DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 128 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9
Forfatter besked
Indlæg: tors jul 02, 2009 22:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Kvindelige bilister :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre jul 03, 2009 17:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
Maggerholm, jeg synes du skal købe en ny bil til ca. 150.000 i Mazda 2/Skoda Fabia/Suzuki Swift/Toyota Yaris - klassen.

Så får du 2/3/5 års garanti, billig forsikring (ca. 4.000 årligt) og ingen problemer. Desuden er såden en helt ny 'mini' en rigtig bil, men power, komfort og lydsvag etc. Der sker meget i bilverdenen på 5 år.
Bilsalget er gået meget ned, og de fleste importører finder salget af selv de populære mini'er lidt trægt, og der er derfor tilbud på de fleste.

Fx. kan man lige i øjeblikket sparer 20.000 på en Fabia i Sport-version, 10.000 på en Swift, og op til 33.000 på en Opel Corsa. En Opel Corsa Edition+ 1,2 5-dørs med A/C, 16" alu og meget andet kunne være lige dig: 156.000 DKK. Syntes du skulle tage ud og se den igen, og så prøve en tur i sådan én. Sæder og kabine virker som en større bil.

I starten af 2009 var bunden slået helt ud af brugtmarkedet, og de fleste nyere brugte var faldet en del i værdi. Men nu har brugtmarkedet vendt, og folk kigger og handler mere brugt nu end for 6 mrd siden. Derfor er besparelsen ved at købe brugt ikke så stor som den har været.

Kommentaren om at du ikke behøver 5 døre holder ikke vand. Det koster minimalt mere, er langt mere praktisk og gør bilen 'større' i daglig brug, og så holder den prisen bedre og er langt lettere at sælge. Kun sportsvogne skal have 3 døre.
En 3-dørs 307'er kommer du aldrig, aldrig, aldrig af med igen!

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
Indlæg: fre jul 03, 2009 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Tekker skrev:
Maggerholm, jeg synes du skal købe en ny bil til ca. 150.000 i Mazda 2/Skoda Fabia/Suzuki Swift/Toyota Yaris - klassen.

Så får du 2/3/5 års garanti, billig forsikring (ca. 4.000 årligt) og ingen problemer. Desuden er såden en helt ny 'mini' en rigtig bil, men power, komfort og lydsvag etc. Der sker meget i bilverdenen på 5 år.
Bilsalget er gået meget ned, og de fleste importører finder salget af selv de populære mini'er lidt trægt, og der er derfor tilbud på de fleste.

Fx. kan man lige i øjeblikket sparer 20.000 på en Fabia i Sport-version, 10.000 på en Swift, og op til 33.000 på en Opel Corsa. En Opel Corsa Edition+ 1,2 5-dørs med A/C, 16" alu og meget andet kunne være lige dig: 156.000 DKK. Syntes du skulle tage ud og se den igen, og så prøve en tur i sådan én. Sæder og kabine virker som en større bil.

I starten af 2009 var bunden slået helt ud af brugtmarkedet, og de fleste nyere brugte var faldet en del i værdi. Men nu har brugtmarkedet vendt, og folk kigger og handler mere brugt nu end for 6 mrd siden. Derfor er besparelsen ved at købe brugt ikke så stor som den har været.

Kommentaren om at du ikke behøver 5 døre holder ikke vand. Det koster minimalt mere, er langt mere praktisk og gør bilen 'større' i daglig brug, og så holder den prisen bedre og er langt lettere at sælge. Kun sportsvogne skal have 3 døre.
En 3-dørs 307'er kommer du aldrig, aldrig, aldrig af med igen!


Swift er som skrevet udelukket, da jeg sidder "helt forkert i den".
Skoda Fabia, er jeg ikke lige så vild med.
Mazda 2 har jeg overvejet, men bryder mig især megt lidt om gearstangens placering, og fandt ikke pris kontra udstyr helt så attraktivt, som i Swift.
En Toyota Yaris, er ganske enkelt for dyr.
Kan ikke nøjes med en 1.0., og 1.3 starter ved 180.000kr.

Jeg vil fortsat kigge efter 4/5 dørs.
Men det bliver nu nok en brugt.

Vil dog lige kigge på en Opel Corsa også.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man jul 06, 2009 10:02 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 762
Geografisk sted: NV
Der kommer en ny VW polo meget snart, de regner med den vil komme til at koste omkring kr. 150.000 Den er efethånden ligeså stor som en golf.


Top
   
Indlæg: man jul 06, 2009 17:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
mope skrev:
Der kommer en ny VW polo meget snart, de regner med den vil komme til at koste omkring kr. 150.000 Den er efethånden ligeså stor som en golf.

Det er korrekt, men en ordentlig én (med bla. motor!) koster lidt mere end det:

Billede

Man skal som minimum have en 1,4 5-døre Comfortline + DK pakke til 192.700 + 10.000, og så er du allerede over 200K.

Er ellers en fed slæde, og tænker selv på at købe én!

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
Indlæg: man jul 26, 2010 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Vi var så uheldige at få smadret vores bil her i ferien (Nissan Primera st.car fra 1999 som vi var rigtigt glade for) på grund af en bagvedkørende der ikke holdt afstand på motorvejen. :devil:
Der skete intet med os, men bilen blev slået skæv og er blevet totalskadet, så vi skal have en ny.

Vi har kigget på lidt forskelligt og valget står nu mellem to modeller: (prisniveau 90.000 til 115.000 kr. - kørt max. 120.000 km)

Nissan Primera st.car fra 2003 eller 2004 (mine forældre har en 2003 som de har været glade for)
eller
Renault Megane II st.car fra 2004 eller 2005.

Er der nogen som kender noget til følgende:

Er der noget 'vundet' ved at købe en Primera 2004 fremfor en 2003 (prisforskel 15.000). - Der er kommet lidt nyt interiør, fartpilot og navigation med, ellers kan jeg ikke se, at der er sket det store, men nogen ved måske mere om forskellene fra 2003 til 2004-modellerne?

Vi har prøvet en Megane, og den kørte også rigtig godt, ligesom den får god kritik som et fornuftigt brugtvognskøb. - Flere venner og bekendte kæfter dog op om 'franske biler er noget lort' og 'al el eksploderer i en Renault'.
Sælgerne siger, at der slet ikke er de samme problemer med en Megane II, som der var med de tidligere Megane'er. - Nogen der ved noget om det?

Jeg søger kun råd om ovenstående modeller, da det er dem vi har sporet os ind på. - Så 'gode råd' som 'køb en VW' eller 'drop Nissan og køb Mazda i stedet', kan jeg ikke bruge til så meget. :)

Håber nogen har en viden om disse modeller.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tors jul 29, 2010 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Nå efter lidt kiggen og prøven, så ender vi med stor sikkerhed med at købe en 2005 Renault Megane II st.car 1,6 med 75.000 km. i benene og faktisk ser ud som ny.

Den er lidt mindre end Primera'en, men der var andre ting som vi bedre kunne lide ved Megane'en, så nu håber vi bare, at vi bliver glade for den.

Lidt sjovt at når man snakkede med folk om biler (noget som alle åbenbart har en mening om), så tegnede der sig et tydeligt billede af, at dem som enten selv havde haft en Renault eller kendte nogen godt (nærmeste familie, kollega eller nabo) som havde haft en alle kun havde positivt at sige om bilerne. - Derimod kom alle skræk-historierne og advarslerne om Renault fra folk 'der havde hørt fra en fætters kollega at...' eller 'alle siger at...'

Vi er godt klar over, at hvis vi får bøvl med franskmanden, så kommer alle de sidstnævnte løbende og siger 'hvad sagde jeg' og hvis den kører fint, så er det nok bare undtagelsen der bekræfter reglen. :D
Nå, hovedsagen er at vi får en bil som vi synes om, og som vi forhåbentligt bliver glade for, og ellers er det nu heller ikke verdens undergang, det er trods alt kun en skide bil.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tirs nov 23, 2010 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Førerløs Audi fuldfører rally
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 456669.ece

Det er noget af en bedrift. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 128 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team