DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 3:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre jul 25, 2014 18:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Er endelig hoppet på smart bølgen og er startet i det små med en samsung galaxy 3 mini. Den æder bare batteriet på ingen tid, så der må jo køre et eller andet program??

Den blev ladet op til 98% igår kl. ca 23, her kl. 18 er den nede på 15%, det eneste jeg har brugt den til i tidsrummet er lige at aktivere den3 gange for at se batteri stand.

Under indstillinger kan jeg se at:
android-OS bruger 47% af strøm
Endomondo 22%
enhed inaktiv 15%
Batterstandby 12"
Android-system, wi-fi og skærm hver 2%

Oppe i venstre hjørne er der hele tiden et ikon med "placering indstillet af.." når jeg trykker på den er der flueben i "brug gps-satelitter" Har en mistanke om at det er det der gør det, for umiddelbart skal den vel kun bruge gps når jeg bruger endomondo??

Jeg har installeret følgende på tlf:
Endomondo
Dropbox
Gmail
Mobilepay
Avast

Bruger næsten kun tlf til at løbe med ellers ligger den bare og bruger strøm på et eller andet ligegyldigt :devil: :devil: :devil:

Håber der er en der kan hjælpe mig med hvad jeg skal slå fra :beerchug:

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: fre jul 25, 2014 21:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 11, 2005 12:43
Indlæg: 341
Geografisk sted: Esbjerg.
Du skal i hvert fald starte med at slå Bluetooth og GPS fra, for de to tjenester står og søger hele tiden.
Så kan du slå dem til, når du skal bruge dem.

Men du skal som udgangspunkt ikke forvente, at et batteri holder til meget mere end et døgn i en smartphone.


Top
   
Indlæg: fre jul 25, 2014 22:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Popeye skrev:
Du skal i hvert fald starte med at slå Bluetooth og GPS fra, for de to tjenester står og søger hele tiden.
Så kan du slå dem til, når du skal bruge dem.

Men du skal som udgangspunkt ikke forvente, at et batteri holder til meget mere end et døgn i en smartphone.


Så er gps slået fra, men det var da lidt smartere hvis det selv slog sig til når endomondo åbnes og lukkede ned sammen med dette, kan det ikke lade sig gøre?

Nu når jeg kun bruger mobilen ca. 1 timer hver anden dag til løb, så burde den da kunne holde strøm mere? Den bliver ikke brugt til at ringe eller sende sms fra.

EDIT: Det har hvert fald hjulpet på batteri forbruget at slukke for gps, kan bare ikke forstå at det ikke selv bliver slået til og fra når man skal bruge programmer der er afhængig af gps, det er da ikke særligt SMART :o

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team