DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 25, 2024 22:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: søn jan 18, 2004 22:28 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Det irriterede mig at både graviditeten, mødet med Krag, skænderiet mellem Erik og farmand, og Søs' første gang var med i afsnittets trailer, og jeg vil ihvertfald zappe væk fra DR i ugens løb, når de begynder at avetere for det kommende afsnit.

Men selve afsnittet var lige så godt som forventet og håbet. Krøniken fortsætter sin suverænitet :thumb: :clap:

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 18, 2004 22:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg synes også, at DR's trailers har afsløret for meget i ugens løb, men det kan ikke dække over, at Krøniken er en fremragende serie, der er blevet bedre og bedre fra afsnit til afsnit. Der er kun en ting, jeg ikke kan tage i mit hoved: Hvorfor skal de 24 afsnit spredes ud over 3 år? Jeg vil have dem nu - eller i det mindste 12 afsnit nu og 12 mere til efteråret.

Kom nu DR - det er ikke Ringens Herre, det her 8)

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 19, 2004 0:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Claus O. skrev:
Hvorfor skal de 24 afsnit spredes ud over 3 år?


Det er der mange grunde til.

En af dem, er, at de 24 afsnit koster 130 millioner at producere. Og det er mange penge på et DR budget. Mere end økonomien kan bære på et enkelt år. Derfor bliver produktionen lagt hen over en tre-årig periode, så der også er plads til andre produktioner.

En anden faktor er skuespillernes engagementer i andre sammenhænge, teater, film, reklamer osv.

En tredje faktor er, den logistiske planlægning, som også har en stor betydning for Kønikens gennemførlighed.

En fjerde faktor, er, at alle 24 afsnit ikke er skrevet endnu. Mauskriptforfatterne sidder netop nu og sveder over, hvordan den videre historie skal skrues sammen. Og det er ikke noget man bare lige gør, over en kop kaffe og en ostemad.

Med andre ord, der er altså utrolig mange brikker der skal falde på plads, inden man går i gang med så stor en produktion, som Krøniken er.

Og husk så lige på, at der faktisk er tale om, at producere hele 12 spillefilm, hvis man regner seriens længde om. Så lyder 3 år pludselig ikke af så meget.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 19, 2004 13:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 04, 2001 1:01
Indlæg: 155
Geografisk sted: Odense
Nogle der så ved hvor lang tid det tog at producere Matador? Og blev den også sendt over en længere periode første gang?


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 19, 2004 13:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Matador løb så vidt jeg ved fra 78 til 82 så ja, det er noget lignende det samme. Mon ikke også grundene var de samme stort set.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 19, 2004 14:22 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Jo Matador var oprindelig også delt op i "sæsoner" (men det hed det sikkert ikke dengang)

Så vidt vides, gik de igang med at optage afsnit 10 af Krøniken, da numero Uno havde premiere!

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 19, 2004 16:26 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Matador var som også nævnt opdelt i "sæsoner" af 6 afsnit, hvilket man også kan se når man ser dvd'erne, der da i mellem afsnit 6 og 7 eksempelvis er et langt resume på 5 minutters såvidt jeg husker :D

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 19, 2004 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 04, 2001 1:01
Indlæg: 155
Geografisk sted: Odense
Javel, man lærer noget hver dag! ;)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 21, 2004 3:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Der kommer i aften (onsdag) et Bag om... program om Krøniken. DR1 kl 20.00


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 21, 2004 6:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Kan man forestille sig at de afsnit af Krøniken de sender i år, kommer ud på DVD før de næste afsnit kommer næste år?


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn feb 08, 2004 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Jeg støver lige denne tråd af. Grunden er den at jeg må give :thumb: til Maibritt Saerens som spiller Søs. Aftenens afsnit var ikke alene et af de bedste (efter min mening), men Maibritt Saerens' skuespil var intet mindre end storartet.
Derudover var det skønt at se Torben Jensen i endnu en klam rolle. Kan den mand være mere uhumsk ved hans blotte tilstedeværelse?


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn feb 08, 2004 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
FlairRocks skrev:
Jeg støver lige denne tråd af. Grunden er den at jeg må give :thumb: til Maibritt Saerens som spiller Søs. Aftenens afsnit var ikke alene et af de bedste (efter min mening), men Maibritt Saerens' skuespil var intet mindre end storartet.
Derudover var det skønt at se Torben Jensen i endnu en klam rolle. Kan den mand være mere uhumsk ved hans blotte tilstedeværelse?


Hvor er det sjov, at du skriver det, for jeg var lige ved at finde tråden frem for at nævne det samme. Torben Jensen er bare den ultimative klamme skid. Han har godt nok spillet nogen lede roller i sin karriere ;)

Men dagens afsnit var rigtig godt, selv om Eriks stive stolthed snart er ved at være for meget. Derfor var det også godt, at Maibritt Saerens på fremragende vis åbnede op for sin karakter.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Senest rettet af Claus O. søn feb 08, 2004 22:11, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: søn feb 08, 2004 22:10 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Jeg er helt enig i FlairRock's bedømmelse af aftenens afsnit. Torben Jensen er ikke set bedre siden sin rolle i TAXA. Eminent castet.

Og endelig fik Børge From "ram" på Karen - Socialdomokrat vs Kommunist - oh la la.....

Og Palle, den gode Palle, fik endelig, og det lige fra hjertet, sagt til Søs, hva han føler om hende, og hendes håndtering af graviditeten.... hvilken cliff hanger :thumb:

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn feb 08, 2004 22:12 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Jeg synes forudsigeligheden på det sidste har fyldt meget i serien, og i sidste afsnit gik det helt galt med soap af mest skummende slags. Men denne gang gik det op ad igen, synes jeg, og selvom jeg aldrig har været i tvivl, så sidder jeg også klinet til skærmen næste søndag :thumb: !!

....men jeg sad også og krummede tær over Jensen - og ventede på et "sælg mig Krone-Taxa Weeerner" :D ;)

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn feb 08, 2004 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Claus O. skrev:
Men dagens afsnit var rigtig godt, selv om Eriks stive stolthed snart er ved at være for meget. Derfor var det også godt, at Maibritt Saerens på fremragende vis åbnede op for sin karakter.


Ja, Erik-karakteren er ved at blive lidt kedelig. Der må være grænser for hvor længe vi kan koge suppe på hele "jeg-siger-ikke-noget-til-Ida-idet-min-stolthed-siger-mig-noget-andet"-problemet. Jeg frygtede vi skulle til at se endnu en "du er ikke alene, Erik"-scene, men den kom heldigvis ikke.

Også ret cool at se Waage træde til og redde både Søs og Eriks røv ;)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team