DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er søn nov 18, 2018 9:46

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 128 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre
Maggerholm skrev:
Jeg søger en lille "fræk/fiks" bil, der er til at parkere i bybilledet, men også kan "rykke lidt", når man køre på landet eller motorvej

Hvad med en Seat Leon? Den er både fiks og fræk (uden at være alt for "Brian").

Billede

Du kan godt finde en 2006-model til under 150k med 1,6 motor og fornuftigt udstyrsniveau (inkl. aircon). Den er bygget på samme platform som Golf, og har bl.a. en ganske solid undervogn. Men er du ikke alt for sart ang. mærket - men derimod mere følsom omkring driftsøkonomi - så ville jeg ikke skamme mig ved at kigge på hverken Kia eller Hyundai. Du kan bla. få en ny i20 diesel for 152.000 kr. Men lige så flot som Leon'en er den altså ikke ;)

Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Maggerholm skrev:
Jeg leger med tanken om, at købe en bil.

En dejlig tanke at lege med og "snart" velkommen i klubben. :thumb:

Maggerholm skrev:
Hvad skal jeg købe?

Jeg har haft forskellige biler de sidste 30 år og tro mig, der er forskel på mærkerne og det betyder ikke at de mest populære er de bedste.
- Og pris og kvalitet hænger ikke altid sammen. ;)

Først og fremmest, skal du købe en bil som passer til dine behov. Ikke til andres.
- Det betyder at du ikke skal gå efter 5 døre hvis det kun er dig som skal køre i bilen til hverdag. Det er spild af penge og de kan bruges til noget mere fornuftigt. Du er selv inde på Aircondition/Klima og det er lækkert.

Til 150.000 kr kan du godt få en ny bil. Det bliver ikke an Audi eller BMW. Men mindre kan også gøre det og hvis det var mig der stod i din situation, ville jeg nok 'øje' en Peugeot 206. Den skulle være afløst af 207, men var så populær at de har forsat produktionen. Find en kampagne model, de har meget udstyr. Sikkert også Aircondition/Klima.

Snakker vi brugte biler er udvalget straks meget større. Forhandlerne har brugte biler til overflod og en dahf krejler som dig vil nemt være i stand til at 'forhandle' prisen ned i et leje som tiltaler dig.
Du nævner selv en Peugeot 307 og det er en dejlig og populær bil. Som der findes rigtigt mange af når vi taler om brugte modeller hos forhandleren.

Skal du ud og 'ose' brugt, må du lige, foruden Peugeot 307, tage et kig på:
Ford Focus, Mazda 3, Renault Megane og VW Golf. For at nævne nogle. :)

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)

Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V
Claus O. skrev:
Maggerholm skrev:
Jeg søger en lille "fræk/fiks" bil, der er til at parkere i bybilledet, men også kan "rykke lidt", når man køre på landet eller motorvej

Hvad med en Seat Leon? Den er både fiks og fræk (uden at være alt for "Brian").

Billede

Du kan godt finde en 2006-model til under 150k med 1,6 motor og fornuftigt udstyrsniveau (inkl. aircon). Den er bygget på samme platform som Golf, og har bl.a. en ganske solid undervogn. Men er du ikke alt for sart ang. mærket - men derimod mere følsom omkring driftsøkonomi - så ville jeg ikke skamme mig ved at kigge på hverken Kia eller Hyundai. Du kan bla. få en ny i20 diesel for 152.000 kr. Men lige så flot som Leon'en er den altså ikke ;)

Har jeg også overvejet.
Men det skal lige siges, at de 150.000kr som øvre grænse er et skøn.
Det er ikke noget jeg har regnet på.
Hvis jeg ender i job nu her om et par mdr, så skal jeg jo først til at forhandle, hvad lønnen bliver, så jeg er ikke lige klar over hvordan min økonomi kommer til at se ud (overvejer også at flytte, så huslejen vil også stige).

Så set i det lys er det nok nærmere under 100.000kr, men nu satte jeg beløbet lidt højere, fordi grænsen ikke er så "fast", så jeg ville ikke udelukke bud på gode biler, blot fordi mit skøn blev sat for lavt.

Men ja Seat Leon er også en af dem, jeg løst har spekuleret på.

Mvh Michael

Brugeravatar

Silver Surfer skrev:

Først og fremmest, skal du købe en bil som passer til dine behov. Ikke til andres.
- Det betyder at du ikke skal gå efter 5 døre hvis det kun er dig som skal køre i bilen til hverdag. Det er spild af penge og de kan bruges til noget mere fornuftigt. Du er selv inde på Aircondition/Klima og det er lækkert.

Ok, så skal jeg bare have en 1-dørs.
Dem er der godt nok ikke mange af. ;)
Nej jeg er klar over, det er mine behov jeg skal kigge på, men synes også det hører til mine behov, at jeg har muligheden, for at lægge bil til, hvis vi er nogle stykker der skal et sted hen.
Vi snakker ikke plads til tons af oppakning, og 2-3 barnestole, men vil dog gerne have muligheden, for at der er plads til mere en 2 personer.
Og i den sammenhæng foretrække jeg en 4/5-dørs fremfor en 2/3 dørs.
Synes ikke rigtig man giver afkald på noget, ved at vælge en med bagdøre.

Silver Surfer skrev:
Til 150.000 kr kan du godt få en ny bil. Det bliver ikke an Audi eller BMW. Men mindre kan også gøre det og hvis det var mig der stod i din situation, ville jeg nok 'øje' en Peugeot 206. Den skulle være afløst af 207, men var så populær at de har forsat produktionen. Find en kampagne model, de har meget udstyr. Sikkert også Aircondition/Klima.

Nu du nævner 206 og 207.
Jeg fatter hat af Peugeots modelbetegnelser.

Troede størrelsen voksende jo større modelnummer (107 -> 207 -> 307 -> 407 osv)
Men hvad sker der så imellem 206 og 207.
Er det så nyere udgaver, i samme størrelse?

Silver Surfer skrev:
Snakker vi brugte biler er udvalget straks meget større. Forhandlerne har brugte biler til overflod og en dahf krejler som dig vil nemt være i stand til at 'forhandle' prisen ned i et leje som tiltaler dig.
Du nævner selv en Peugeot 307 og det er en dejlig og populær bil. Som der findes rigtigt mange af når vi taler om brugte modeller hos forhandleren.

Vi snakker nok mest brugt.
Og ja, markedet skulle være rimeligt for tiden.
Og som førstegangskøber har jeg jo ikke en spand, en sælger skal tage i bytte, og "betale overpris for", så jeg regner med at kunne presse lidt rabat på den bekostning.

Silver Surfer skrev:
Skal du ud og 'ose' brugt, må du lige, foruden Peugeot 307, tage et kig på:
Ford Focus, Mazda 3, Renault Megane og VW Golf. For at nævne nogle. :) [/color]

Det er noteret.
Synes dog VW biler, lader til at være forholdsvis dyre end andre mærker, og lidt mere "skrabede" til samme pris.

Mvh Michael

Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle Øst
Ja, hvis vi snakker nærmere 100.000 er det nok ved at være begrænset hvad du kan få af ny bil der er "rap" :) jeg har selv haft en Golf IV som jeg egentlig var meget glad for, designmæssigt synes jeg stadig det er en pæn bil..
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 100314.htm

1,6'eren er ganske kvik og - men udvalget er MEGET begrænset når du skal ha' klima, der er nok et lidt større udvalg i 2.0'eren ..

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 600427.htm

har du prøvet at lave en "udvidet" søgning på bilbasen, har kun du jo smide dine kriterier ind - pris, aircon/klima, max. km, osv - så får du hurtigt et overblik over hvad du kan få , det er en god start ...

/Christian

Brugeravatar

ChriZ skrev:
Ja, hvis vi snakker nærmere 100.000 er det nok ved at være begrænset hvad du kan få af ny bil der er "rap" :) jeg har selv haft en Golf IV som jeg egentlig var meget glad for, designmæssigt synes jeg stadig det er en pæn bil..
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 100314.htm

1,6'eren er ganske kvik og - men udvalget er MEGET begrænset når du skal ha' klima, der er nok et lidt større udvalg i 2.0'eren ..

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 600427.htm

har du prøvet at lave en "udvidet" søgning på bilbasen, har kun du jo smide dine kriterier ind - pris, aircon/klima, max. km, osv - så får du hurtigt et overblik over hvad du kan få , det er en god start ...

/Christian

Har prøvet at søge lidt, men når jeg ikek har forstand på biler, så er det sgu meget svært at "gøre det rigtigt".

Er 180.000km meget for en Peugeot?
Er 180.000km "mindre", hvis det var en BMW?

Uden at vide sådanne ting, er det sgu svært at lave en "præcis søgning".

Så forslagene her i tråden er meget velkomne.

Oplysninger som "man skal i hvert fald holde sig fra "Mærke x", fra år xxxx/xxx, da de ruster for et god ord" eller lignede guldkorn er også meget velkomne.

Fx har jeg jo som nævnt hrt om elektriske problemer med Peugeot, men om det er generelt eller for et par enkelte årgange eller hvordan og hvorledes, ved jeg ikke rigtig.

Og hvis det kun var et problem for fx 2001 modellerne, så er det jo ærgeligt at kasserer alle Peugeot'er på den oplysning.

Mvh Michael

Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle Øst
Maggerholm skrev:
Har prøvet at søge lidt, men når jeg ikek har forstand på biler, så er det sgu meget svært at "gøre det rigtigt".

Er 180.000km meget for en Peugeot?
Er 180.000km "mindre", hvis det var en BMW?

Uden at vide sådanne ting, er det sgu svært at lave en "præcis søgning".

Så forslagene her i tråden er meget velkomne.

Oplysninger som "man skal i hvert fald holde sig fra "Mærke x", fra år xxxx/xxx, da de ruster for et god ord" eller lignede guldkorn er også meget velkomne.

Fx har jeg jo som nævnt hrt om elektriske problemer med Peugeot, men om det er generelt eller for et par enkelte årgange eller hvordan og hvorledes, ved jeg ikke rigtig.

Og hvis det kun var et problem for fx 2001 modellerne, så er det jo ærgeligt at kasserer alle Peugeot'er på den oplysning.

Mvh Michael

I min verden er 180.000 er lige meget på alle biler, det er normalt ikke motoren der ryger først på biler, men alle mulige andre ting, og sliddele er der mindst lige mange dele af i en BMW som i en Fiat, du betaler normalvis ofte for bedre kvalitet i dyre biler, men det primære er og bliver prestigen og designet, så forvent ikke at hvis du køber en BMW der har kørt 180.000 giver dig færre problemer end en Opel :)

Diesel motorer holder som regel noget bedre end benzinbiler, jeg ville nok se om jeg kunne finde noget der kunne holde sig nede på omkr. 100.000 km, når du kommer over 200.00 km er der en del flere dele der er i farezonen for at ryge snart, så jo fære km desto bedre (ihvertfald for os der ikke selv kan finde ud af at skifte noget udover sprinklervæske, olie og dæk :) )

andet at kigge efter:
1 ejers biler er også et plus, og undgå sænkede, "Brianificerede" biler (store blåblinkende anlæg, fjernede emblemer o.l. kan være et skidt tegn ;))

/Christian

Brugeravatar

Geografisk sted: Vesterbronx!
Jeg synes vi mangler et par vigtige detaljer fra Maggerholm før vi kan hjælpe ham: Hvor meget skal du kører om året, og er det by/landevej/motorvej?

Og er du førstegangskøber, skal du huske at de fleste bilmærker tilbyder billig forsikring.

Og så er 180.000 meget for en bil. Husk at der altid vil være ekstra service- og reperationsimkostninger ved en bil der har kørt så langt.

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100

Brugeravatar

Tekker skrev:
Jeg synes vi mangler et par vigtige detaljer fra Maggerholm før vi kan hjælpe ham: Hvor meget skal du kører om året, og er det by/landevej/motorvej?

Og er du førstegangskøber, skal du huske at de fleste bilmærker tilbyder billig forsikring.

Og så er 180.000 meget for en bil. Husk at der altid vil være ekstra service- og reperationsimkostninger ved en bil der har kørt så langt.

Ja det gør vi sikkert, for jeg aner det ganske enkelt ikke.
Har prøvet at komme met et forsigtigt bud i denne udtalelse:
Citat:
Det er nok primært til bykørsel og måske kortere daglige stræk på 50-100km.
Skal ikke køre landet tyndt.

Problemet er, at jeg som sagt er førstegangskøber, og selvom jeg da har kørt en del bil i min tid (i forhold til, at jeg ikke ejer en), så har det jo ikke været ture, der kan sammenholdes med, hvor jeg færdes i min hverdag.
Og som "ikke-bilejer" er det meget svært at vurdere, hvor langt "et smut ind til byen" egentlig er.

Derudover er jeg nyuddannet, der pt er i virksomhedspraktik, og dette vil jeg mene, vil føre til ansættelse.
Firmaet har forskellige afdelinger rund om i Jylland og på Fyn, men jeg ved ikke noget om, hvor det påtænkes at placere mig, og om jeg tit/engang imellem/sjældent, skal køre til de andre afdelinger.

Men får jeg en "lækker" bil, vil der nok være en årlig kør-selv-ferie oveni, på 3500-4000km.

En sådan "billig" forsikring du der omtaler, er det kun ved køb af ny bil, eller gælder det også brugt?

(De 180.000km var et fiktivt tal, jeg hev frem.
Pointen var om et givent antal kørte kilometer kunne være "meget", hvis vi snakkede et bilmærke men "mindre" hvis vi snakkede et andet mærke.)

Mvh Michael

Den billige forsikring der tales om er typisk kun ved nye biler.

Brugeravatar

Kaizer skrev:

Det er ikke korrekt.

IF har samarbejde med godt og vel halvdelen af spillerne på det danske marked, og herfra lyder det:
Citat:
...og forsikringen gælder også brugte biler, så længe de ikke er ældre end fem år.

Se bare her: http://www.if.dk/web/dk/Privat/Forsikri ... rsigt.aspx

Brugeravatar

Tekker skrev:
Kaizer skrev:

Det er ikke korrekt.

IF har samarbejde med godt og vel halvdelen af spillerne på det danske marked, og herfra lyder det:
Citat:
...og forsikringen gælder også brugte biler, så længe de ikke er ældre end fem år.

Hvor skarp er den grænse?

Har kig på en bil, der er indregistreret i maj ´04. :(

Mvh Michael

Brugeravatar

Ved det ikke helt, men husk at det kun gælder hvis du køber en bil ved en forhandler af samme mærke som forhandleren sælger.

Hvilken bil er det du kigger på?

Tekker skrev:
Kaizer skrev:

Det er ikke korrekt.

Citat:

Nå, det anede jeg ikke. Jeg har kun set det i forbindelse med salg af nye biler, men som elitebilist har det aldrig haft nogen interesse.

Brugeravatar

Tekker skrev:
Ved det ikke helt, men husk at det kun gælder hvis du køber en bil ved en forhandler af samme mærke som forhandleren sælger.

Hvilken bil er det du kigger på?

Som skrevet i mit første indlæg, er det en Peugeot 307 fra ´04.

Mvh Michael

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 128 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 Næste

Alle tider er UTC+02:00