DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre feb 07, 2014 16:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg har ikke selv det store behov for en tablet, men kone og børn plager i lange baner, og jeg tænker, at hvis jeg giver efter, må jeg sikkert købe nogle film til.mig selv ;)
Det skal være en 10" Android, og jeg har ikke lyst til at betale mere end højst nødvendigt.
Kan en Galaxy Tab 3 bruges? Den har svagere specs end Note'n (som jeg har prøvet kortvarigt), men den koster kun 2.000 og skal primært bruges til at surfe og måske Minecraft + hvad ungerne ellers finder af småspil.

Tak for input, gents!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn feb 09, 2014 21:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Anyone?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn feb 09, 2014 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Køb en ipad istedet for :thumb:

Den er mere brugervenlig. Tror,sagtens du kan finden en ipad 4 til den pris.


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 0:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg får det (stort set) fysisk dårligt af Apple-produkter, så ellers tak ;)
Jeg vil meget gerne holde mig til Android.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 1:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg får det fysisk dårligt af at bruge Android. Det er som at piske sig selv med barberblade.

Hvad har din kone og børn prøvet af tablets? Hvis de små har brugt iPad kan det være de kommer til at få problemer med Android. Og jo billigere du køber, jo værre bliver det...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 3:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Buck Rogers skrev:
Jeg får det (stort set) fysisk dårligt af Apple-produkter, så ellers tak ;).

Mit gæt er at du aldrig har ejet et Apple produkt så. Det er synd at dine børn skal straffes på grund af fordomme, men gør som mange andre af din slags. Køb en android-tablet først. Når den så har skuffet dine børn længe nok, så køb en iPad og gør dem glade. For mig har Windows/Android/Apple aldrig handlet om religion og fordomme, men om hvilket produkt der var det bedste til prisen.

Det siger vel også lidt om kvaliteten, at du ligefrem skal efterlyse et råd mht til Android. :D

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 7:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Jeg har altid sagt at jeg ikke vil eje et Apple produkt.

Købte først en Motorola Xoom og solgt den hurtigt igen, da den var for sløv. Købte så en Denver tablet til den lille, men denne blev også byttet med det samme.

Den lille fik en Samsung tablet istedet og jeg købt en Ipad 2. Vi har haft disse 2 lige siden og køber de samme igen hvis de går i stykker.

Jeg er også helt ude af religionsnakken. Køber det der fungerer bedst og det gør Ipad og Galaxy.

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 10:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Man skal virkelig passe på, hvordan man spørger :)

Totalt frit efter hukommelsen:
#1: Doug Quaid? Good to see you! Bob McClane. Now, let me see if I remember this correctly. You were interested in Mars...
#2: That a problem?
#1: Let me be frank with you, Doug. I think you'd be much happier with one of our Saturn cruises. Everybody raves about 'em.
#2: I'm not interested in Saturn. I said Mars.

Mit svar til Kim var med et glimt i øjet, aldeles overdrevet og derfor forsøgt blødt op med en smiley. Den faldt til jorden kan jeg se.
Men nej, at jeg gerne vil have Android har ikke så meget med religion at gøre. Det er ret velovervejet.

Konigsberg skrev:
Mit gæt er at du aldrig har ejet et Apple produkt så. Det er synd at dine børn skal straffes på grund af fordomme

Jeg synes du gætter på et lidt spinkelt grundlag. Nej, jeg har aldrig ejet et Appleprodukt, men pga. mit arbejde har jeg en hel del erfaring med både Apples bærbare og iPads. Er det godt nok?

1. Jeg bryder mig bare ikke om styresystemet på iPad. Det er ikke primært mig, der skal bruge tablet'en, men det er mig der skal vedligeholde den, når noget går galt, så derfor har jeg en vis interesse.
2. Familien har i forvejen tre Android-smartphones, så børnene er nogenlunde vante til at betjene Android.
3. De passes jævnligt af et familiemedlem, der har en Android-tablet, og er glade for det, så det er faktisk stik modsat af Naieras gæt.
4. Det, jeg kender til Apples kundeservice og fortolkning af reklamationsretten, giver mig ikke synderlig lyst til at støtte dem. Men det har ikke noget med religion at gøre.

Og helt ærligt.... synd for mine børn? De stakkels børn, der må nøjes med to pc'er, en Xbox, Nintendo, ovennævnte tre telefoner der spilles flittigt på, bunker af film osv osv. Hvis det er synd for børn, der ikke får den rette tablet, ser det sgu skidt ud for dagens ungdom. Jeg tror bare ikke, at behovet er så vanvittigt stort, så derfor har jeg bare ikke lyst til at smide så mange penge efter projektet.
Citat:
Det siger vel også lidt om kvaliteten, at du ligefrem skal efterlyse et råd mht til Android. :D

Det fremgår vel af min overskrift? Ja, man kan få mere eller mindre gode Android-tablets (de bedste er da vist ikke så ringe endda). Lige som man kan få mere eller mindre gode projektorer, BD-afspillere, musikanlæg etc. Hvad er pointen? :)

Men jeg takker for input fra de forskellige.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 23, 2002 2:01
Indlæg: 763
Geografisk sted: Køge
Købte denne til konen til jul, og uden at være superbruger hverken hende eller mig, er vi godt tilfredse.
Den skiller sig også lidt ud i forhold til den gængse tablet, ved at have indbygget fod, så den kan stå op, og så har den samtidig "lang" batteritid

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablets-ipads/YOGATABLET10/lenovo-yoga-tablet-10-16-gb-wifi?scid=EXT_SEM_IP&gclid=CIea34CVwbwCFcuQcgodjgIAnQ

_________________
Peter Hansen

My Collection


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 10:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Tak, den ser jeg på :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg har en Samsung Galaxy Tab 2, som kører ganske fint, til mine behov.
En lille app killer, ved navn 'Super Task Killer', er dog tit i brug, hvis jeg mistænker den for at blive lidt sløv i det.

Jeg valgte den primært grundet skærmstørrelsen og glasset, som er Gorilla Glass.
Ingen ridser endnu, men skal den kritiseres for noget, så er den måske lidt tung at sidde med.

To punkter, som jeg mener er væsentlige at kigge på:

-Vægten
-Batterilevetid ved 'normal' brug

Hvis behovet eksempelvis er filmkiggeri, så er batterikapaciteten ret vigtig, i mine øjne.


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 12:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Spencer, hvilke typer apps kører du på den? Børnene vil gerne kunne spille lidt, men det er nok ikke nogen af de vildt krævende 3D-ting, der er tale om.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 13:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Ved filmkigning bruger jeg MX Player, som kan spille .wmv og også vise hvor mange procent batteri, der er tilbage.
Ellers er Angry Birds og Pinball Deluxe, samt læsning af PDF'er, det tiden går med.

Jeg har en power bank, som kan sluttes til som ekstra strøm, og den er i brug ved filmkigning når jeg vil se en film, men ikke har husket at lade batteriet helt op.

Forgængeren til denne.


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 13:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ok, det er vist nogenlunde på linje med vores behovsniveau.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2014 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Buck Rogers skrev:
Man skal virkelig passe på, hvordan man spørger :)

Ja og når man tænker på hvor lang tid du har været på dahf må du da vide, at der er nogle doktriner man ikke afviger fra. En af dem hedder Apple og fraviger du fra den oplyste sti er de hjælpsomme brugere på dahf knap så hjælpsomme, hvad du også har fået at føle. Du skal købe Apple ellers er du et slet menneske og på kanten af at være børnemishandler. Skide være med det du spurgte ind til, behov eller pris, bare mærket er det rigtige.

Heldigvis findes der andre fora hvor du kan få hjælp og her vil jeg anbefale dig at surfe ind på Mobilsiden.dk
-hvor der også er religionstosser, men hvor du kan få bedre hjælp end her. Kig i deres debat forum.

Har selv en blanding af Apple og Android som passer til mine behov og når jeg skal have nyt eller udskifte vil jeg også vælge efter behov frem for mærke. Er pt. på en iPad 4, så jeg er ikke inde i de nye Android tablets. Men hvis dit/jeres behov (som dit første indlæg tyder på) er begrænset, så smut en tur i den nærmeste El-Giganten og prøv dem ’in real life’. El-Giganten har et stort udvalg og der burde også være en for dig.
Ellers er udvalget, hvis du vil købe brugt, stort og du kan komme langt for 2000kr.


P.S. 'Ovenstående er skrevet med et glimt i øjet og ikke for at starte en evt. 'pisse konkurrence'

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team