DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 17:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør okt 02, 2010 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 05, 2004 2:05
Indlæg: 2040
Geografisk sted: Odense
Jeg er ikke den store haj til netværk, og har et lille problem med det trådløse netværk jeg har

Har brugt lidt penge på en netbook og den fungere fint, men den har svært ved at fange signalet fra en Zyxel router.
Det skal siges at routeren står ca. 40 m væk i et andet hus: Internet jeg deler med min svoger som bor ved siden af.

Jeg har læst mig frem til at en access point måske kunne løse problemet: Den fanger signalet og forstærker signalet. Eller har jeg misforstået noget?
Har kigget lidt på nettet og det var begrænset hvad jeg kunne finde af råd og anbefalinger.
Så håber en DAHF'er kunne hjælpe mig lidt den rigtige vej: råd, køb, god ide osv.

Hvis jeg skal bruge penge på en access point, så må den max koste 500 kr.

HILFE :(

_________________
Mine DVD'er 8-)


Top
   
Indlæg: lør okt 02, 2010 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Det er helt korrekt at du kan forstærke signalet med et access point. Det burde egentlig bare være at gå ned i din lokale edb butik, så burde de kunne råde dig til, hvad du skal købe. Zyxel spiller mig bekendt bedst samme med et produkt af samme mærke. Ellers vil jeg anbefale dig at købe enten D-Link eller 3Com udstyr, da disse har givet mig de bedste resultater igennem årene.

Angående opsætningen bør dette også være rimelig simpelt. Bare fortæl sælgeren, at du vil have noget absolut begyndervenligt. Så bør man få en cd med produktet, som kan guide dig igennem let og smertefrit.
:beerchug:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: lør okt 02, 2010 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 05, 2004 2:05
Indlæg: 2040
Geografisk sted: Odense
RaGa_MuFFiN skrev:
Det er helt korrekt at du kan forstærke signalet med et access point. Det burde egentlig bare være at gå ned i din lokale edb butik, så burde de kunne råde dig til, hvad du skal købe. Zyxel spiller mig bekendt bedst samme med et produkt af samme mærke. Ellers vil jeg anbefale dig at købe enten D-Link eller 3Com udstyr, da disse har givet mig de bedste resultater igennem årene.

Angående opsætningen bør dette også være rimelig simpelt. Bare fortæl sælgeren, at du vil have noget absolut begyndervenligt. Så bør man få en cd med produktet, som kan guide dig igennem let og smertefrit.
:beerchug:

Super nice

Tak for det hurtige svar.
Jeg vil banke på døren hos den lokale EDB-biks mandag morgen :beerchug: :beerchug: :beerchug:

_________________
Mine DVD'er 8-)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team