DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3262 indlæg ]  Gå til side Foregående 1209 210 211 212 213218 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 16, 2016 9:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mills skrev:
Den værste Keynote nogensinde? :shock:


Ja. Især den her del var tåkrummende pinlig.

Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 16, 2016 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
t23 skrev:
På en mere seriøs note, så skrotter Apple for første gang i lang tid support for modeller. Fra 10.12 af hedder det Late 2009 og fremefter som skæringspunkt.


Damn, så ryger min :shock:

Kan de så ikke lige se at få fucking smidt de nye Mac mini'er på markedet? :lightsabre:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jun 16, 2016 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
iMac, MacBook: Late 2009 or newer
MacBook Air: Late 2010 or newer
MacBook Pro, Mac Mini, Mac Pro: Mid 2010 or newer

Lugter lidt henad en masse nye ting "under the hood", for det er da mange udgaver siden at de har afskrevet ældre modeller - El Capitan kører da på stort set alt som Mountain Lion kører på.

Se det fra den lyse side: Apple supporterer El Capitan indtil 10.14 udkommer, så der er da 2-3 år at spare sammen til en ny i :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jul 10, 2016 18:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Er der nogen der lige kan skaffe et godt link til, at beskrive hvordan pokker man bruger Fotos til Mac?

Jeg har overført min iPhoto bibliotek til Fotos, men synes ikke jeg kan hitte ud af, at bruge Fotos.
Jeg kan oprette nye albums, jeg kan oprette nye mapper, men jeg kan ikke få lov at tilføje noget til hverken albums eller mapper.
Kan man tilføje nye billeder, der allerede ligger i mapper et sted?
Eller skal det være "et kamera", som man overfører fra?

Er det mig, der er for dum, eller er det bare ikke helt logisk?

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: søn jul 10, 2016 21:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Maggerholm skrev:
Er der nogen der lige kan skaffe et godt link til, at beskrive hvordan pokker man bruger Fotos til Mac?

Jeg har overført min iPhoto bibliotek til Fotos, men synes ikke jeg kan hitte ud af, at bruge Fotos.
Jeg kan oprette nye albums, jeg kan oprette nye mapper, men jeg kan ikke få lov at tilføje noget til hverken albums eller mapper.
Kan man tilføje nye billeder, der allerede ligger i mapper et sted?
Eller skal det være "et kamera", som man overfører fra?

Er det mig, der er for dum, eller er det bare ikke helt logisk?

Mvh Michael


Mærkeligt! Jeg kunne importerer et gammelt bibliotek.
Ellers er det blot at trække og slippe alle billeder ind. Du kan bagefter så oprette albums, men ellers ligger alle dine billeder i en lang række under fotografier. Jeg vil anbefale dig at "Vise indholdsoversigt" under "vis" menupunket. Bruger du icloud photos? Det synes jeg faktisk virker meget godt. :thumb:

Her er lidt tips til programmet.
http://www.macworld.com/article/2965934 ... -os-x.html

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn jul 10, 2016 21:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Mills skrev:
Maggerholm skrev:
Er der nogen der lige kan skaffe et godt link til, at beskrive hvordan pokker man bruger Fotos til Mac?

Jeg har overført min iPhoto bibliotek til Fotos, men synes ikke jeg kan hitte ud af, at bruge Fotos.
Jeg kan oprette nye albums, jeg kan oprette nye mapper, men jeg kan ikke få lov at tilføje noget til hverken albums eller mapper.
Kan man tilføje nye billeder, der allerede ligger i mapper et sted?
Eller skal det være "et kamera", som man overfører fra?

Er det mig, der er for dum, eller er det bare ikke helt logisk?

Mvh Michael


Var det i iphoto før? For sø kan du importerer et gammelt bibliotek.
Ellers er det blot at trække og slippe alle billeder ind. Du kan bagefter så oprette albums, men ellers ligger alle dine billeder i en lang række under fotografier. Jeg vil anbefale dig at "Vise indholdsoversigt" under "vis" menupunket. Bruger du icloud photos? Det synes jeg faktisk virker meget godt. :thumb:

Her er lidt tips til programmet.
http://www.macworld.com/article/2965934 ... -os-x.html


Som skrevet er iPhoto biblioteket overført (og ligger samlet som iPhoto Begivenheder, hvilket irriterer mig lidt).
Da jeg oprettede mit første album, smed den alle billeder ind i det album(??), så jeg fjernede dem alle og ledte efterfølgende efter en mulighed for at tilføje.
Et + som på iPad eller højreklik "tilføj billeder" eller noget.
Kan intet finde.

Nu har jeg så aktiveret "iCloud-fotobibliotek" på min iPad, og nu opfører min Mac sig pludselig anderledes.
Nu når jeg opretter et nyt album komme den med et skridt hvor jeg skal tilføje filer (se det giver jo mening).
Det har jeg nu trykket annuller til et par gange (som test), og nu tredie gang laver den pludselig igen et album, indeholdende alle billeder?????? (giver ingen mening)

Og jeg kan fortsat ikke gennemskue, hvordan jeg tilføjer endnu et billede eller flere til et album, hvis jeg lige har lyst til det.


UPDATE: Men ja, hvis jeg tilføjer "Vis Indholdsoversigt", så har jeg pludselig et sted at trække billeder hen, og så giver det hele måske pludselig mening.

Nu er der pludselig håb! :-)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: søn jul 10, 2016 22:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Godt. Meget mærkeligt.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man jul 11, 2016 11:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Lykkes det?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man jul 11, 2016 19:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Mills skrev:
Lykkes det?


Har ikke kigget mere på det.
Den opfører sig som nævnt noget ukonsistent, men at have listen ovre til venstre var et kæmpe skridt fremad.
Ha r simpelthen brudt mit hovede med, at hvis der ikke var et + eller en tilføj funktion, hvordan trak jeg så et billede fra der hvor det lå, og over i fx et album.

Det muliggør listen jo pludselig.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør jul 16, 2016 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Nu bevæger spørgsmålene sig over på iPad, men det er stadig i tråd med Fotos, så jeg må hellere blive i Mac tråden.
Kan det passe, at kamerarulle og fotostream forsvinder, når man slår iCloud fotos til?
Det har jeg gjort på iPad, og nu "drukner" hvad der før hed kamerarulle i "alle fotos", hvor revl og krat er at finde. :-(

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør jul 16, 2016 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Den kan jeg simpelthen ikke huske, men jeg har en der hedder "Fotos" som har ALT og så "Fælles" og "Album" som har forskellige albums.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør jul 16, 2016 13:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Mills skrev:
Den kan jeg simpelthen ikke huske, men jeg har en der hedder "Fotos" som har ALT og så "Fælles" og "Album" som har forskellige albums.


Ja, og under Album havde jeg Kamerarulle, Min Fotostream, og ved seneste opdatering Selfies, Skærmbilleder, Panorama mm.
Men nu er Kamerarulle istedet blevet til Alle Fotos, og indeholder revl og krat, og Min Fotostream er forsvundet.
Alle Fotos er pænt uoverskuelig, og umiddelbart ret redundant i forhold til Fotos som ligger andetsteds og som netop også har alt.

Igår oprettede jeg et Album med feriebilleder fra 2013 på min Mac, og nu ligger alle disse som "nyeste" på iPad under Alle Fotos (og igen i det dedikerede albumme), og dermed er "nyligt tagede fotos "druknet". :-(

Tør ikke rigtig at slå iCloud Fotos til på min iPhone, og overvejer at slukke igen på iPad.
I hvert fald til jeg har fået styr på "gamle fotos".

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør jul 16, 2016 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
"Fotografier" er "alle fotos", sorteret kronologisk. Det erstatter ganske rigtig Fotostreamen, som dog stadig findes og skal slås fra manuelt i Indstillinger -> Fotos, men som man vist ikke kan se på iOS >= 9. Det gode ved "Alle Fotos" er, at der ikke er nogen udløbsdato eller øvrige begrænsninger, som der var i Fotostreamen. Under Albums ligger (foruden alle dine albums) "Alle Fotografier". De er sorteret efter import-dato. De albums du laver kan du finde der. Billeder du vil finde efter dato/kronologi er nemmere at finde under "Fotos".

Det tog lidt tid for mig at vende mig til ift iPhoto, men jeg er blevet rigtig glad for det. Mit råd er: Giv det lidt tid og væn dig til det. Det er kanon fedt at have hele mit fotobibliotek med mig altid, allevegne samt at det hele ligger i skyen.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør jul 16, 2016 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
I gamle dage skulle du slette og sortere på hver enhed - det eneste de havde til fælles var en skraldespand der hed Fotostream. Nu skal du kun slette og sortere ét sted og det slår igennem på alle dine enheder. Du har kun ét fotobibliotek, men du har det alle vegne.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør jul 16, 2016 19:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Mikl skrev:
I gamle dage skulle du slette og sortere på hver enhed - det eneste de havde til fælles var en skraldespand der hed Fotostream. Nu skal du kun slette og sortere ét sted og det slår igennem på alle dine enheder. Du har kun ét fotobibliotek, men du har det alle vegne.


Ok jeg kæmper videre. :-)

Lige nu er jeg ved at omstrukturere mapper med feriebilleder.
Der har tidligere været sorteret kronologisk efter opskriften: Ferie 2011 001, 002, 003 osv.
Da jeg så fik iPhone blev disse billeder også lagt i mappen også disse var sorteret kronologisk efter opskriften Ferie 2011 iPhone 001, 002 osv.
Nu vil jeg gerne have "blended" iPhone billederne ind i den kronologiske rækkefølge, og navngive den alle ens.
Jeg kæmper lidt med, at Oprettelsesdato i Finder ikke altid er datoen billedet er taget, men nogle gange den dag billederne er overført.
(det er dog i en mappe korrekt eller i en anden mappe konsekvent forkert, så det afhænger nok af metoden brugt til at hive dem over).

Så har jeg måtte ty til Windows, hvor man kan sortere efter "optagelsesdato".
Og ellers har jeg lavet et album i Fotos og hevet billederne ind der, hvor de så kommer til at ligge kronologisk, og så manuelt tjekket i mappen i finder, og fået styr på det.

Den seneste mappe jeg gennemgik har jeg dog uoverensstemmelser imellem Oprettelsesdato i Finder og rækkefølgen i Fotos OG når jeg tjekker info i Fotos, så bekræfter den rækkefølgen i Finder, men de ligger altså ikke 100% kronologisk i albummet i Fotos (det er små klynger, hvor nogle fotos ligger lidt forkert).
Det er altsammen meget frustrerende for en OCD-ramt perfektionist. :-D

Men jeg håber at få bugt med det.
Jeg har sågar en iPhone video, der var optaget på det forkerte led, og når man roterer i Quicktime, så får den jo en ny oprettelsesdato, som jeg fik has på, fordi jeg stadig havde originalen.
Så blev datoen på MacBook'en lige sat til optagelsestidspunktet, og så gemte vi en ny version af den roterede video. :-D

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3262 indlæg ]  Gå til side Foregående 1209 210 211 212 213218 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team