DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 10, 2017 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
DeathPosture skrev:
Nej, den kender jeg ikke. Har du et link?


Det kan du tro. Mord i rum sø

Vi snakker ikke journalistik i verdensklasse her, men det er ret interessant uanset.


Så kom jeg igennem endnu en Mike Haggar-kurateret true crime-podcast, nemlig Mord i Rum Sø.

Den var bestemt lytteværdig, men når ikke helt op på niveau med f.eks. Third Ear når de er bedst.

[Vis Spoiler]
Og så er det måske at strække den for vidt, at kalde det for "crime", når alt jo tyder på, at der ikke var nogen forbrydelse involveret (selvmord). Og så ærger det mig lidt, at der ikke følges op på nogle af de utroligt mange bolde der er i luften i løbet af de sidste 3-4 afsnit. Der startes en hel del op, men det afsluttes ikke.


Mike, nu er det min tur til, at komme med en anbefaling til dig.

Har du hørt den fine, DR-producerede Dobbeltmordet der handler om dobbeltmordet på Peter Bangs Vej på Frederiksberg? Der er lagt uvirkeligt meget research bag, og vi præsenteres for utallige forskellige teorier af varierende plausibilitet. Stor anbefaling herfra! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Mike, nu er det min tur til, at komme med en anbefaling til dig.

Har du hørt den fine, DR-producerede Dobbeltmordet der handler om dobbeltmordet på Peter Bangs Vej på Frederiksberg? Der er lagt uvirkeligt meget research bag, og vi præsenteres for utallige forskellige teorier af varierende plausibilitet. Stor anbefaling herfra! :thumb:


Hej DP!

Ja, den har jeg faktisk lige gnavet mig igennem i løbet af en lang gåtur i går, men tak for anbefalingen! Den passede rigtigt godt til mig, for Dobbeltmordet-serien er virkelig høj klasse. Jeg slugte det ene afsnit efter det andet. Det er altid en kæmpe kvalitet, at føljetonen er så velproduceret, så researchet og ikke mindst lavet af nogle journalister, der virkelig laver godt, journalistisk arbejde. Dejligt!

DeathPosture skrev:
Så kom jeg igennem endnu en Mike Haggar-kurateret true crime-podcast, nemlig Mord i Rum Sø.

Den var bestemt lytteværdig, men når ikke helt op på niveau med f.eks. Third Ear når de er bedst.

[Vis Spoiler]
Og så er det måske at strække den for vidt, at kalde det for "crime", når alt jo tyder på, at der ikke var nogen forbrydelse involveret (selvmord). Og så ærger det mig lidt, at der ikke følges op på nogle af de utroligt mange bolde der er i luften i løbet af de sidste 3-4 afsnit. Der startes en hel del op, men det afsluttes ikke.


[Vis Spoiler]
Du har naturligvis ret i, at det ikke er true crime som sådan, men det er Third Ear jo heller ikke som sådan. Man kan ikke decideret kalde Kvinden med den tunge kuffert for en crimestory; det er nærmest mere et undersøgende portræt.

Jeg synes dog, at det faktum, at Mord i rum sø jo lægger op til, at der KAN være sket en forbrydelse, hvilket i øvrigt var grunden til, hvorfor jeg i det hele taget lyttede til den i sin tid.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 15:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Og du har helt ret! Jeg er i øvrigt også igennem The Accused nu, som virkelig løftede sig i de sidste par afsnit. Endnu et pletskud af en anbefaling fra dig!

S-Town er også dukket op i min podcast-player, og skal tjekkes ud ved lejlighed :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
I får lige en massiv anbefaling fra mig.

Folkene bag Serial og This American Life har lavet den syvdelte podcast-føljeton, S-Town.

Det er ikke True Crime sådan rigtigt, men er det lidt alligevel. Det er en fascinerende historie om journalisten Brian Reed, der har en masse spøjse samtaler med urklokkereparatøren John B Macklemore fra en lille by i Alabama, som han selv kalder Shittown. Historien er ualmindeligt velproduceret, velfortalt og er så ualmindeligt sær og spændende, at jeg sluger afsnittene hurtigere end Sour Cream & Onion-chips! :)

Lyt, lyt, lyt! Den er fremragende.



Mike Haggar skrev:
S-Town!
Lyt, lyt, lyt! Den er ganske enkelt fantastisk.

Læs en artikel om den her fra Guardian.



DeathPosture skrev:
[...]

S-Town er også dukket op i min podcast-player, og skal tjekkes ud ved lejlighed :thumb:


Billede


KÆMPE ANBEFALING HERFRA!!

Måske den bedste podcast jeg nogensinde har hørt. Shit, hvor er den god!

Mike Haggar, du er nu officielt min primære podcast-kurator. :thumb:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons maj 24, 2017 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Haha, tak for det fine prædikat, DP! Det er mig en ære. :)

Det glæder mig enormt meget at høre, at også du var vild med S-Town! Jeg synes helt klart, at S-Town er noget af det allerbedste, jeg har hørt. Historien er så underlig og bizar, at jeg ikke kunne lade være med at sluge det ene afsnit efter det andet. Det er virkelig godt. Jeg skal nok snart lytte den igen, for der er så meget, jeg gerne vil prøve at forstå.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 24, 2017 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
S-Town tog fuldstændig røven på mig, og jeg elsker den for det. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man maj 29, 2017 7:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
The Keepers bliver kaldt den bedste true crime-dokumentar siden Making a Murderer. Den kan streames på Netflix.



Top
   
Indlæg: man maj 29, 2017 9:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ohhh, jeg troede faktisk, det var en dramaserie. True crime gør det blot endnu mere interessant. Jeg skal i gang, så. Tak, Fritzschen!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 19, 2017 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture et al:

May I present... Ear Hustle!

Lyt med, når Earlonne Wood and Antwan Williams, indsate ved San Quentin State Prison i Californien fortæller om livet i fængsel. Første afsnit handler om, hvordan folk med årelange domme, finder sig en cellekammerat. Det er enormt spændende at lytte til. Der er kun kommet ét afsnit indtil videre, men tro mig: Det er ret så spændende.

Find den på iTunes, i din Podcast app eller hvordan man nu end gør det på Android-/Windows-telefoner.

Billede

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jun 23, 2017 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ear Hustle-anbefaling hermed modtaget, tak!

Og tillad mig så, at videregive en anbefaling jeg er blevet givet, men ikke selv har undersøgt endnu.

Billede
Podcasten Missing Richard Simmons skulle være ret fænomenal og kommer højt anbefalet fra en person jeg ofte deler smag med.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 23, 2017 14:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
For hele hule h.... ! Det er jo dén podcast, jeg havde tænkt at jeg skulle høre, men havde glemt igen!

Den skal jeg høre!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre okt 19, 2018 22:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Making a Murderer part 2! Netflix! Go go go! :clap:


Top
   
Indlæg: tirs okt 30, 2018 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
CFN skrev:
Making a Murderer part 2! Netflix! Go go go! :clap:


Jeg har ikke haft tiden endnu... Men skal klart ses. Nogen der har first impressions de vil dele?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 01, 2018 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Er lige blevet færdig med anden sæson.

Den er i et helt andet, lavere, tempo end første. For min skyld kunne de sagtens have skåret den ned med et par afsnit, men når det er sagt er jeg stadig draget af sagen og især Averys nye advokats (Kathleen Zellner) efterforskning. Hun er noget af en karakter, der påtager selv finde sandheden omkring hvad der skete med Teresa Halbach. Hun er en blanding af Sherlock Holmes og Lara Croft - tager selv fat med skruetrækkeren når Averys håndvask skal afmonteres og skyder selv huller i garagen for at undersøge hvordan projektilerne opfører sig. Hun køber en bil magen til Halbachs og gennemgår alle beviser med en tættekam, gennemhuller anklagerens sag og finder mange sløsede fejl og mangler ved forsvarets sagføring. De to advokater fik man ellers et rigtig godt indtryk af i sæson 1. Der er ingen tvivl om at hun er knalddygtig og hendes kølige arrogance står godt til hendes høje kompetenceniveau. Ingen tvivl om, at hun bærer anden sæson.

Derudover følger man Brendan Dasseys to advokaters desperate forsøg på at få ham frikendt. Det er af forskellige årsager ekstremt kompliceret og efterhånden som sæsonen skrider frem lukkes nåleøjet mere og mere. Det er meget træge fremlæggelser for forskellige amerikanske retsinstanser hvor forskellige dommere dømmer for skiftevis at løslade ham og holde ham indespærret. Jeg skal ikke afsløre for meget om hvad der sker her, men selvom det er ikke nær så godt TV som Zellners eskapader er deres sværdslag i det amerikanske retssystem spændende at følge.

Tredje element er meget at følge Avery og Dasseys familier, deres besøg i fængslerne, Averys autoophug hvis økonomi er ved at kollapse pga vigende kunder (formentlig pga sagen og dens fokus), Averys aldrende forældre der håber at være i live når Avery kommer ud (hvis han gør det) osv.

MaM skreg på en opfølger efter første sæson og det er godt at følge med i hvad der sker i sagen, men man skal affinde sig med at noget lavere tempo, men gør man det, er den også spændende og er leveringsdygtig i nogle vilde what-the-fuck moments.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors nov 01, 2018 12:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fedt, tak for ordene, Mikl!

I forhold til alle true crime-ting, jeg ellers har fået læst, har jeg aldrig fået set Making a Murderer, da medierne ganske enkelt afslørede for meget på forhånd, så det ikke var specielt spændende at se med. Dokumentarer er sjovest, når man ved så lidt som muligt om handlingen i løbet af sådan en type historie.

Jeg har til gengæld fået set Evil Genius, der også er til rådighed hos Netflix. Her er der fire afsnit. De kunne måske godt have været tre, men historien er ret spændende og mega langt ude. USA er bare fyldt med de her totalt f'ed-up sager.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team