DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Indlæg: man sep 25, 2017 13:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Ok, så: Netflix køber seriøst serier med de flotteste introer :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 13:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
:D :thumb:

Det er faktisk introsekvenserne alene de baserer deres køb på ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 16:22 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Naiera skrev:
The Crown er lavet af Left Bank/Sony


Vises The Crown andre steder end på Netflix?

Netflix har jo ikke eget produktionsselskab, så der er jo altid et andet selskab bag. Det er også ABC Studios, der producerer Marvel-serierne for Netflix, men de kommer ikke i nærheden af en ABC-kanal.

(Jeg ved godt at Star Trek er en CBS-serie, The Expanse er SyFy, Better Call Saul er AMC osv. og her er Netflix lige lovlig smarte, når de kalder dem Netflix Originals).


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 16:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Ikke en serie, men lidt af det samme som Patrick Hughes' The Hitman's Bodyguard (Millennium Films og Crystal Pictures) er Netflix Original i Japan.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
lunddal skrev:
Vises The Crown andre steder end på Netflix?


Muligvis ikke, men Anne with an E blev vel vist på CBC.

Uanset hvad, så er det jo netop ikke Netflix der sidder og laver disse introsekvenser.

lunddal skrev:
(Jeg ved godt at Star Trek er en CBS-serie, The Expanse er SyFy, Better Call Saul er AMC osv. og her er Netflix lige lovlig smarte, når de kalder dem Netflix Originals).


Jeg mener faktisk, at det er på grænsen til bondefangeri. Visse serier, som f.eks. Riverdale, er fra starten solgt til international distribution til Netflix, og har derfor tilpassede credits i starten af afsnittene, men ved en lang række andre serier er det jo ikke tilfældet.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 19:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ok begyndelse, men jeg savner lidt broen fra NG, selvom at jeg godt ved det foregår før. Hader også de underlige skæve vinkler.

Tul gengæld er serien faktisk i Dolby Vision HDR på Netflix Danmark !

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre sep 29, 2017 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Nysgerrigheden blev for stor, selvom mit serieloop er så rigeligt fyldt op med gensyn med uovertrufne The Wire, The Deuce og Rellik.

Enig i at det er en fantastisk intro Netflix igen præsenterer. :notworthy:

STD har bestemt overrasket mig positivt og jeg kan anbefale skeptikere til at give den en chance. Form og struktur er en moderniseret udgave af det klassiske Star Trek format. Der er nok i tidens ånd, at der er fokuseret meget på action og spændingskurve, men jeg synes ikke, det gør noget. Persongalleriet er indtil videre interessant og med potentiale til udvikling i forskellige retninger.

Eneste anker er den stive, klodsede og teateragtige dialog, som nok altid har været Star Treks største udfordring. Ved godt, vi er et godt stykke ude i fremtiden, men sådan taler mennesker bare ikke med hinanden. Og som Mills og andre er inde på, er kameraarbejdet ikke imponerende. Skæve unødvendige vinkler, closeups, zooms og en veritabel lensflare bonanza :shock: . Men det er selvfølgelig til at leve med, hvis det overordnede resultat er godt.

Og det er det!!! :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man okt 02, 2017 21:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Er blevet færdig med afsnit 3. Spændende serie :thumb:


Top
   
Indlæg: man feb 26, 2018 16:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Er blevet færdig med afsnit 3. Spændende serie :thumb:


Star Trek Discovery startede fint, men undervejs er det bare blevet en kedelig serie. :zzz: 1½ afsnit inde i 2. del (efter vinterpausen) og det er godt nok ikke særlig spændende. Andre der har set det?


Top
   
Indlæg: man feb 26, 2018 17:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har set det hele og jeg synes det var rigtig godt. Stamets og Tilly holdt op med at være irriterende, og man kom mildest talt nogle steder hen man nok ikke lige havde regnet med :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs feb 27, 2018 23:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Fritte skrev:
Fritte skrev:
Er blevet færdig med afsnit 3. Spændende serie :thumb:


Star Trek Discovery startede fint, men undervejs er det bare blevet en kedelig serie. :zzz: 1½ afsnit inde i 2. del (efter vinterpausen) og det er godt nok ikke særlig spændende. Andre der har set det?


Enig, var nogenlunde med i store dele af 1 del inden pausen, men syntes 2. del stank og tog den i en forkert retning efter min mening, lovende start samlet set, men kvali dalede drastisk, meh i min bog ;)

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tirs mar 06, 2018 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ja, det er godt nok en absurd drejning serien har taget. Det bliver op ad bakke med de sidste 4 afsnit (hvis jeg da overhovedet kommer i gang). :?


Senest rettet af Fritte ons mar 07, 2018 9:18, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons mar 07, 2018 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har set den færdig og var godt underholdt. Kunne godt have undværet alternativ-univers-drejningen, men generelt er denne blodige og til tider let makabre inkarnation af Star Trek et ganske godt bekendtskab. Der er et par af karaktererne, som er voldsomt irriterende, men de fandtes jo også på besætningen af Enterprise i TNG.

Jeg ser med i den kommende sæson også.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 07, 2018 13:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Cool. Både på DAHF og på Dark Horizons siger pøblen, at jeg skal se denne Stjernevandringsserie, så den kommer sgu øverst på listen.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 23, 2018 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så fik jeg set Star Trek: Discovery. Det er en visuelt meget flot serie med enkelte spændende figurer, særligt Tilly, som gik fra at være den mest irriterende til at være den klart sejeste figur. Hende vil jeg gerne se mere med. Sarek er også en spændende figur, og som far til Spock kan man jo heller ikke forestille sig andet. Hovedpersonen, der åbenbart skal være en korthåret kvinde ved navn Michael, er også ok, men lidt for clean-cut og selvretfærdig til, at hun for alvor er interessant. Så er Michelle Yeohs Phillipa noget mere spændende.

Der er visse elementer af serien, som jeg er vild med, men da der begynder et eller andet fjolleri omkring et alternativt univers, står serien helt af og bliver decideret idiotisk til tider. Til sidst bliver den dog reddet af et okay sidste afsnit.

Jeg bliver nok aldrig Star Trek-fan og hvor er Klingons dog tossede, men det er en okay serie så absolut. Ser muligvis også anden sæson.

Edit: Har efter lidt betænkningstid besluttet mig for, at Discovery sæson 1 fortjener :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team