DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 8 Næste

Hvad synes du om Firefly?
Fremragende! 30%  30%  [ 36 ]
God underholdning 10%  10%  [ 12 ]
Ok, men ikke noget særligt 7%  7%  [ 8 ]
Dårlig - ikke pengene værd 7%  7%  [ 8 ]
Jeg har ikke set den, men det lyder spændende 33%  33%  [ 40 ]
Jeg har ikke set den, og det lyder ikke som noget for mig 13%  13%  [ 16 ]
Afgivne stemmer: 120
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tors nov 24, 2005 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Så er filmen set - og jeg vil helt klart sige at man skal se serien først. Filmen er super fed, men man når slet ikke at komme "bag" alle personerne. Så endnu engang se serien først :) :thumb: :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons nov 30, 2005 11:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Jes Badstue skrev:
Scifi er vel altid populært?

Al den snak om serien her nu gjort, at den er bestilt hos cd-wow, hvor prisen er latterlig lav :thumb: Så må vi se om den alt det her buzz værd :D

Hvornår udkommer Serenity på R1 ?

Meld tilbage hvad du syntes :-)

Serenity kommer på dvd den 20. december - men den er nok værd at se på det store lærred!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons nov 30, 2005 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
sasja skrev:
Serenity kommer på dvd den 20. december - men den er nok værd at se på det store lærred!

Helt sikkert - den er maks nice. :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons nov 30, 2005 11:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
RogueAgent skrev:
sasja skrev:
Man behøver ikke at have set serien for at nyde filmen! Den er meget smukt lavet, så den henvender sig både til seriens fans og folk, der aldrig har hørt om Firefly.

Det vil nok være individuelt hvad man ser efter i filmen, men jeg er ret uenig i at man ikke behøver at have set serien for at se filmen.

Sammen med nogle venner og familie, der også har set serien, havde jeg min mor, en kollega og hendes mand med inde til premieren - de havde aldrig hørt om serien, men nød filmen rigtig meget (kunne jeg høre på deres latterbrøl, og det blev bekræftet over en øl bagefter)! De har da også efterfølgende bedt om at låne serien. En anden kollega (nu fan) havde set Serenity tilfældigt i Australien og havde købt serien, fordi han syntes den var så god.

Så selvom vi ikke kan være uenige om, at serien bør ses først, synes jeg det virker som om filmen godt kan stå på egne ben.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 01, 2005 1:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Nu har jeg fået taget hul på Firefly serien, og må sige den helt sikkert holder. En seriøs sci-fi serie med humor - det sq ikke noget jeg har set før. Jeg havde forventet noget ala den nye battlestar gallactica serie, med en mørk dyster og mere destruktiv handling. Hvilket jeg egentligt syntes passer lidt bedre til genren.
Men er bestemt ikke skuffet over Firefly, det er et friskt pust i en genre man enten hader eller elsker.

Lidt sjovt Firefly starter med en serie og blir til en film, og modsat gik det med Battlestar Gallactica, hvor det første afsnit som doublefeature fungerer fint som stand-alone film.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør dec 03, 2005 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Så kom min Firefly fra CD-WOW og jeg glæder mig til at se den :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 07, 2005 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Silver Surfer skrev:
Så kom min Firefly fra CD-WOW og jeg glæder mig til at se den :)

Rigtig god fornøjelse :)

Skynd dig, så du kan nå Serenity i biffen ;)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 07, 2005 18:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
sasja skrev:
Silver Surfer skrev:
Så kom min Firefly fra CD-WOW og jeg glæder mig til at se den :)

Rigtig god fornøjelse :)

Skynd dig, så du kan nå Serenity i biffen ;)


ja skynd dig, for det er en cool film :D

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 08, 2005 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 26, 2004 13:00
Indlæg: 458
Geografisk sted: Aalborg
Sieker skrev:
sasja skrev:
Serenity kommer på dvd den 20. december - men den er nok værd at se på det store lærred!

Helt sikkert - den er maks nice. :thumb:


du kan også bestille fra axel, de sender nu :)

_________________
http://www.lebowski.dk/film.html


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 08, 2005 10:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Chronos skrev:
Sieker skrev:
sasja skrev:
Serenity kommer på dvd den 20. december - men den er nok værd at se på det store lærred!

Helt sikkert - den er maks nice. :thumb:


du kan også bestille fra axel, de sender nu :)


jeg syntes det er en lorte-serie - efter meget få afsnit er man allerede blevet afhængig. Og nu skal man til at tage en kold tyrker efter man har set de 4 dvder. Det holder ikke... LORTE serie :P

Baggrunden i Wintendo her på jobbet blev lige skiftet ud med

Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 23, 2005 22:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Haha, ja, Firefly er rimeligt vanedannende :) - hver gang jeg kommer til Objects in Space får jeg samme nedtur over, at nogen kunne finde på at aflyse den serie.

Men hvis du savner lidt af den særlige whedon-blanding af action, drama og humor, så prøv Buffy the Vampire Slayer - den er mere intelligent end man skulle tro.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør dec 24, 2005 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Så blev jeg færdig med Firefly ( så næsten serien i et stræk ) og selv om jeg syntes sammenblandingen af gammel westernstil og Sci-fi er er fed, er jeg dog skuffet over at den slutter med så mange løse ender. Indrømmet, serien blev "canceled" efter 14 afsnit men man sidder alligevel tilbage med en masse ubesvaret spørgsmål. Hvad er lige historien bag alle personerne? - Der klarede "Lost" det meget bedre. Selv efter 14 afsnit ved vi ikke mere om personerne end da vi startede. Håber vi får nogle af svarene i Serenity.
Men afgjort en serie som kan anbefales og havde der været en sæson 2 havde jeg også købt den.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør dec 24, 2005 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Silver Surfer skrev:
Så blev jeg færdig med Firefly ( så næsten serien i et stræk ) og selv om jeg syntes sammenblandingen af gammel westernstil og Sci-fi er er fed, er jeg dog skuffet over at den slutter med så mange løse ender. Indrømmet, serien blev "canceled" efter 14 afsnit men man sidder alligevel tilbage med en masse ubesvaret spørgsmål. Hvad er lige historien bag alle personerne? - Der klarede "Lost" det meget bedre. Selv efter 14 afsnit ved vi ikke mere om personerne end da vi startede. Håber vi får nogle af svarene i Serenity.
Men afgjort en serie som kan anbefales og havde der været en sæson 2 havde jeg også købt den.

Mange ting bliver besvaret i Serenity - men desværre ikke alle. Og man kan da kun håbe på at Joss Whedon efter Serenity (selvom det ikke var den store box-office succes) kan få samlet penge nok sammen til at lave en sæson 2.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 25, 2005 1:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Et interview med Joss Whedon - hvor han snakker lidt om Serenity og om firefly's fremtid.

Bemærk dog at der er seriøse spoilers omkring Serenity's handling, så har man ikke set filmen, så ville jeg nok vente med at læse interviewet ;)
http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=12399


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 28, 2005 0:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
ihhh hvor er jeg deprimeret efter at have set filmen :?

Den levede jo alt for meget op til mine forventninger og jeg er nu, endnu mere skuffet over den ikke findes mere - men jeg gir lige Siekers link en chance. I håb om at Hr. Joss fortæller os at serien gør et kæmpe come-back i 2006 :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 8 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team