vigtigt for *jer*! Hvis i kan leve med "mellem" settings i grafik, ja så spare man altså en hel del penge og så kan man spille de nye spil med en noget mindre maskine.

Hvis I har muligheden for det, så tag ud til nogen og se nogle af de spil som er aktuelle for jer på de forskellige "settings". Hvis i dårligt kan se forskel, så er der jo ingen grund til at betale de detaljer.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: ons aug 27, 2014 2:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2007 11:57
Indlæg: 348
Geografisk sted: Ringsted
Snupper nok en fra pc fra mmvision næste gang (lydløs af en slags) har haft packard bell i 5 år, men kun et defekt grafik kort. Problemet er
udvidelses muligheder det er der bare ikke i masse produceret pc'er, så dvd røg ud til fordel for sd...


Top
   
Indlæg: tors aug 28, 2014 11:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Jeg købte denne bandit hos Fønix Comp. Og den kører nærmest alt på maks og er en glimrende gaming computer. Den kostede mig ca. 5500,-

standard Køler
Kingston HyperX blu - 8GB DDR3 1600MHz PC3-12800 CL10
Kingston SSDNow V300 - 2.5″ SATA-600 240GB
Cooler Master Elite 120 Advanced - Mini ITX Hvid
ASUS GTX660-DC2OCPH-2GD5 grafikkort - 2GB
ASUS H81I-Plus - Mini ITX LGA1150
Cooler Master G500 - 500W 120 mm
Intel Core i5 4460 / 3.2 GHz Processor - LGA1150


Top
   
Indlæg: lør sep 06, 2014 17:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Tak for hjælpen. så blev jeg pejlet lidt mere ind på hvad jeg skal have. Jeg har kigget på disse, så når vi når oktober, skal der handles.

Vision Family Edge computer http://www.mm-vision.dk/vision-family-edge-ssd-computer 6094,-

X-One Virgo V2 http://www.mm-vision.dk/hurtig-gamer-co ... x-one-irgo 6795,-

Føniks AMD/GTX750 Gamer Computer https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-co ... puter.html 5299,-

Så meget dyrere syntes jeg nu heller ikke at en bærbar ville være contra de stationær jeg havde kigget på. Feks Vision S4768 17,3' gaming bærbar. http://www.mm-vision.dk/vision-s-series ... -3-baerbar 6899,-

eller Lenovo IdeaPad Y510p - 8GB Core i7 15.6″ GF-GT755M 2GB gamer bærbar https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3% ... 6rbar.html 6799,-

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team