DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:21

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 03, 2013 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hej DAHF'ere

Jeg leder efter et godt og billigt 'almindeligt' digitalkamera, som jeg kan slæbe mig med på ferier rundt omkring og ikke gå og vifte med min iPhone alle steder. Er der nogen med viden inden for området, der kan anbefale noget? Jeg tænker omkring 5-800 kr. ca. Jeg har kigget lidt rundt omkring selv og synes ikke, jeg bliver klogere på det. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 03, 2013 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Du kan sikkert sagtens finde et Canon Ixus til omkring 800,- kr. og de plejer at gøre det ganske fint.

Købte et meget billigt Canon til vores datter på 3 år sidste jul (det kostede 300,- kr. inkl. taske i Bilka), da jeg nægtede at betale mere for et Fisher Price legetøjskamera, end jeg kunne få et rigtigt kamera for. Selv det lille latterligt billige kamera som datteren har tager OK billeder. - Hun bruger det kun til at tage billeder og kigge på skærmen, men det er sgu' vildt hvad man kan få for selv små penge i dag.

Et Ixus (eller et tilsvarende Nikon, Olympus, Sony eller Fuji) er jeg sikker på kan tilfredsstille dine behov, hvis det bare er til Point-N-Shoot.
Hold dig dog til de kendte mærker, så har du glæde af gennemtænkte menuer og funktioner og ofte også en bedre optik.

Gør dog op med dig selv, om du vil have et Li-Ion batteri med lader eller køre med AA-batterier, da det er i den prisklasse at det skifter.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 10:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hej LarsB! Mange tak for svar.

Jeg er nok egentlig mest ude efter et Point-N-Shoot-kamera. Jeg ved, at et dyrere og mere funktionelt kamera ville kunne lave en masse flottere skud, men jeg vil nok bare gerne kunne tage nogle hyggelige billeder, når jeg og fruen er afsted på ferie. :)

Jeg er helt sikkert mest til idéen om batteri med lader til end AA-batteri-modellen, som jeg tænker er dét, som de billige kamera bruger. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
ElMutanten har disse to for tiden:

Canon PowerShot A2600: Link
749,- kr. og så er det inkl. taske og 4 GB kort, så er du kørende med det samme.

Canon Ixus 500 HS: Link
798,- kr. for kamera alene

Ixus'en er sikkert et bedre og mere lækkert kamera, og har du allerede et SD kort liggende, så var det måske bedre på lang sigt. - Ved PowerShot'en kan du komme fra nul og så i gang med det samme.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tusind tak, Lars! :thumb: Jeg smutter ud og kigger på et af de to :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs okt 08, 2013 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
LarsB skrev:
ElMutanten har disse to for tiden:

Canon PowerShot A2600: Link
749,- kr. og så er det inkl. taske og 4 GB kort, så er du kørende med det samme.


Jeg købte A2000-kameraet i går på vej hjem fra arbejde. Det ser ud til og føles som om at være et dejligt kamera og perfekt til mit behov. Mange tak for hjælpen! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team