DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 13:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jun 04, 2013 20:44 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Maggerholm skrev:
Og det jævner forskellene mere ud i praksis end de fremgår på papiret.
(Men ja plasma har nok generelt et højere strømforbrug end LCD, men ikke i det omfang de tekniske specifikationer kan indikere).

du skal ikke grave længere end til nærliggende flatpanels eller recordere.dk og læse og strømforbrug på kalibreret skærme, og der hitter plasma skærme da på de 180-200w (pana), så jo det er jo lige præcis hvad de måler i snit der, så du tvivler vel ikke på eksperters ord, eller er du sortseer og har aldrig lys på din egen plasma :devil:
til sammenligning er 80w på en LG 55" jo normalt, så jeg mener bestemt normalen er 100% eller mere for en regulær brug af plasma da det er præcis som du nævner variende og lyse scener har sin pris, eller folk som smørrer tykt på, og lad os nu glemme fanatikere som ikke forstår almindelige brugere, og tror verden kun består af plasma entusiasterne. der er folk som bruger tv forkert og aldrig ser et forum, de betaler kassen for deres plasma billed, og hvad som ellers følger det.


Senest rettet af pendec tirs jun 04, 2013 20:48, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 20:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Der er ingen tvivl om at LED-LCD bruger mindre strøm end plasma. Det er hvad LED er godt for; mindre strømforbrug og muligheden for at lave tyndere displays. Det har dog ikke hjulpet billedkvaliteten væsentligt, i hvert fald sådan som LED er brugt, og plasma-tv er også blevet voldsomt meget tyndere i dag, end de var for fem år siden.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Har aldrig turdet at gå over til plasma. Ville ønske jeg gjorde det ved sidste tvkøb for 4-5 år siden. Har en Sony 46X4500 hængende i stuen nu og overvejer meget, at en ST60 eller måske en VT60, skal være min nye filmtv - når pengene er til det.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Har du tid, så prøv at smutte forbi en Sony Center. De er slet ikke så dumme, typisk ved folk dér en hel del og kan (inden for Sonys sortiment) give dig et bud på en skærm til dit behov. Selvom Plasma lokker så er det jo fint at kende til alternativerne i LCD. På den måde træffer du i hvert fald et mere oplyst valg.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 21:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Fritte skrev:
Jeg mener nu stadigvæk at den gode hr. Holmsgaard bør starte med at kigge rundt i forretningerne og få en føling for hvad hans øjne ser, fremfor at basere sit køb udelukkende på anmeldelser. ;)

Hvis jeg stod og manglede et fjernsyn her og nu, så ville jeg starte med at gå i forretningerne og se hvad markedet tilbyder.


Men forretningerne er jo misvisende.....

Der er jo ingen der ser tv i den belysning, og den generelle oplevelse i templerne er, at det kun gavner discount-skærmene.

Så templerne er det sidste sted man skal tage hen......


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 21:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
pendec skrev:
...så du tvivler vel ikke på eksperters ord, eller er du sortseer og har aldrig lys på din egen plasma :devil:


Nej jeg tvivler ikke på eksperters ord.
Jeg huskede dem åbenbart bare forkert.

Selvfølgelig har jeg lys på min plasma, men jeg har aldrig "kun lys".
Jeg har tidligere boet til leje et sted, hvor de private udlejere aflæste el ugentligt, og de kunne se de weekender jeg ikke var hjemme.
Jeg har altid brugt en del strøm.

Nu er jeg flyttet i almen boligbyggeri, og betaler til el og varme aconto hver måned.
Jeg har altid set mig selv som storforbruger af strøm, og har da også en 55" plasma, og den kører cirka fra jeg kommer hjem fra arbejde (omkring 16.30 til 17.00), sammen med surround receiver, mediaserver og så meget andet.
Alligevel har jeg de to gange der er blevet gjort regnskab op får penge tilbage i el.

Så selv som storforbruger af strøm, og med 55" plasma, så bruger jeg mindre end "gennemsnittet" her i boligforeningen.

Jeg har iøvrigt kun 2,5 indvending til mit plasma tv.
Jeg har lidt retention (især, når det lige starte op på fx AppleTV's startmenu), og der er kommet et lille tv2 logo burnin tidligt i dets liv, men jeg tror det er fordi jeg dengang brugte min analoge recorder meget via rgb scart, til at se optaget tv, og det har haft en lidt skarpere setting end ved almindelig tv igennem tv'ets tunere.
Så oplever jeg (med alle de fancy settings slået fra) svage vandrette streger i billedet (når et eller andet et sted i billedet laver en vandret streg, så forlænges denne hele vejen på tværs af skærmen, hvis man kigger godt efter)*
Og så kan jeg høre blæserstøj, og en svag sum/brum( ved især lyse billeder), hvr jeg hører rigtig godt efter, men ikke i min normale daglige brug.


* Hvis man fx tager ATV's screensaver Floating, så vil de billeder der flyver rundt på skærmen generere en vandret streg ved over- og underkanten af billedet, som kan ses på tværs af hele skærmen, men kun hvis man kigger godt efter.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 06, 2013 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg tror, jeg går efter et Panasonic ST-60-tv. Jeg er glad for Panasonic, er glad for plasma og har ikke krav til alle mulige obskure indstillinger, jeg ikke forstår noget om alligevel. Jeg vil gerne, at når jeg ser film og af og til gamer, at billedet er klart og tydeligt og at der er et dejligt sortniveau. Det tyder Panasonic tv-et på at kunne klare.

Tak til alle for input. :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jun 06, 2013 22:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Holmsgaard skrev:
Jeg tror, jeg går efter et Panasonic ST-60-tv. Jeg er glad for Panasonic, er glad for plasma og har ikke krav til alle mulige obskure indstillinger, jeg ikke forstår noget om alligevel. Jeg vil gerne, at når jeg ser film og af og til gamer, at billedet er klart og tydeligt og at der er et dejligt sortniveau. Det tyder Panasonic tv-et på at kunne klare.

Tak til alle for input. :beerchug:


Fona har pt 42" ST60 på tilbud til 6999kr (og jeg er SLET ikke misundelig over du har råd :D )


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Henriksen skrev:
Holmsgaard skrev:
Jeg tror, jeg går efter et Panasonic ST-60-tv. Jeg er glad for Panasonic, er glad for plasma og har ikke krav til alle mulige obskure indstillinger, jeg ikke forstår noget om alligevel. Jeg vil gerne, at når jeg ser film og af og til gamer, at billedet er klart og tydeligt og at der er et dejligt sortniveau. Det tyder Panasonic tv-et på at kunne klare.

Tak til alle for input. :beerchug:


Fona har pt 42" ST60 på tilbud til 6999kr (og jeg er SLET ikke misundelig over du har råd :D )



Og Hi-Fi klubben til 6499,- inkl. 3 års garanti hvis man er medlem :thumb:
Fremragende tv til pengene, det skal du nok blive glad for.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 14:12 
Offline

Tilmeldt: søn maj 05, 2013 18:08
Indlæg: 19
Henriksen skrev:
Som film-elsker mener jeg dog stadig afgjort, at man snyder sig selv ved ikke at se sine dvd,ere og blu-rays på en plasmaskærm (næste stadie er projektor, men nu taler vi skærme!!)


IMO er din bias mod LCD useriøst, når du tidligere påstår, at du kun har set LCD skærme som var ukorrekt kalibreret hos brugeren og derfor havde dårligt billede. Din forherligelse af Plasma, er altså i den kontekst temmelig fjollet at læse. Jeg ved godt at du ikke har svaret på mit tidligere indlæg til dig, men det er tydeligt at læse udfra dine erfaringer med LCD, at du enten har set et tv der ikke var kalibreret ordentligt, eller sandsynligvis har været noget skrammel i 50hz eller lign.


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Hvad det var så nemt at afgøre hvad der er bedst, hvorfor er der så mange produkter som er så forskellige?

Fordi der ikke er noget svar på det spørgsmålet om hvad der er bedst !

Nogen sætter lyden fra en knasende LP over en støjfri CD - andre har det modsat. Hvem har ret?

Det har de begge !

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
MiNo skrev:
Hvad det var så nemt at afgøre hvad der er bedst, hvorfor er der så mange produkter som er så forskellige?


Fordi tv-apparats-producenterne er ligeglade med god billedkvalitet, eller simpelthen ikke fatter hvordan man laver det, og fordi de mener det er til deres fordel at de har en million forskellige modeller til salg.

MiNo skrev:
Fordi der ikke er noget svar på spørgsmålet om hvad der er bedst!


Du har ret i at der ikke er noget entydigt svar på hvad der er bedst, men det betyder ikke, at der ikke kan laves noget der er korrekt og dermed bedst. Man kan godt konstruere et tv (eller en skærm) med den entydigt bedste billedkvalitet på markedet, men det er der desværre ingen der gør. Det tætteste man er kommet er vel det her danske projekt, som blandt andet Otto fra Tape Connection var inde over, men det gik af forskellige årsager i vasken. Det var i øvrigt baseret på et LCD-panel.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 15:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Ikke for at provokere, men "korrekt" er ikke nødvendigvis bedst.

Måske for dig, og mange andre. Men ikke for alle.

Bedst er det som opleves bedst. Og derfor kan det ikke defineres nærmere.

Nogen skruer lidt op for bassen på deres hifi, og så oplever de en bedre lyd. Det er, for dem, bedre end den 'korrekte' gengivelse. Det er der ikke noget forkert i, de mennesker har bare andre præferencer end dig f.eks.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
MiNo skrev:
Ikke for at provokere, men "korrekt" er ikke nødvendigvis bedst.


Alle der får vist det korrekte billede mener sådan set også at det er bedst. Dem der mener noget andet har med al sandsynlighed aldrig set noget der tilnærmelsesvis er korrekt. Kun med et i hvert fald tilnærmelsesvis korrekt billeder oplever man film og serier som de bør opleves. Som kunstværker. Du maler vel heller ikke lidt på Mona Lisa, fordi billedet ikke helt ser ud som du foretrækker det?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 15:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
MiNo skrev:
Nogen skruer lidt op for bassen på deres hifi, og så oplever de en bedre lyd. Det er, for dem, bedre end den 'korrekte' gengivelse. Det er der ikke noget forkert i, de mennesker har bare andre præferencer end dig f.eks.


Der findes ikke rigtig noget korrekt hvad angår lyd, på samme måde som for billedet.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team