DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man dec 13, 2010 16:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
jeg har lånt et Hauppauge HVR-1300MCE af en ven, med det formål at kopiere nogle VHS optagelser ind på computeren.

Jeg har tidligere forsøgt med sådan en VHS to DVD usb ting; men ville gerne rippe til et ukomprimeret format og altså ikke til MPEG2.

Jeg ved ikke endnu om Hauppauge kortet kan det; men foreløbig kan jeg slet ikke få videosignalet ind på computeren - og kan bare ikke luret hvad der er galt :-(

Jeg kører WinXP og kortet er installeret med drivere fra medfølgende cd-rom - enhedshåndtering melder ikke om fejl og kortet er registreret jf. nedenstående:
Billede

Jeg har prøvet med fx VirtuelVCR og afspille direkte i VLC medieplayer og begge kan se kortet, der er intet signal... kun sort skærm... og har pillet ved alle tænkelige indstillinger - og har tjekket der rent faktisk kommer signal på videokabelet... Jeg har ikke mulighed for at teste antenneindgangen da jeg ikke har tv-signal til rådighed umiddelbart...

Nogen der kan vinke mig i den rigtige retning? Er træt af at famle i blinde :-(

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: tirs dec 14, 2010 1:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Der er rigtig mange ting, der kan være galt. Hvordan er din VHS forbundet med kortet (composit, S-video, coaxial)? Er den rigtige indgang valgt i kortets indgangsmenu? Er den rigtige udgang valgt på VHS-maskinen, hvis det er relevant (husk at kun få vhs-maskiner understøtter S-video ud)?

Hvis coaxial-forbindelse er benyttet, skal kortets tuner selvfølgelig finde kanalen, før man kan bruge forbindelsen!

Hvordan ser det ud, hvis du forbinder kortet med et almindeligt analogt antennesignal (via coaxialkabel) til "tv ind"? Hvis kortet kan finde nogle kanaler, burde det også kunne finde VHS-maskinen, når den tilsluttes via coax.


Top
   
Indlæg: ons dec 15, 2010 13:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
hitchcock.dk skrev:
Der er rigtig mange ting, der kan være galt. Hvordan er din VHS forbundet med kortet (composit, S-video, coaxial)? Er den rigtige indgang valgt i kortets indgangsmenu? Er den rigtige udgang valgt på VHS-maskinen, hvis det er relevant (husk at kun få vhs-maskiner understøtter S-video ud)?


VHS forbundet via composite video - det er tjekket på et tv, at der kommer billede ud af forbindelsen...
Hvis jeg bruger det lille tool som følger med kortet, AMCap, så kan jeg vælge video input, hvor der sjovt nok er 2 video composite (og 2 s-video)... Ingen af dem giver noget billede. Indgangene VideoAUX og Video ParallelDigital giver et "prøvebillede"
Desuden er der en Video crossbar jeg ikke helt kan lure hvad gør:
Billede
Jeg har prøvet mulighederne fra en ende af og der er ingen forskel...

VirtuelVCR har samme valgmuligheder og indstillinger... samme (manglende) resultat - det er bare som om der ikke når noget signal frem til kortet



hitchcock.dk skrev:
Hvordan ser det ud, hvis du forbinder kortet med et almindeligt analogt antennesignal (via coaxialkabel) til "tv ind"? Hvis kortet kan finde nogle kanaler, burde det også kunne finde VHS-maskinen, når den tilsluttes via coax.

Jeg har ikke tv, så har ikke prøvet den mulighed... må se om jeg kan låne en stueantenne et sted og prøve det

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team