DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 28, 2010 22:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 22:21
Indlæg: 358
Hej,

Min bærbar er el fuckdo, så jeg søger efter en ny. Jeg er ikke nogen stor haj til det computerværk, så jeg tænkte at jeg ville spørge jer, fantastiske mennesker om råds.

Landet ligger således; min budget ligger på omkring de 4000,-. (Plus, minus en 500 kr.)
Jeg har ikke de store krav, jeg ved godt jeg ikke får den vilde maskine for 4000,- Men altså, den må da godt lige kunne klare et spil eller to.

Nogle gode råd?

_________________
Salgs-rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 29, 2010 0:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Hvad indebærer et spil eller to?

Snakker vi 7-kabale eller noget mere lidt mere moderne og advanceret? Du kan efterhånden få rimelig habile all-round maskiner til omkring 4000 kroner, med processor-kraft og RAM nok til de fleste almene behov, men så snart der skal et grafikkort i der nogenlunde matcher det niveau, så kommer man ikke forfærdelig langt med 4000 kroner længere. Nogle af de mindste kort i Radeons HD serie kan dog fåes i bærbare maskiner til en acceptabel pris, hvor du bør være nogenlunde gearet til at klare mange nye spil hvis dine forventninger til opløsning og texture-kvalitet sættes lidt realistisk. Den meget anvendte 5470-model understøtter i hvert fald DX11.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=779744

Denne maskine har det omtalte HD5470 kort og her er lidt læsning omkring det. Jeg har ikke personlig erfaring med MSI-maskiner, men jeg har hørt de skulle være helt udmærkede at arbejde med. Jeg vil dog gerne slå et slag for Laptops.dk som en super forhandler at købe maskiner hos! Den er lidt over dit budget, men det er altså slet ikke en dum pris for de specifikationer.

i3-processeren er den mindste i i3/i5/i7 udvalget, men skal bestemt ikke undervurderes af den årsag. (Især ikke hvis du kun vil ofre ~4000 kr. ;)) Jeg har den selv i min maskine sammen med 4 GB RAM og trods mine til tider lidt krævende behov med 1080p og andre tunge filer, så har jeg hidtil ikke haft noget at sætte en finger på. Min kæreste har desuden også anvendt Adobe Photoshop på samme maskine uden brok.

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: fre okt 29, 2010 4:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Også et spørgsmål jeg syntes er vigtigt. Hvor bærbar skal den være? Skal den flyttes med hver dag, en gang om ugen, eller en gang om måneden, elller sjældnere? Alt efter hvor tit, kan man overveje at vælge vægten derefter, hvis den må være tungere, og hvis batteri ikke skal bruges ret meget, kan man fx få en lidt hurtigere computer i stedet.


Top
   
Indlæg: fre okt 29, 2010 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Jeg har lige købt en bærbar til de 4000kr også.
jeg valgte denne PACKARD BELL LM82-RB-570NC købt i Fona, jeg valgte den primært fordi den kan køre forholdsvis langtid på batteriet 4timer ved tekstbehandling, så ikke længer afhængig af strøm til forelæsninger. Den har også en stor skærm, hvilket jeg mener er en god ting. dog vejer den så lidt mere... men det er nu ikke et problem for mig.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team