Castle Rock

Herinde kan du f.eks. diskutere og anbefale nye og gamle tv-serier, lave anmeldelser, søge efter en ny serie, osv.
Brugeravatar
njhansen
Geografisk sted: Miskatonic University

Re: Castle Rock

Indlægaf njhansen » tirs feb 28, 2017 18:40

Et eksempel på, hvordan Kings ting hænger sammen er f.eks. Sheriff Alan Pangborn, som man møder første gang i "The Dark Half".

Han bliver politimester efter Bannerman, som bliver slået ihjel af Cujo i "Cujo".

Alan Pangborn er også en af hovedpersonerne i "Needful Things", hvor Castle Rock i øvrigt ender med at blive sprunget i luften, så vidt jeg husker.

Han er også en person i "The Sun Dog", den ene af novellaerne i samlingen "Four Past Midnight", der desuden indeholder "The Langoliers", "Secret Window, Secret Garden" og "The Library Policeman".
How does it feel to have a wacko for a son?

**Samlingen ** Sete film 2014 / 2015 / 2016 / 2017 **

Brugeravatar
Montag451

Indlægaf Montag451 » tirs feb 28, 2017 19:27

Så romanen Dolores Claiborne er det samme som novellen The Body? Jeg er ikke i tvivl om, at filmen er populær (også udenfor dahf), men hvis det er King selv, der står for universet til serien, formoder jeg at der er en større chance for, at vi oplever personer fra romanerne, der er bedre beskrevet - end en enkeltstående figur fra The Body. Det er fint, at du kan din Stephen King, men så bør du også se forskel på en romanfigur, der fylder noget mere - og en figur fra en novelle, der egentlig kun har fået det ekstra "liv" på grund af en film - og ikke på baggrund af Kings litterære univers.

Med alle de mange figurer, som King har skabt i tommetykke romaner, tror jeg ikke der nødvendigvis bliver plads til en figur, der i virkeligheden mere er Rob Reiners end Stephen Kings. Nu må vi se, hvordan Castle Rock bliver skruet sammen. Min pointe var såmænd også bare, at Castle Rock er MEGET mere end Rob Reiners udgave af byen. Baserer man sine formodninger om serien på filmene generelt, er der nok enkelte ting, der vil skuffe en hel del.
The artist formerly known as Konigsberg

Brugeravatar
Montag451

Indlægaf Montag451 » tirs feb 28, 2017 19:28

....og nu hvor du selv nævner en figur som Pangborn (andre kunne også nævnes), ville du så ikke tro, at vores ven Gordie ville have gået mere igen i Kings bøger, hvis man fra første færd skulle forvente, at han var med i serien?
The artist formerly known as Konigsberg

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » ons mar 01, 2017 10:01

Ace Merrill er i øvrigt med i Needful Things - som jeg i øvrigt stadig ikke har læst.
Xbox Live Gamertag & PSN ID: austerellis

Tilbage til "TV-serier"