DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 5:35

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 58 Næste

Hvad synes du om Firefly?
Fremragende! 30%  30%  [ 36 ]
God underholdning 10%  10%  [ 12 ]
Ok, men ikke noget særligt 7%  7%  [ 8 ]
Dårlig - ikke pengene værd 7%  7%  [ 8 ]
Jeg har ikke set den, men det lyder spændende 33%  33%  [ 40 ]
Jeg har ikke set den, og det lyder ikke som noget for mig 13%  13%  [ 16 ]
Afgivne stemmer: 120
Forfatter besked
 Titel: Firefly
Indlæg: fre mar 19, 2004 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Firefly - kickass sci-fi serie

Kort NB: Serenity, der foregår et halvt år efter Firefly sluttede, har premiere på fredag, og man kan nu bestille billetter til bla Cinemaxx og Palads. Check anmeldelser på imdb, hvor den ligger på et gennemsnit på 8.3/10! Pas på spoilere!


BilledeBillede
Jeg vil bare dele min begejstring over Firefly, en science fiction serie jeg har købt på dvd og slugt - virkelig intelligent, sjov, spændende, anderledes og frem for alt underholdende! Serien kombinerer sci-fi med western tilsat en sund dosis førsteklasses action, drama og humor. Handlingen udspiller sig ca. 500 år ude i fremtiden, hvor menneskeheden har spredt sig over mange solsystemer, og hovedpersonerne er en bande small time crooks, der prøver at klare sig og holde deres rumskib, af typen Firefly, i luften. Disse elementer giver tilsammen serien en helt anderledes og frisk feel, hvor heltene ikke er selvhøjtidelige arketyper i spraglet trikot, der tager beslutninger, som menneskehedens eksistens afhænger af, men realistiske og komplekse personer med meget nærværende og forståelige problemer, som samtidig bevæger sig i et farverigt og velkonstrueret univers.

Den mere detaljerede anmeldelse herunder har jeg skrevet på amazon. Jeg havde egentlig oversat den, men da jeg ville poste den, syntes systemet ikke, jeg var logget ind, så det besluttede sig til at slette min post og istedet vise mig login-siden. Rasende irriterende! Men I læser formentlig ligeså godt engelsk som dansk, så det var vel nærmest ikke ulejligheden værd - i hvert fald ikke to gange ;-)

BilledeBillede

Citat:
Drama, action and wit - a show can't get better than this
I had my doubts about the wisdom of blending western (a genre I don't particularly fancy) with sci-fi, but as this show had Joss Whedon (of Toy Story, Angel and Buffy fame) at the helm I had to check it out when it became available on dvd - and I'm almost sorry I did. You get drawn into this series incredibly fast, it's over far too soon and you're left with an insatiable hunger for more. And not just me - this is one show (the only, I think) my husband and I are equally fascinated by.

There are too many aspects I love about this show to list them all, but let me highlight a few:

The Setting
Firefly is a small space ship, smuggling and doing odd jobs under the radar of the Alliance, the rulers of this future world. That's how the Firefly crew get to meet high and low in the different worlds. But often the ship is just traveling in the empty space between worlds, just a tiny fleck in the void. This solitude yet beauty of space is conveyed better here than in any other sci-fi series where the usual impression is that you can't turn your ship in a new direction without bumping into other space crafts or inhabited planets. It also puts the focus solidly on the interaction between the characters, which brings me to the series' strongest point.

The Characterisation
The people aboard Firefly are real people, with their strong and weak points, hopes and fears, world views and difficult decisions. The way they're disclosed to the viewer through their reactions to the different worlds Firefly visits, the problems they face and even more to each other is the show's strongest attraction, punctuated by the sparkling dialogue.

The Look
Firefly's world spans from the high tech you expect from a science fiction to the grit you know from a western and both are equally engaging and real to the watcher. The judicious use of hand held camera draws you into the world, but doesn't distract. Colours are used to great effect to signal the different worlds the crew move in - the yellow of the high noon prairie, the blue of high tech facilities and the deep empty blackness of space.

Firefly is an awesome show. I can't wait to see the movie, and my dearest hope is that the movie will spawn a series. Firefly is a thoroughly adult show with all the best things from Whedon's other shows - Buffy and Angel: The witty yet poignant dialogue, the way the characters' inner life is brought out in the main plot, the unexpected twists and turns of a great story arc. Get it at your own risk - you'll be sorry when it's over!

BilledeBillede
Check også de over 1800 andre anmeldelser på amazon.com. Det billigste sted, jeg har fundet den, er her (søg på Firefly, de har gratis forsendelse, og pakken kommer fra Sverige), men fra midt i april kommer den på region 2 fra amazon.co.uk og choicesdirect.co.uk. Så rigeligt pengene værd - og hold øje med filmen (Serenity efter rumskibet), der skulle komme op næste år. Snyd ikke dig selv for denne oplevelse - jeg ville ønske det var mig, der skulle se den for første gang :)

Hvis du har set den, eller ser den, så kom tilbage og sig hvad du synes!

BilledeBillede


Senest rettet af sasja man nov 21, 2005 19:47, rettet i alt 10 gange.

Top
   
 Titel:
Indlæg: fre mar 19, 2004 14:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Jeg vil så lige indskyde at jeg personligt har meget dårlige erfaringer med dvdboxoffice...
Jeg har vel købt omkring 50 titler hos dem, heraf betalt lige så mange og modtaget ca. 30 og oplevet træk på kreditkortet for titler som jeg ikke havde bestilt (indsigelse i banken til PBS mv. hjalp mig ikke med at få pengene tilbage for de manglende titler, dvdboxoffice valgte at undlade at svare på både email, breve og fax'er)... samtlige forsendelser blev sendt fra canada og som følge deraf er omkring halvdelen af de titler jeg rent faktisk har modtaget også blevet fortoldet af Pesten med deres enorme gebyr oven i!

Om de har ændret holdninger siden, har forbedret service, skiftet forsendelsesmetoder etc. skal jeg ikke kunne udtale mig om, da det trods alt er et par år siden (sent 2001/ start 2002)... Men resultatet for mig blev ekstra udgifter i told, moms etc. i den lavere ende af skalaen, Pesten fortoldningsgebyr blev et dyrt bekendtskab og betalingen for alle de manglende titler endte også oppe i de 4 cifre...

_________________
/Tigerdyr


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre mar 19, 2004 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Ok - det er jeg ked af at høre, Tigerdyr! Jeg har købt 12 titler enkeltvis fra dem siden maj 2002 og aldrig haft problemer (og jeg elsker den gratis forsendelse, så den pris, man ser, også er den man betaler) - måske har de forbedret sig? Men lad os ikke diskutere dvdboxoffice her :) - køb Firefly fra en af de andre forhandlere, hvis du ikke stoler på dem!


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre mar 19, 2004 17:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
@sasha

mangler der ikke punktet

Har ikke set den, har aldrig hørt om den??

/gskairo

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre mar 19, 2004 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Ups, dobbelt post.


Senest rettet af sasja fre mar 19, 2004 18:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: fre mar 19, 2004 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
gskairo skrev:
@sasha

mangler der ikke punktet

Har ikke set den, har aldrig hørt om den??

/gskairo

Hehe, jo det kan der være noget om - men man kan vist ikke ændre i afstemninger... og iøvrigt, siden I har set denne tråd, så har I jo hørt lidt om den :)

Jeg er faktisk overrasket over, at adskillige har set den, eftersom den ikke har været på tv herhjemme. Jer, der har set den: Har I ikke nogen kommentarer til hvad kunne I lide, og hvad var mindre godt? Især jer, der ikke var så begejstrede! Jeg har svært ved at se, hvad en genre fan (som jeg regner med I er, siden I har købt en serie på dvd, som I ikke kendte på forhånd) kunne finde at udsætte på denne virkelig veldrejede serie.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør mar 20, 2004 13:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Så må jeg heller fået tage mig samen til at se denne serie, som jeg har liggende, lånt af min sci-fi freak af ven :beerchug:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør mar 20, 2004 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Morbid Angel skrev:
Så må jeg heller fået tage mig samen til at se denne serie, som jeg har liggende, lånt af min sci-fi freak af ven :beerchug:

Mvh

MA

Ja, gør det! Og meld tilbage hvad du synes :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør mar 20, 2004 20:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
sasja skrev:
Ja, gør det! Og meld tilbage hvad du synes :thumb:


Ja det er mange timer man skal tæske igennem, får nok ikke tid før i påsken, da jeg har mange andre "must see" filmz jeg skal have tygget mig igennem :thumb:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn mar 21, 2004 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Morbid Angel skrev:
Ja det er mange timer man skal tæske igennem, får nok ikke tid før i påsken, da jeg har mange andre "must see" filmz jeg skal have tygget mig igennem :thumb:

Jeps, der er ca. 11 timer - men jeg garanterer, at når du er færdig, ville du ønske, der var flere 8)

Men Firefly er selvfølgelig perfekt til en ferie - god fornøjelse :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs mar 23, 2004 11:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Er der ikke nogen af jer, der ikke var så vilde med Firefly, der har lyst til at uddybe, hvad I var utilfredse med? Jeg har selv svært ved at se noget at sætte en finger på i denne virkelig vellykkede serie!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs maj 11, 2004 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Morbid Angel skrev:
sasja skrev:
Ja, gør det! Og meld tilbage hvad du synes :thumb:


Ja det er mange timer man skal tæske igennem, får nok ikke tid før i påsken, da jeg har mange andre "must see" filmz jeg skal have tygget mig igennem :thumb:

Mvh

MA

Hvad så - fik du tid til at se den :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn maj 16, 2004 10:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 806
Geografisk sted: Odense
Jeg fulgte med i den da den kørte sidste år, men den fængede egentlig aldrig rigtigt. Jeg har lidt svært ved at kombinere de vesternagtige tilstande på planeterne over for at de alligevel flyver rundt i rumskibe.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn maj 16, 2004 11:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Jeg nåede halvejs igennem pilotepisoden og må indrømme at den var lidt for sløv i optrækket og fængede ikke mig, dog skal der siges at jeg havde haft den liggende i flere måneder og jeg syntes at jeg måtte heller tage mig sammen så kammeraten kunne få den igen :D
Men det kan være jeg låner den en anden gang og giver den en second chance.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn maj 16, 2004 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 15, 2003 2:01
Indlæg: 94
Geografisk sted: København
Morbid Angel skrev:
Jeg nåede halvejs igennem pilotepisoden og må indrømme at den var lidt for sløv i optrækket og fængede ikke mig, dog skal der siges at jeg havde haft den liggende i flere måneder og jeg syntes at jeg måtte heller tage mig sammen så kammeraten kunne få den igen :D
Men det kan være jeg låner den en anden gang og giver den en second chance.

Mvh

MA

Ærgerligt - man skal nok hele vejen igennem piloten for at give den en fair chance ;)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 58 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team