DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 13:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 979 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 566 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 27, 2008 14:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
I denne tråd kan man poste gode/nyttige apps til iPhone og iPod Touch.

Skriv gerne kort, hvad den pågældende app kan, og hvorfor den er nyttig for dig, og hvad den koster (rigtig gerne med et link til Appstore).

Man kan også poste tilbud på apps (nogle gange bliver apps nedsat i en kortere tid).

Ligeledes kan tråden også bruges til at efterlyse apps med en bestemt funktionalitet (fx "jeg savner en app til hurtigt at kreere en indkøbseddel, hvor jeg kan tjekke de enkelte punkter på listen af (gerne gratis)").

Jeg kommer snarest med en liste over apps jeg har på min iPhone.
(det er pt en del, da jeg bare har hentet løs og ikke helt har fået sorteret skidt fra kanen endnu).

Men jeg vil da gerne starte med at høre folks erfaringer med "poker timer/manager apps"

Der er et par apps til at styre poker homegames med, altså holde styr på blinds/levels, antal deltager og payout structure.
De to der ser interessante ud koster 24kr, men det er svært at vurdere hvilken af de to der er bedst ud fra screendumps, og 24kr er lige rigeligt til at købe dem begge for at teste dem.

Nogle der har en sådan poker timer app og kan komem med en vurdering?

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Senest rettet af Maggerholm man jun 28, 2010 20:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man okt 27, 2008 18:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
facebook - siger sig selv, ganske gratis og rigtig god :thumb:

Remote - styr iTunes på computeren trådløst, helt gratis og bruges til blær 8)

fring - noget ringe-gratis værk, men jeg bruger MSN-funktionen af og til, helt gratis og lidt nyttig :)

iPint - blæret app hvor man hælder øl op og "drikker" det ved at tilte touch'n, gratis og blæret 8)

Lightsaber - mega nice app hvor ens iPod bliver til et vaskeægte lyssværd, ganske og virkelig sjovt :lightsabre:

Google Earth - gratis og mega pjattet med denne app, som jeg fik i morges.. kæft det er sjovt! :clap:

BubbleWrap - smadr sådan nogle luftbobler.. meget MEGET vanedannende, ganske og sjovt :)

Labyrinth LE - kugle fra start til slut uden at falde i hullerne, meget sjovt :)

Nike+iPod - indbygget i min nye iPod touch..


Top
   
Indlæg: man okt 27, 2008 19:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Fritte skrev:
1. facebook - siger sig selv, ganske gratis og rigtig god :thumb:

2.Remote - styr iTunes på computeren trådløst, helt gratis og bruges til blær 8)

3. fring - noget ringe-gratis værk, men jeg bruger MSN-funktionen af og til, helt gratis og lidt nyttig :)

4. iPint - blæret app hvor man hælder øl op og "drikker" det ved at tilte touch'n, gratis og blæret 8)

5. Lightsaber - mega nice app hvor ens iPod bliver til et vaskeægte lyssværd, ganske og virkelig sjovt :lightsabre:

6. Google Earth - gratis og mega pjattet med denne app, som jeg fik i morges.. kæft det er sjovt! :clap:

7. BubbleWrap - smadr sådan nogle luftbobler.. meget MEGET vanedannende, ganske og sjovt :)

8. Labyrinth LE - kugle fra start til slut uden at falde i hullerne, meget sjovt :)

9. Nike+iPod - indbygget i min nye iPod touch..


Har lige givet dit indlæg numre, og vil nedenfor kommentere.

1. Jeg er ikke facebook bruger og bliver det næppe.

2. Remote er gennemført. Desværre sync'er jeg med min bærbare, som ikke er tilsluttet mit anlæg, så det begrænser sig lidt til "lir" da jeg hellere bruger min receivers netværksmulighed end at spille musik igennem iTunes på min bærbares højttalere.

3. Jeg har Fring, IM+ og Palringo installeret til brug med MSN. Har ikke rodet med det endnu, så kan ikke sige hvad der er bedst. pt lider de alle under at man ikek kan lukke app'en, og stadig modtage beskeder (og få en notification). Håber det kommer når Apple frigiver push teknologien til 3. parts programmer.
Har hørt at Beejive IM skulle være konge af IM programmer til iPhone pt, men det koster 100kr. :-(
Her er et reveiw.

4. Bliver det ikke pænt kedeligt ret hurtigt?

5. Ganske pudsigt, og sjovt når andre (nørder) kigger med, meen det bliver vel også hurtigt kedeligt.

6. Har hentet men ikke prøvet det endnu. Sikkert ganske pudsigt/nyttigt.

7. Det bliver hurtigt trivielt. :) HVis du finder det sjovt burde du måske kigge på Dactyl. Taptastic er også noget med at trykek hurtigt forskellige steder på skærmen.

8. Mere af samme skuffe (og alle gratis): iBall3D, MarbleMash. Andre spil med kugle eller labyrint: BiiBallLite, MazeFinger.

9. Har iPhone og ingen kondition. need I say more. :)

Her er andre spil jeg har på min iPhone pt:
"astroid kloner" (Clear levels med en kugle og brug en bjælke i bunden til at bounce kuglen) (alle gratis): AstroTilt, BlocksClassicLite, SB2 Lite
"Risiker at tabe din iPhone/touch-spil" (gratis): iBowl og iGolf (HOLD NU FAST!)
Enigmo (Incredible Machine meets Lemmings) Virker som et gennemført puzzle spil som har kostet 59kr, men nu koster 12kr
Gridlock. Puzzle kendt fra PC'en. Slip den hvide bil fri fra "parkeringskaos" med mindst mulige moves. Gav 6kr for det.
Aurora Feint (gratis). Puzzle der lugter lidt af tetris/dr Mario. Har ikke spillet så meget endnu, menhar hørt meget godt om det.
FS5 Hockey (gratis). Airhockey til iPhone/Touch. mulighed for 2-player (på en enhed, men vist også over netværk?)
Dice (gratis). Skal du bruge virtuelle terninger? Nu også med "decision dices" (ala Magic 8-ball).
Jelly Car (gratis) Simpelt og (bevidst) grimt, og dermed ganske chamerende. Vingummi bil i en verden af vingummi fysik, og ellers lidt Littel Big Planet-agtigt (på den simple måde).
Lux Touch (gratis) Lomme Risk, med små variationer.
Tap Tap Revenge (gratis). Det er vist Guitar Hero agtigt. :)
Morocco (gratis). Spillet med de sort/hvide knapper, hvor man ved at grænse modstanderen knap inde, må vende den, og dermed overtage den
Sol Free (gratis). En lille samling kabaler.
Audi A4 (gratis). Bilspil, men vist mere en reklame for Audi end et egentligt spil.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Senest rettet af Maggerholm ons nov 12, 2008 1:46, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man okt 27, 2008 19:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Smider lige nogle her senere. :D
Nogle der har prøvet The Force Unleased?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs okt 28, 2008 15:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Alle gratis:
Bookmarks ( hvis man bruger Del.icio.us )
Ontv ( webclip altså ikke en app som sådan... )
AirSharing ( din iphone bliver en ekstern hdd )
IM + ( msn på iphone )
Wikiamo ( wikipidia på farten )
Aurora Feint ( meget vanedannede spil! Gratis)
Stanza ( E book reader )
Dual Level ( vatterpas )
Simplify ( stream til din iphone )

Det var lige dem jeg bruger. Har endnu ikke købt en app.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs okt 28, 2008 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
MotionX Poker er et super fedt poker/terning spil. Man spiller med fem terninger mod telefonen og optjener penge. Undervejs låser man nye terninger op og optjener "gems" som symboliserer forskellige milepæle i spillet (ti vundne spil i træk, tre straights i træk osv). Man spiller ved at ryste telefonen og de super flot animerede terninger rasler så rundt. Det er et super flot spil og godt til hurtigt tidsfordriv i bussen eller når man lige har et par minutter man skal slå ihjel. Det er i familie med MotionX Dice der er nævnt ovenfor - forskellen er bare at der her er et formål med at slå med terningerne ;)

Det koster 12 kr:
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZSt ... 65799&mt=8

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs okt 28, 2008 16:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Følgende apps som ikke er spil ligger på min iPhone pt.
Nogle ryger nok, når jeg indser de ikke er nyttige alligevel. :)

    Benzinpriser (gratis) - Hvor er benzinen billigst (i nærheden). Bygger på brugerindberetninger, hvilket gør den ubrugelig i især tyndt befolkede område hvor ingen indberetter.
    Bloomsberg (gratis) - Følg aktier. Mere detaljeret end det indbyggede.
    Bytes (gratis) - Omregner mellem bytes og bits om det så er tera, giga, mega eller kilo.
    eBay (gratis) - Ja eBay på iPhone, har ikke testet det endnu.
    Flashlight (gratis) - En af de mange apps der blot laver hvid skærm, og dermed fungerer som en form for lommelygte hvis du skulle befinde dig i total mørke. Kan dog også vise andre farver og "strobelight", så den kan bruges til at tjekke for døde pixels og skabe epilepsianfald. ;)
    Free RSS (gratis) - RSS reader.
    Fring (gratis) - Til fx MSN og at ringe via Skype out.
    Google Earth (gratis) - Ja nemlig.
    iFlipr (18kr, findes også i Lite med en grænse på 10 kort) - Flashcards program, hvor man kan skabe "huskekort" online (via iPhone eller Webinterface på computer) og så kan de enkelte decks downloades til iPhone og man kan træne hvad som helst (ex. første side: Nævn tre hovedstader i Europa. Anden side: svaret, måske endda alle hovedstæder i Europa, man bestemmer selv. Man kan så markere om man kunne det i hovedet inden man så svaret eller ej. Den holder så styr på hvilke kort "man kunne" og viser de andre en smule oftere, og holder også styr på om man har styr på "hele decket". Jeg skal bruge det til at se om jeg kan fatte faget neuro, så jeg laver mine egne kort. Folk kan desuden publicere deres "decks" så andre kan bruge dem.
    IM+ (gratis) - MSN program.
    iTalk (gratis i en begrænset periode) - Diktafon program.
    iTip (gratis, der findes to apps af dette navn, jeg linker til den jeg synes er lækrest. Funktionaliteten er vist meget tæt på den samme) - Udregner drikkepenge på en regning. Man kan angive en procentsats, Man kan se procentsats hvis man totalt betaler så og så meget, man kan dele regningen imellem personer, og se hvor meget hver skal give eller hvor mange % drikkepenge mangiver, hvis hver person giver netop dette beløb osv.
    Midomi (gratis) - Hvad hedder sangen. Kan søge ud fra at optage fra fx radio, men også hvis man "siger" kunstner eller titel, eller hvis man synger eller nynner noget fra sangen.
    Phone Aid (18kr, den var gratis den anden dag. Næppe pengene værd så)- "realtime" slideshow om hvordan man giver førstehjælp mm. Uerfarne kan altså guides i at yde førstehjælp hvis der ikke er andre tilstede.
    Pro Football (gratis, kan også fås til et enkelt NFL hold, fx Green Bay, hvis man mest er fan af et enkelt hold) - Realtime scorekeeping af NFL.
    Remote (gratis) - Ja den er nævnt flere gange. Styrer din computers iTunes.
    Shazam (gratis) - Ligesom midomi, blot kun ved at optage et lydklip. Dette skulel den så vist til gengæld være bedre til, og der er efterfølgende ofte direkte linkt til at købe sangen i iTunes eller se video på Youtube.
    Simplify (24kr, har været gratis) - Få adgang til dit iTunes bibliotek på farten (og op til 30 venners) har ikke prøvet det endnu.
    Speedtest (gratis) - Test netadgangen hvor du er. HVor hurtigt er dit/arbejdspladsens wifi for til brug med iPhone. HVor hurtig er 3G dækningen "lige her" osv.
    Sportacular (gratis) - Realtime scorekeeping for et hav at amerikanske sportsgrene (jeg følger kun NFL). mulighed for at oprette et fantasy hold, og se (i realtime) hvordan netop ens egne spillere klarer sig.
    Take me to my Car (gratis) - Bruger Google maps. Tryk på en knap når du parkerer og tryk på en anden når du skal tilbage til bilen, så findes den korteste vej. God i ukendte områder, og hurtigere end at droppe en knappenål i inde indbyggede Google Maps.
    ToDoList (gratis) - Det siger vel næsten sig selv. Har ikke testet den endnu, men man kan tilføje tasks & events.
    Units (gratis) - Omregner et eller andet til noget andet (hvor mange fahrenheit er 20 grader celsius, hvor mange ton er 40 ounces osv) Hov den har også datastorage, så er "Bytes" vist overflødig.
    Whitenoise Lite (gratis, fuld version koster 6kr, synes den var dyrere da jeg hentede Lite versionen. Indeholder 36 lyde) - indeholder 8 loopede lyde, som man kan afspille. der er timerfunktione og planen er at man kan bruge det til at falde i søvn til noget "velkendt"/rart. indeholder "torden", "ventilator", "bornholmerur", "Whitenoise" :shock: , "Bølgeskvulp", "græshopper", "Hård regn" og "vindklokker" findes også til .
    YouNote (gratis) - Noteprogram hvor man både kan skabe skrevene noter, billednoter, lydnoter, "tegne ala Paint-noter" og webadressenoter.
    Zenbe (gratis) - Program til at skabe lister. med mulighed for at "tjekke af" at en liste er "fuldført", men ikke enkelte punkter på listen. Der kan synces med et program på computer. YouNote og Zenbe blev hentet for at se hvilket der var mest egnet til at skrive fx en indkøbsseddel. Her taber Zenbe i hvert fald.

Ekstra app til københavnere som ser handy ud: iTog (12kr) - Find nærmeste S-togsstation og se hvilke tog der kører derfra i hvilken retning og hvornår.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Senest rettet af Maggerholm tors okt 30, 2008 0:46, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs okt 28, 2008 22:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Oh my God, jeg havde slet ikke opdaget at Google Earth havde en tilte-funktion, så man kan se det i 3D.. hvor blæret!! :thumb:


Senest rettet af Fritte søn apr 24, 2016 19:12, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs okt 28, 2008 23:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Mit google eearth crasher og går ret langsomt. Andre?
Og kan man ikke få Google Earth til at vise alle navene på landene i f.eks. mellemøsten? Skal man taste et ind og søge på det?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs okt 28, 2008 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Fritte skrev:
Oh my God, jeg havde slet ikke opdaget at Google Earth havde en tilte-funktion, så man kan se det i 3D.. fuck hvor blæret!! :thumb:


Meget fikst.

Pinch ind/ud zoomer jo, men med to fingre kan man også dreje ens view.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs okt 28, 2008 23:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Google Maps er lidt mere detaljeret, men Google Earth er bare sjovere at bruge IMO.


Top
   
Indlæg: man nov 10, 2008 23:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg har ikke prøvet Airsharing, da jeg ikke fik fat i det, da det var gratis, men Discover og Files Lite, som begge er gratis, kan vist (tæt på) det samme.

Files Lite har en begrænsning på 200MB til data, og derudover virker Discovers webinterface noget lækrere.
Discover har også hjælp til hvordan man tilføjer sin iPhone som netværksdrev i fx XP.

Så kan man åbne Discover på iPhone, og derefter fra sin computer tilgå det via netværkssteder, og dermed overføre filer til iPhone.
Så kan det bruges som et "trådløst USB drev".

Derudover kan flere formater også åbnes på iPhone, så jeg har overført køreplaner for de busser jeg bruger i .pdf-format, og kan nu åbne dem på iPhone.

Pedes "Blockbuster-spekualtions-liste" har jeg overført til Excel (97-2003-format) og kan nu ligeledes tilgå dette på farten.

Jeg bliver gladere og gladere for min iPhone.

Derudover har jeg også sat mig lidt ind i Evernote (også gratis), og det er vist noget stærkere end YouNote som jeg før brugte.

Du kan oprette noter lokalt på iPhone (text-, snapshot-, Saved photo- eller Voice-note) og derudover kan det sync'es med en webkonto, og et program lokalt på PC eller Mac.

Det der virker rigtig stærkt er et par plugins til Outlook og FireFox, så man på sin computer kan markere og ved tryk på en knap i menubaren er den markerede tekst blevet til en note.
Der kører en lille process via hvilken man blandt andet kan tage et screenshot, hvor der så lige kommer et felt frem på skærmen med "trække håndtag" i hjørnerne, som man kender det fra billedbehandlingsprogrammer og vupti så bliver det ønskede område til en billednote.

Og nu bliver det vildt.
Det har tekstgenkendelse i billeder!

Dvs du kan søge i alle dine noter, og har du en billednote, hvor ordet indgår, så kan den finde den ud fra det.

Der skulle endda være noget genkendelse af håndskrift.

Har du lige skrevet noget ned i hånden, mens du snakkede?
Snup et billede af det med Webcam, iPhone eller whatever og lav det til en note.
(video kan ses her)


Til løbefreak'en kunne RunKeeper (gratis) måske være interessant.
Lugter lidt af Nike+ Light.
(har ikke prøvet det, da jeg kun løber efter bussen, og så tagr det vist for lang tid at starte app'en op ;))


Skriver du mange mails, og savner Landscape tastatur?
EasyWriter (gratis) er svaret (eller et af alternativerne i hvert fald)

"Bare" en app hvori du kan skrive tekst i landscape og en knap der hedder "Send to Mail".
Er du begyndt på en besked gemmes den, og ikonet får et "1" badge på homescreen.

Modtager du en mail (i den indbyggede mailapp), kan du trykke på besvar, og derefter gå til homescreen og starte EasyWriter, så vil teksten når du trykker Send to Mail ryge ind som det påbegyndte reply.

Og til sidst vil jeg lige slå et slag for spillet JellyCar (gratis), som jeg har nævnt tidligere, men nu har spillet, og det fænger!

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man nov 10, 2008 23:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Der er også denne:
http://air-o-matic.com/
Får ens huskeseddel som ens bagrund.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man nov 10, 2008 23:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Mills skrev:
Der er også denne:
http://air-o-matic.com/
Får ens huskeseddel som ens bagrund.


Ja det giver mening!
(efter at have set videoen får man flere gode tips til hvad den kan bruges til)

Det vil jeg sgu godt give 6kr for. :D

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs nov 11, 2008 0:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Maggerholm skrev:
Mills skrev:
Der er også denne:
http://air-o-matic.com/
Får ens huskeseddel som ens bagrund.


Ja det giver mening!
(efter at have set videoen får man flere gode tips til hvad den kan bruges til)

Det vil jeg sgu godt give 6kr for. :D

Mvh Michael


Hmm, 6kr fattigere, kom jeg til at tænke på...

Ethvert noteprogram har jo den funktion.

Man åbner noten, og holder Sleep og Home knapperne inde, så den tager et "snapshot".

Ok Sticky Notes ser da fint ud, når sedlen ligner en post-it, men det er en lidt kort indkøbsseddel der er plads til. :(
Og man har jo faktisk kun adgang til sine noter via kamerarulle, ikke via selve programmet.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 979 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 566 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team