DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs jun 04, 2024 7:41

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel: Forbrydelsen
Indlæg: ons dec 06, 2006 9:55 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Forbrydelsen - ny drame serie på DR fra 7. januar 2007

Efter sidste afsnit af Ørnen, som jeg i parantes bemærket syntes var rigtig god i denne "sæson", kommer nu en ny dansk thriller serie i 20 afsnit .

Handlingen foregår over 20 dage, hvor man følger sporet og konsekvensen af et drab, der forgrener sig vidt og bredt i København. Vi møder politiets efterforskere, toppolitikere på Københavns Rådhus og en ganske almindelige arbejderfamilie fra Vesterbro, hvis liv, skæbner og handlinger væves sammen. (citat; Berlingske) mere kan læses f.eks her
http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=833456/

Lyder interessant med det næsten 24 timer agtige koncept ( hvis man formoder 1 afsnit pr dag serien udspiller sig)

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 07, 2006 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 10, 2006 15:36
Indlæg: 761
Ja, det lyder interessant... Og jeg er ret glad for at Ingolf Gabold har udtalt at han "Ikke vil have flere politiserier, advokatserier, lægeserier", etc...

Så kan det måske være, vi kan få en dansk sci-fi serie på et tidspunkt. Det vil jeg meget gerne se...


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 07, 2006 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kunne være befriende, hvis der en dag blev lavet noget tv, der ikke kun foregik i København, hovedstad eller ej. Men den lyder da spændende.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 07, 2006 13:33 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
From the creators of Nikolaj & Julie?? Shiver :shock: :)

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 07, 2006 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 21, 2006 15:37
Indlæg: 394
Geografisk sted: Where it's at
Søren Langelund skrev:
From the creators of Nikolaj & Julie?? Shiver :shock: :)


Ja, det er jo ikke ligefrem et kvalitetsstempel. De kunne godt have sat Nikolaj Arcel på holdet i stedet for.

_________________
WHO WATCHES THE WATCHMEN?

Panoramabilleder fra film på Flickr


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 08, 2006 21:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Julenissen Gabold bilder sig selv noget ind, når han siger DR vinder Emmy'er fordi de ikke er som de amerikanske. De er præcis skåret som de amerikanske, ellers havde de aldrig haft en levende chance.

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 08, 2007 0:40 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Så rullede første afsnit over skærmen her til aften , og det lover sandelig godt vil jeg sige !! Der var her i første afsnit en hel masse personer man skulle præsenteres for, og det var et spændende galleri . Fra flyttemand til Politiker, alle personer er tilsyneladende blandet ind i denne mordsag på en ung pige. Jeg glæder mig meget til næste søndag, her er potentiale synes jeg !

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 11, 2007 22:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
:thumb:

Den serie ser dælme kæmpe fed ud. Så første afsnit her til aften og er meget forventningsfuld. Efter Rejseholdets korte og lidt for forudsigelige historier, og efter Ørnens patetiske gadget-road-show er her endelig en rendyrket suspense spændingsserie. Med fortsat handling og god tid. Ingen fantastiske armbevægelser og ingen sampressede tidsforløb. Nice. Kan herfra næsten kun blive skuffet.

Eneste minus. Hvor er jeg træt af, at danske film og serier åbenbart skal have gæstevisit af udlandske, fortrinsvis svenske, personer. Kom on.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 12, 2007 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Jeg var også meget begejstret for afsnit 1. Håber de kommende afsnit holder stilen :thumb:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 14, 2007 15:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 03, 2006 22:28
Indlæg: 161
Geografisk sted: 9000
Jeg er også nogenlunde tilfreds. Gode skuespilpræstationer - generelt. Er dog træt af at Taxa-Fie altid skal spille gymnasieelev; hvor gammel er hun efterhånden?? Scenen, hvor den myrdede piges far går amok, er totalt rip off fra Mystic River.. Men ellers et rigtigt godt indledningsafsnit!! Glæder mig til i aften!

_________________
/Maria


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 14, 2007 16:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Mills'_kæreste skrev:
Jeg er også nogenlunde tilfreds. Gode skuespilpræstationer - generelt. Er dog træt af at Taxa-Fie altid skal spille gymnasieelev; hvor gammel er hun efterhånden?? Scenen, hvor den myrdede piges far går amok, er totalt rip off fra Mystic River.. Men ellers et rigtigt godt indledningsafsnit!! Glæder mig til i aften!

Hun bliver snart 23 ;)
http://www.imdb.com/name/nm0159836/

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 14, 2007 16:19 
Offline

Tilmeldt: søn apr 20, 2003 1:01
Indlæg: 1401
Geografisk sted: Århus C
ah ja Mona :)

_________________
Mit anlæg:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB ... hp?t=16635


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 14, 2007 18:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Mills'_kæreste skrev:
Er dog træt af at Taxa-Fie altid skal spille gymnasieelev; hvor gammel er hun efterhånden??


Ja, hun er lidt kikset og virkede også uoplagt. Dertil, som nævnt, ud med svneske biroller. Hendes nye kæreste kunne sgu da komme fra Løgstør istedet.

Mills'_kæreste skrev:
Scenen, hvor den myrdede piges far går amok, er totalt rip off fra Mystic River.. Men ellers et rigtigt godt indledningsafsnit!! Glæder mig til i aften!


Godt husket. Jeg mener dog Penn brænder noget mere igennem.


Jeg våger pelsen endnu mere og udnævner Forbrydelsen til den bedste danske spændingsserie siden Edderkoppen. Med forbehold for Den Serbiske Dansker, som jeg missede. Det vil sige, jeg missede første afsnit, og så var løbet ligesom kørt. Venter på en genudsendelse.

Venter spændt på at klokken skal blive 20.00.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 17, 2007 18:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 03, 2006 22:28
Indlæg: 161
Geografisk sted: 9000
Det ser sgu stadigt meget lovende ud. har dog hørt rygter om tyve afsnit; passer det?
For hvis dette er sandt, skal Søren Sveistrup da hive noget nyt op af posen for. - Gad vide om Lars Mikkelsens sekretær ikke er den, der giver oplysninger videre til Bremer (Bent Mejding), som har begået forbrydelsen for at få Mikkelsen i fedtefadet. Og som så desuden er en klam gammel stodder..

- Er det ikke for nemt? Andre bud udbedes!!

Desuden bør Bjarne Henriksen da snart holde op med at klynke og tage sagen i egen hånd.

_________________
/Maria


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 17, 2007 18:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 03, 2006 22:28
Indlæg: 161
Geografisk sted: 9000
Citat:
Godt husket. Jeg mener dog Penn brænder noget mere igennem.


You're right on that one....

I denne uge var der flere rip offs (nærmest ordret) fra Seven, skulle jeg hilse fra Mr Mills og sige..

_________________
/Maria


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team