Den Officielle iPad Tråd

Alt snak om teknik, der ikke helt passer ind i "hjemmebiokategorien", hører til her. Det kan være snak om iPod, iPhone, Android, computere, skruemaskiner, køleskabe og biler!
Brugeravatar
Friis
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Den Officielle iPad Tråd

Indlægaf Friis » søn maj 08, 2016 21:05

Så blev der købt en iPad air 2 og jeg er glad for jeg ikke valgte mini'en. Er der nogle af jer der bruger tastatur til jeres og som kan anbefale et? Eller nok helst tastatur/cover i et.
Let's hug it out, bitch.

Brugeravatar
Maggerholm
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlægaf Maggerholm » man jun 06, 2016 21:51

Jeg har et spørgsmål til iOS.
Når man er på hjemmeskærmens første side, så kan man få et søgefelt (Spotlight) både ved at swipe ned (ikke fra kanten), og ved at swipe mod højre.

Er det ligegyldigt hvilken man bruger (hvis man skal søge app, mails, musik eller andet på enheden)?
Den første foreslår hyppigt brugte apps, den sidste foreslår også kontakter og "ud af enheden-forslag", såsom I nærheden og Nyheder.

Der var engang (for en del iOS versioner siden, da sådan en samlet søgning var ny), hvor man selv kunne "rangere", hvad den søgte i, og hvilke resultater den viste først.
Kan man stadig det?
I så fald hvor?
Jeg kan simpelthen ikke finde det.

Lige nu viser min først mails, og jeg vil gerne den som det første viser resultater for apps.

Mvh Michael
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede

Brugeravatar
Naiera
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Indlægaf Naiera » man jun 06, 2016 21:55

Der sker ikke noget hvis jeg svipper mod højre? :cry2:

Brugeravatar
Maggerholm
Kontakt:

Indlægaf Maggerholm » man jun 06, 2016 21:58

Naiera skrev:Der sker ikke noget hvis jeg svipper mod højre? :cry2:

Altså du står på "Homescreen 1", og istedet for at swipe til "Homescreen 2", så swiper du den anden vej.
(det var her Spotlight oprindeligt var placeret).

Mvh Michael
----------

Brugeravatar
Mikl
Geografisk sted: Face down in the muck...
Kontakt:

Indlægaf Mikl » man jun 06, 2016 22:00

Det er samme søgning (kaldet Spotlight). Man kan vist ikke selv bestemme rækkefølgen. Jeg tror den finder ud af hvad den mener der er mest relevant alt efter resultaterne.

Man kan i øvrigt søge efter indstillinger i Indstillinger-app'en, ved at trække ned når du er oppe i toppen. Så havde du hurtigt fundet indstillingerne for Spotlight-søgning ;)
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox

Brugeravatar
Maggerholm
Kontakt:

Indlægaf Maggerholm » man jun 06, 2016 22:10

Mikl skrev:Det er samme søgning (kaldet Spotlight). Man kan vist ikke selv bestemme rækkefølgen. Jeg tror den finder ud af hvad den mener der er mest relevant alt efter resultaterne.

Man kan i øvrigt søge efter indstillinger i Indstillinger-app'en, ved at trække ned når du er oppe i toppen. Så havde du hurtigt fundet indstillingerne for Spotlight-søgning ;)

Jeg har fundet indstillingerne for Spotlight søgning, men ikke fundet det jeg efterlyste (og som jeg ved har været muligt engang), og derfor spurgte jeg her.

Er træt af, at apps (som jeg klart bruger det mest til), enten skal være "hyppigt brugte" for at ligge i toppen, og ellers først kommer under alle de mails der lige har indhold til fælles med mit søgeord (eller starten af det).

Mvh Michael
----------

Tilbage til "Teknik & Gadgets"