DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 11:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 07, 2010 21:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Jeg kan ikke tænde min barbær computer her til aften, det er en acer og den virkede fint da jeg brugt den i eftermiddags på AAU. Men da jeg så ville arbejde lidt videre her til aften, skete der ingen ting.

Jeg har prøvet både at tage batteriet ud og lade den ligge adskit i et par minutter og tænde den uden batteriet i. Intet ser ud til at hjælpe. Den laver lidt lyde, som om den overvejer at tænde, der efter genstarter den, laver samme lyde igen, også slukker den ellers.

Hvad kan det være, og hvordan får jeg liv i den igen.

Håber nogen kan hjælpe da mine dokumenter og andre aau ting alle lægger der på, og dem vil jeg nødigt se gå tabt.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg havde samme problem med min Acer for et stykke tid siden. Jeg trykkede på On-knappen og den lyste to gange der hvor man kan se at den starter op - og så gik den ud.

Det var bundkortet, der var røget sig en tur og det kunne ikke betale sig at reparere den.

Hvor gammel er den? Min var lige præcis to år og en uge gammel, så den var ikke dækket af garantien mere.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 22:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
min er 2år og en et par måneder... jeg den i studentergave...

SATANS!

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 22:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Surt at de ting altid sker lige efter garentien udløber. :lightsabre:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 22:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Min garanti udløb vidst den dag jeg faldt på den... for halvanden år siden... selvom den virkede fint bagefter... dog med noget gaffatape til at holde den sammen... :) men stadig surt, især med tanker på alt hvad der er gået tabt.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Det er ikke gået tabt - det ligger stadig på harddisken.

Køb sådan en her (eller find en, der har sådan en boks) og så kan du tage harddisken ud af din bærbare, putte den i boksen og sætte den til en anden computer med et USB-kabel.

Billede

Prøv dog for en sikkerheds skyld at henvende dig på et computerværksted, så de kan se om pcen kan laves. Min kunne ikke - og det din pc laver lyder meget som dens symptomer - men det kan jo være, at din pc kan reddes.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 23:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
nu er jeg jo det lokale pc værksted, dog gør jeg mest i software og stasionære computere. så jeg skal ikke have andre til at se på mine sager... og jeg har sådan en 2.5"hdd til USB dims... den er blot udlånt, men har snakket med ham der har den, den kommer hjem imorgen... problem er bare, at jeg er dårlig til at huske og gemme de dokumenter jeg arbejeder på, så der er gået lidt tabt der.
Plus jeg mener også at dokumenter lagt under bruger mappen på en NTSF hardisk er låst så man ikke kan komme ind til dem via denne flytte harddisk metode... men det er jeg ikke helt sikker på. Prøves skal det da.

Anyways, jeg har fundet en jeg kan låne indtil jeg har råd til en anden selv, så det skal nok gå alt sammen... bare stadig pisse fucking trælst.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: ons sep 08, 2010 7:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Må jeg anbefale dig at købe dig en online backupløsning når du får en ny maskine.
Nok er du en rigtig mand, og de tager jo som bekendt ikke backup, men det er sgu ikke rart at miste data.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: ons sep 08, 2010 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Så har du en god undskyldning for at købe ny bærbar. MacBook Pro selvfølgelig. Den vil passe fint med din nye iPhone! :thumb:

Billede

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: ons sep 08, 2010 22:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Uha... vil jeg også meget gerne, men den koster lige en tand mere end en PC model... men vi for at se hvad det ender med. Hvad angår backup løsninger, bruger jeg faktisk Dropbox... men jeg har bare så meget jeg gerne vil backe up, end de to GB man får gratis der... :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: ons sep 08, 2010 23:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
måske mere end en Acer/HP købt i Bilka, men prisskiltet på den mindste model er altså ikke slem i forhold til andre


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 14:04 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 25, 2005 23:26
Indlæg: 113
roennow skrev:
måske mere end en Acer/HP købt i Bilka, men prisskiltet på den mindste model er altså ikke slem i forhold til andre


Det er vist en sandhed med modifikationer. Den mindste Macbook er væsentligt dyrere end en Windows-baseret maskine med samme specifikationer. Og hvis man er interesseret i nyere processor-generationer starter den billigste model med i5 processor ved 13800,-

Så man betaler rigtig meget for designet, funktionaliteten og hvad man ellers får ud af en Mac, specielt hvis man ikke er interesseret i at gå på kompromis mht. specifikationerne på maskinen.


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
JakobL skrev:
roennow skrev:
måske mere end en Acer/HP købt i Bilka, men prisskiltet på den mindste model er altså ikke slem i forhold til andre


Det er vist en sandhed med modifikationer. Den mindste Macbook er væsentligt dyrere end en Windows-baseret maskine med samme specifikationer. Og hvis man er interesseret i nyere processor-generationer starter den billigste model med i5 processor ved 13800,-

Så man betaler rigtig meget for designet, funktionaliteten og hvad man ellers får ud af en Mac, specielt hvis man ikke er interesseret i at gå på kompromis mht. specifikationerne på maskinen.

Hvis man vil have en bærbar med samme specifikationer og batteritid, så er der ikke langt i mellem hvad ASUS og Sony ville have for deres og apples pris. Om det har ændret sig besynderligt meget siden sidst jeg kiggede skal jeg ikke kunne sige. Det kan være Acer/HP/Dell har fundet formlen til en killerbærbar


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 19:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
aaaaaaaaanyways.... det er nu sådan en af de billige fra bilka/føtex/hvorend de er billigst denne uge... 3500-4000 regner jeg med...

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 19:50 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
KingHans skrev:
aaaaaaaaanyways.... det er nu sådan en af de billige fra bilka/føtex/hvorend de er billigst denne uge... 3500-4000 regner jeg med...

Hvis du skal bruge den til skolebrug, så husk at forskellen på tastaturet er særdeles vigtigt for dit valg. Der er bare nogle tastaturer, der ikke egner sig til folk, der skal skrive meget.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team