DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 2:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jun 03, 2013 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mit Panasonic tv er efterhånden fire år gammelt og fungerer egentlig upåklageligt, men den ene HDMI-port er død og til tider irriterer det mig, at tv'et ikke er fuld HD.

Jeg søger derfor så småt efter at skifte mit tv ud med noget nyt, sandsynligvis et LED-tv. Det må ikke være mere end 42"-46" og jeg er ikke meget for at give mere end 5-7.000 for et tv. Hvad kan jeg få til den pris? I samme åndedrag vil jeg gerne frabede mig kommentarer om, at der ikke findes ordentlige tv til den pris, for mit eget tv kostede mig under 5.000 og har været fint til mit formål. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 20:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har set nogle 55" Samsung til 5500 kr. i både Bilka og El-Giganten.
Det er lidt større end det du vil have, men større er bedre ;)


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 21:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Flatpanels har en udmærket artikel med købsanbefalinger, som opdateres løbende. Den kan måske hjælpe dig lidt på vej:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 22:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Perfekt link, mange tak. Så er der lidt at arbejde med!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Mit næste tv, og eet der flere steder nærmer sig dit prisniveau:

http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1366730214

http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_projektor/test-af-panasonic-st60-serie-tx-p50st60-tx-p50st60/

Panasonics skamroste budget-plasma serie ST50 har fået en efterfølger i ST60-serien, og roserne fortsætter.

Her er omtale af sidste års ST50: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/televisions/plasma-and-lcd-tvs/panasonic-tx-p50st50-1083594/review

Vi bemærker: "superb 2D pictures", "excellent price", " In fact, if you're remotely into movies, its wonderfully contrast-rich, finely detailed and gorgeously nuanced pictures are simply unbeatable at the £1,200/$1,400 price level" og "Film fans in particular will - or should - find this stellar contrast performance enough in itself to lure them away from almost all LCD rivals, which leave the dark scenes found at some point in almost all films looking decidedly grey by comparison"

Og så lige: "To put all this in less technical terms, the Panasonic P50ST50's dazzling contrast performance helps it deliver arguably the most cinematic pictures we've seen from such an affordable TV"

Som sagt...mit næste tv, thi jeg skal ikke bruge det til tv-signaler af nogen art, ej heller den ikke så roste smart-tv funktion, og heller ikke 3D and what have we not.

Slet og ret: filmkiggeri på blå og sd-dvd, og det er her serien høster sine fornemme roser og anbefalinger. Det her er value for money og bang for the buck. I ren billedkvalitet påpeger flere, at man skal se alvorligt nøje efter for hvis overhovedet at skulle kunne se forskel fra VT-serien, hvad billedet på filmkigning angår.

Det var min anbefaling hvis det udelukkende handler om film-kiggeri fra afspiller eller streaming (så behøver man heller ikke have ødelagt burn-in nattesøvn)

EDIT: Jeg er her mest fokuseret på 50" udgaven....42" burde være i dit prisleje :D


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 23:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg mener ikke det er så indviklet at købe tv. Der er et budget og en ønsket størrelse, og så er det jo bare at finde ud af, hvilket Panasonic plasma man kan få til at passe. Alle tv har vel efterhånden alle mulige tunere og smart-tv features, og Panasonic leverer et godt mix af byggekvalitet og billedkvalitet.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 23:13 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Henriksen skrev:
Panasonics skamroste budget-plasma serie ST50 har fået en efterfølger i ST60-serien, og roserne fortsætter.

Desværre så lider pana's skærme jo så af alle de skavanker som følger en plasma. Dårlig retention og ingen kanal5 i længere tid, forhøjet strømniveau på optil 1000kr+ ekstra om året, for slet ikke at tale om de 55" skærme som bruger 3x mere strøm end den billigere LCD. for ikke at tale buzz som nogle med fintfølende ører og lave lyd levels på tv, bare ikke kan leve med buzz , selvom nyeste model for de fleste ser ud til at være sænket :(


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 23:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Det er bare sjovt som vi er mange der har brugt plasma-tv i årevis, uden at have haft nogle som helst problemer.

Du må i øvrigt også gerne komme med noget dokumentation for det med strømforbruget. Det er lidt højere, ja, men 1000,- mere om året?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 23:38 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Naiera skrev:
Du må i øvrigt også gerne komme med noget dokumentation for det med strømforbruget. Det er lidt højere, ja, men 1000,- mere om året?

det er da et enkelt regnestykke for dem som har det kørende 8+ timer per dag. 65w(LCD) -> 180-220w(plasma) det er 120-150w per time, som ryger på en skærm som nielsen ikke har kalibreret med bare skuet helt op for de flotte farver. så 8*150*340 så er nogle dage sorteret fra , ca. 900kr ved 2.25 der er stadig et snit.
så har du dem som har tv kørende på et dumt billed dagen igennem, så er vi måske helt oppe på 12+ timer fra 8 morgen og de findes skam derude.

men ja, eller er vi nok ned på 400-500kr per år, som for nogle også er en sjat på budgetter hvor 4000kr per år er meget, og 500 sparet er 500 tjent. de kan jo ikke alle være velhavende, nogle er jo bare på velstandsindkomst for at kalde det noget pænere.


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 1:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Du fatter ikke en skid hvis du med "velstandsindkomst" mener kontanthjælp.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 7:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Hold nu tråden på vejen i stedet for det der.


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 8:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja tak - gider I holde jer til mit ydmyge spørgsmål? :)

Tak for svar indtil videre. Jeg er vild med Panasonic, så måske jeg bare skal blive hos dem?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 8:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Er du glad for et mærke, og ikke irriteret over noget væsentligt - ja så ville jeg kraftigt overveje at 'blive'. Bl.a. derfor jeg fortsat køber bedre Sony TV.

Det er bittert at se sig blind på en eller anden feature, og gå efter det - for så at finde ud af, at nogle basale daglige funktioner er blevet 'åndsvage'. Dem regner man jo bare med er i orden, for sådan var det jo før.

Så skifter du aligevel, så check hvordan de funktioner du bruger meget virker i dagligdagen. Er du inden i EPG'en 10 gange dagligt (eller 50), så skal den være lige så hurtig og lækker. Skifter du ofte til HDMI3 indgang, ja så skal det være nemt og hurtigt .... o.m.a.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 8:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
:offtopic:

Pendec: nu er det meget sat på spidsen, med et tv der skulle køre 8 timer om dagen. Mon ikke det er de færreste der har sådan et mønster? Resten savner jeg dokumentation for. Jeg har selv Plasma på 6. år, og kender intet til dine postulater (er dog fuldt ud bekendt med at det KAN være problemer med Panasonic-skærme generelt når vi taler plasma. Ingen er fejlfri)

Jeg bruger dog KUN min skærm til film fra afspiller. Nægter at spilde tid på ret meget dårligt tv. Min plasma fra 2007 kører endnu, med dejligt billede, ingen buzz og ingen burn-in. Strømregningen er ej heller selvlysende, omend vi selvklart betaler mere i strøm, med 2 skærme mere i huset (32" lcd og 50" plasma - sidstenævnte buzz,er iøvrigt heller ikke, og lider ikke af retention, selvom det er fruens tv-skærm i stuen)

Vil man have en skærm med et billede for film-entusiaster, så er Panasonic stadig det tætteste man kommer på. Jeg har endnu til gode at se en lcd-skærm der ville kunne få mig til at skifte, omend det er blevet meget meget bedre)

:ontopic:

Holmsgaard: hold øje med 42" Panasonic i ST60-serien, eller se om der er en venlig sjæl der sælger en brugt ST50,er fra sidste år. Så er du indenfor budgettet og får et maksimalt godt filmbillede.


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
http://www.elforbundet.dk/spar-stroem-fjernsyn

"...det gennemsnitlige tv-forbrug i 2011 var på hele 3 timer og 20 minutter om dagen...:"

" ... Det koster årligt en gennemsnitlig dansk familie 1.300 kroner at holde gang i tv’et ... "

så et TV med forbrug på halvdelen af gennemsnittet, vil bruge 650 kr og spare det samme. Omvendt vil et det bruger det dobbelte af gennemsnittet koste 1300 kr mere og ende på 2600kr pr år.

Ser ud til, at der kan være ret stor forskel. Er ens TV tændt mere end gennemsnitlig, så kan mange gange op ....

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team