DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 11:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør jun 28, 2014 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg tror jeg vil have mig en robotstøvsuger.
Primært til at holde støvet i soveværelset nede (sort sengetøj, og urolig nattesøvn = Støv)

Jeg bor i et plan, og har kun er relativt lavt dørtrin imellem stue og resten af rummene, og så et stejl tin ned til badeværelse, men der kan jeg godt overleve selv at skulle støvsuge.

Jeg er indstillet på, at den ikke klarer alt, men skal suppleres at normal støvsugning.
Men lad os bare sige, at det pt sker med en frekvens, hvis jeg med en robotstøvsuger forventer at skulle støvsuge ligeså tit, men at der så bare vil være renere imellem støvsugningerne. :-)

Jeg har læst Roomba tråden herinde, men den har et par år på bagen, og jeg vil gerne høre om erfaringer med andre modeller også.
Eller links til gode tests.

Det jeg lige umiddelbart har fundet, lader til at være opsummeringer af andre tests.

Leder selvfølgelig efter bedst til prisen. :-)

De forskellige modellers fordele og ulemper er også velkomne.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man jun 30, 2014 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg følger lige med her, da vi også overvejer en robot-løsning...

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 30, 2014 15:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Ja indtil videre er det stadig muligt at bevare overblikket. :-)

Jeg har selv søgt og kigget, og det lader til at Roomba nok er vejen frem.
Og at seneste skud på stammen (Roomba 880) adskiller sig noget fra forgængerne, ved at der ikke er børster men istedet "gummiruller" ved "opfejet" dermed ingen stride børster der skal renses for hår mm, og gummirullerne sidder tættere sammen, hvilket giver mere sug.
Men den larmer vist også lidt mere.

Og prisen er ganske hamper.
5999kr i vejl uds.
Jeg synes dog skridtet fra børster til "gummirulle" virker til at være så smart, at man ikke rigtig kan forsvare at vælge en ældre model.

Jeg vil dog nok udskyde købet til jeg drager på ferie om en måneds tid, og se hvad prisen ligger på der i Europa, hvor jeg kommer frem.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man jun 30, 2014 21:07 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Maggerholm skrev:
Jeg vil dog nok udskyde købet til jeg drager på ferie om en måneds tid, og se hvad prisen ligger på der i Europa, hvor jeg kommer frem.

Mvh Michael

Du kan jo også se her, det giver da et hurtigt overblik over nogle net butikker og priserne, og ikke helt landespecifik (Polen,Østrig,UK,Tyskland)


Top
   
Indlæg: man jun 30, 2014 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
pendec skrev:
Maggerholm skrev:
Jeg vil dog nok udskyde købet til jeg drager på ferie om en måneds tid, og se hvad prisen ligger på der i Europa, hvor jeg kommer frem.

Mvh Michael

Du kan jo også se her, det giver da et hurtigt overblik over nogle net butikker og priserne, og ikke helt landespecifik (Polen,Østrig,UK,Tyskland)


Heh, ja det svinger jo fint et sted imellem €729...
Det er dog omregnet ca 5440kr, og det er da 560kr under prisen herhjemme (men med bøvl ved defekt).

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør sep 06, 2014 18:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg endte med at købe en Rooba 880 fra roboteksperten.
Jeg kontaktede dem og forelagde dem prisen på €729 i udlandet, og han tilbød 400kr's rabat.

De sidste godt 150kr sparet ved at købet i Tyskland synes jeg ikke var det værd.

Det største kritikpunkt er, at strømledningen til ladestationen er overraskende kort.
De fleste af mine stikkontakter i hjemme sidder ved dørkarmene lidt under dørhandtagshøjde, og her er kablet for kort til, at ladestationen kan stå fladt på jorden, så Roomba kan parkere i den.

Jeg er ikke helt kommet igang med den endnu, jeg har stadig et par ting der skal klares for at min lejlighed er "Roomba-friendly", men jeg har da brugt den i soveværelset (ja altså til at støvsuge!) og det klarer den fint.

Er lidt spændt på om timerfunktionen og lighthouse funktionaliteten kan komme til at fungere efter hensigten elelr om jeg manuelt skal placere den i de enkelte rum, når de skal støvsuges.

Dertil skal det siges, at mine døre er placeret, så der bliver bedst støvsuget, hvis de ikke står åbne (et par steder "stikker de ud i rummet", og kan ikke åbnes helt om, så de stå plant med væggen, og så bevæger de sig nemt, så et lille puf kan flytte på døren, så det åbner/lukker mere end planlagt), og det taler jo imod, at Roomba kan klare det hele selv.

Nu må vi se.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team