DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 8:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jun 07, 2013 16:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Der findes ikke nogle saglige udtalelser omkring kvalitet af noget som opfattes subjektivt. Der findes kun meninger :-)

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 17:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Nope, os med LPerne ;-)

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2013 22:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
nano skrev:
Henriksen skrev:
Som film-elsker mener jeg dog stadig afgjort, at man snyder sig selv ved ikke at se sine dvd,ere og blu-rays på en plasmaskærm (næste stadie er projektor, men nu taler vi skærme!!)


IMO er din bias mod LCD useriøst, når du tidligere påstår, at du kun har set LCD skærme som var ukorrekt kalibreret hos brugeren og derfor havde dårligt billede. Din forherligelse af Plasma, er altså i den kontekst temmelig fjollet at læse. Jeg ved godt at du ikke har svaret på mit tidligere indlæg til dig, men det er tydeligt at læse udfra dine erfaringer med LCD, at du enten har set et tv der ikke var kalibreret ordentligt, eller sandsynligvis har været noget skrammel i 50hz eller lign.


Har jeg KUN set LCD som var ukorrekt kalibreret? Det var dog den stiveste påstand. Jeg HAR været ved indehavere af aldeles dyre og iøvrigt objektivt set ganske pæne LCDskærme, men jeg kan bare stadig ikke helt holde ud at se film på det. Jeg foretrækker plasma fra Panasonic.

Så slå du bare flik-flak med dine tydelige konklusioner - de holder ikke vand. Og ja, jeg mener stadig, at skal man se film på skærm og er kalder man sig selv film-elsker, så glemmer man alt om LCD/LED. Bevares, er det vigtigt at fremhæve en prisseddel på 20.000kr+ på sit LCD-apparat, så værsgod....men for langt færre penge kommer man minimum ligeså langt med en plasma fra Panasonic. Om man så er til det ene eller det andet må være afhængigt af temperament og øjet der ser - JEG ser et langt pænere film-billede på Panasonic Plasma (og Pioneer) end på noget andet - kalibreret, ukalibreret, out-of-the-box indstillet eller med alvedens filter-lort smart-halløj slået fra. Derfor anbefaler jeg på lige linje med med f.eks Techradar Panasonic Plasma som the choice for movies-on-dvd-or-blu-ray-buffs.

Hvad skærme af begge arter iøvrigt ellers kan af for mig ubrugeligt smart-lort intesserer mig ikke for fem ører blandet.

Jeg HAR set adskillige LCD skærme i brug....Ikke eet af dem ville få mig til at gå fra plasma as of now. Dermed ikke sagt at alle LCD,ere var rædsler - slet ikke. Der er bare ingen, flere topmodeller inkluderet, der har overbevist mig. Indehaverne var glade, stolte og tilfredse dog, og så kan jeg jo være ligeglad. De har et smart-designer-tv med et hav af funktioner og kan fremhæve en pris svarende en halv jetjager - jeg kan se mine film som jeg vil se dem. Alle er glade - end of story.


Top
   
Indlæg: lør jun 08, 2013 20:39 
Offline

Tilmeldt: søn maj 05, 2013 18:08
Indlæg: 19
Henriksen skrev:

Så slå du bare flik-flak med dine tydelige konklusioner - de holder ikke vand. Og ja, jeg mener stadig, at skal man se film på skærm og er kalder man sig selv film-elsker, så glemmer man alt om LCD/LED. Bevares, er det vigtigt at fremhæve en prisseddel på 20.000kr+ på sit LCD-apparat, så værsgod....men for langt færre penge kommer man minimum ligeså langt med en plasma fra Panasonic.


Jeg er filmelsker og har aldrig haft behov for et plasma tv, ej heller behov for at fremvise prisseddler af nogen art.


Top
   
Indlæg: lør jun 08, 2013 21:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Puroresufan skrev:
Henriksen skrev:
Holmsgaard skrev:
Jeg tror, jeg går efter et Panasonic ST-60-tv. Jeg er glad for Panasonic, er glad for plasma og har ikke krav til alle mulige obskure indstillinger, jeg ikke forstår noget om alligevel. Jeg vil gerne, at når jeg ser film og af og til gamer, at billedet er klart og tydeligt og at der er et dejligt sortniveau. Det tyder Panasonic tv-et på at kunne klare.

Tak til alle for input. :beerchug:


Fona har pt 42" ST60 på tilbud til 6999kr (og jeg er SLET ikke misundelig over du har råd :D )



Og Hi-Fi klubben til 6499,- inkl. 3 års garanti hvis man er medlem :thumb:
Fremragende tv til pengene, det skal du nok blive glad for.


Obs: Så vidt jeg kan se er der ikke USB hdd-optagefunktion på ST60. Det er i hvert fald noget, jeg har været utroligt glad for på mit G20. Hmm, hvad kan der så ellers være af alternativer blandt de nye entry-level Pana'er? Er på udkig efter et nyt til mine forældre.


Top
   
Indlæg: søn jun 09, 2013 13:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
nano skrev:
Henriksen skrev:

Så slå du bare flik-flak med dine tydelige konklusioner - de holder ikke vand. Og ja, jeg mener stadig, at skal man se film på skærm og er kalder man sig selv film-elsker, så glemmer man alt om LCD/LED. Bevares, er det vigtigt at fremhæve en prisseddel på 20.000kr+ på sit LCD-apparat, så værsgod....men for langt færre penge kommer man minimum ligeså langt med en plasma fra Panasonic.


Jeg er filmelsker og har aldrig haft behov for et plasma tv, ej heller behov for at fremvise prisseddler af nogen art.


Så er den hellige grav jo vel bevaret.... Du er tilfreds og det er jeg også. Det var egentligt budskabet fra starten.


Top
   
Indlæg: søn jun 09, 2013 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
I er sjove. :)

Jeg fik da startet lidt debat og det er altid hyggeligt. Den japanske wrestlingfan takkes for info om Hi-Fi Klubben. Der må jeg købe mig mit tv.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man dec 15, 2014 17:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Jeg har lagt dette indlæg på Playright også, men DAHF plejer jo også at være temmelig kompetente, så here goes

Jeg skal have mig et nyt Tv, da mit gamle Panasonic PX80 ikke har Mpeg4 mv. Tvet skal bruges til spil, film, blurays mv. Derfor er en god Smartfunktion heller ikke nødvendig, da de fleste konsoller, vel er bedre til at betjene Netflix, Hula, Viaplay.
Jeg har set mig omkring, men jeg er ikke skarp på området. Jeg har tænkt Panasonic igen, da jeg har været GLAD for mit PX80. Jeg har udset mig AS640 ellerAS AS650 hvis det skulle være Panasonic, men der er jo meget andet. Herudover er de begge LCD og ikke plasma, som jeg ellers har sværget til.
Derfor, hvilke producenter bør jeg kikke efter eller overveje istedet ? eller bør jeg bare springe på Panasonicvognen igen.
Budgettet er på MAX 6000,-, det er jo bare et tv ;-)


Top
   
Indlæg: man dec 15, 2014 17:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Læser lige med her, får snart brug for noget lignende. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs dec 16, 2014 9:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Ingen der kan hjælpe Holmsgaard og mig ved at pege os i den rigtige retning ! Eventuelt bare i en retning hvor det er værd at starte research :help:


Top
   
Indlæg: tirs dec 16, 2014 10:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Prøv eventuelt at forhør dig ovre hos recordere.dk hvor der sidder nogle ret skarpe fladskærmskyndige

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 16, 2014 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Done.
Når jeg skriver her, er det fordi det var Dahf, der i sin tid hjalp mig med mit PX80.
Og dette Tv har jeg dælme været glad for og det står stadig skarpt og flot i forhold til andre nyere tv vennerne har købt.


Top
   
Indlæg: tirs dec 16, 2014 11:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så følger jeg efter dig på recordere.dk, supermikkel. Er meget interesseret i, hvad man kan/skal købe i den prisklasse, når man har de præferencer, som du/jeg har. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs dec 16, 2014 11:59 
Offline

Tilmeldt: man apr 05, 2004 19:09
Indlæg: 213
Geografisk sted: Herning
En kombination af indlæg på recordere.dk samt flatpanels.dk skal nok give en god indsigt.

Flatpanels har qua deres tests lavet dette overview:
http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?s ... 738#stueTV


Top
   
Indlæg: tirs mar 10, 2015 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Et lidt sent svar:

Nu BEHØVER man jo ikke at købe nyt. To af mine venner har for nylig købt brugte Panasonic G20 (eller var det G30?) TV og det er de begge godt tilfreds med. Så kan de lige holde et par år indtil OLED kommer ned i et lidt mere fornuftigt prisleje.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team