DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 02, 2016 13:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er halvvejs. Jeg er ikke helt så meget op at ringe som andre er, men jeg synes, det er en god serie med masser af sjove 80'er-referencer og meget Spielberg-/King-love i det.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 02, 2016 16:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Det er en glimrende serie, men den går noget kold i plottet efter 3-4 afsnit. Børnene bliver en smule irriterende, dialogen bliver lidt for fjollet/forklarende, og slutningen er lidt noget vrøvl. Alligevel er serien fin underholdning, men man skal være forberedt på, at den taber pusten en hel del mod slutningen. En sæson 2 skal godt nok byde på noget mere end sæson 1, hvis jeg skal gider mere af Stranger Things. Det er trods alt begrænset, hvor meget pastiche af King og The Beard man kan magte uden at det bliver lidt fjollet.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs aug 02, 2016 16:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Stranger Things har bøffet mere fra andre film, end The Force Awakens stjal fra A New Hope + Quentin Tarantinos "homages" tilsammen! :shock:



Top
   
Indlæg: man aug 08, 2016 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Ingen tvivl om at den har lånt lidt rigeligt fra populære film. Hvis man kan lide serien kan man jo kalde det en homeage ;)

Helt enig med Montag i at den taber pusten en smule ca. midtvejs. Jeg har dog følt mig både godt og endog fremragende underholdt hele vejen. Det kan skyldes at jeg elsker E.T og der helt rigtigt er mange fællestræk med denne som fint er vist i videoen ovenfor.

Jeg så hele serien sammen med fruen og vi sad undervejs også og talte om hvilke referencer der var.

En del af dem i videoen har jeg dog ikke lagt mærke til (måske synes jeg også de virker lidt søgte) herunder Commando og The Shining. Tydeligst var E.T. ,The Goonies og Firestarter referencerne som jeg syntes var fantastiske. Plankede eller ej, så gjorde de at serien fik lige en tand mere 80'er følelse end den havde i forvejen. Poltergeist referencen var fuldstændig smuttet hen over hovedet på mig - måske det skyldes det er enorm mange år siden jeg sidst har set den. Det samme emd Monsteret-ud-af-væggen-nightmare-on elm-street.

Alt i alt er det klart en anbefalelsværdig serie. Specielt hvis man var barn/ung i 70'erne og 80'erne.

Er dog igen enig med Montag i at der skal ske noget til sæson 2 hvis man skal være med en omgang til (hvilket jeg sikkert er uanset hvad).

Jeg synes egentlig at samtlige medvirkende (måske lige med undtagelse af Matthew Modine) gjorde det ganske udemærket - værd at fremhæve er Winona Ryder som jeg tror kan score sig et comeback med denne serie.

En solid serie som jeg gerne kaster en anbefaling efter.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons aug 17, 2016 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Montag451 skrev:
Det er en glimrende serie, men den går noget kold i plottet efter 3-4 afsnit. Børnene bliver en smule irriterende, dialogen bliver lidt for fjollet/forklarende, og slutningen er lidt noget vrøvl. Alligevel er serien fin underholdning, men man skal være forberedt på, at den taber pusten en hel del mod slutningen. En sæson 2 skal godt nok byde på noget mere end sæson 1, hvis jeg skal gider mere af Stranger Things. Det er trods alt begrænset, hvor meget pastiche af King og The Beard man kan magte uden at det bliver lidt fjollet.


Jeg har netop set sæsonen færdig.

Vi er muligvis uenige om DC og Marvel, men her er jeg helt enig med Montag. God serie, men den låner alt for meget. Skal man undgå at være andet end en skøn hyldest til tidligere tiders værker, skal der snart ske noget. Netop her ser jeg gerne Stranger Things udvikle sig endnu mere end denne første sæson. Winona Ryder er dog suveræn, og det samme er hende den unge pige, der spiller 11.

Måske anden sæson godt kunne klare sig uden indbyrdes stridigheder hos børnene og for megen polemik blandt de voksne børn.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2016 9:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Vi er kun tre afsnit inde (hvad kan jeg sige, jeg bliver aldrig seriehaj) - og måske har jeg bare forventet for meget, når rosen flyver rundt og "80'er-Spielberg" nævnes igen og igen. For jeg er meget glad for 80'er-Spielberg.

Jeg kan sagtens leve med, at der plankes fra højre og venstre (også selv om det bliver liiiige åbenlyst nok med både The Thing- og Jaws-plakat), og stemningen er grundlæggende effektiv. Der er også en hel del gode præstatioer.

Men som altid er djævlen i detaljen, og der er en række små og store elementer, der irriterer mig:
- Klippetempoet giver mig stress ind imellem, og generelt virker de første par afsnit meget utålmodige. Der skal fanme ske noget i en fart! Onde regeringsfolk! Mystiske forsøg! Noget... truende! Nu! I stedet for at bygge stemning og karakterer langsomt op. Kort sagt: pacing.
- Winona Ryder overspiller fra 1. sekund :)
- Det er muligvis meget bevidst, og måske bliver det bedre hen ad vejen, men trekanten Scorefyr - Nørd med hjertet på rette sted - Smuk pige er lige et nummer for klassisk.
- Jeg håber virkelig, de får noget mere ud af stakkels Matthew Modine, som har fået en underlig hverken-eller rolle. I starten tænkte jeg, at han skulle fungere lige som de ansigtsløse "bad guys" i E.T., men det er han trods alt for meget med til. Men han er der ligesom bare. Igen, måske bliver det bedre hen ad vejen.

Nuvel, hvis jeg vil have mit 80'er-Spielberg-fix, vil jeg ti gange hellere sætte Super 8 på. Dér fungerer pacingen og spillet mellem børnene perfekt, og selv om den kører af sporet til sidst, er den første halvanden time tilstrækkelig fantastisk til, at jeg er en glad mand. Indtil videre er Stranger Things underholdende nok, men det er ikke fordi jeg tæller timerne til vi skal se videre :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 31, 2016 19:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Så har Netflix bekræftet sæson 2 :thumb: Den kommer i 2017 og bliver på 9 afsnit.

http://www.comingsoon.net/tv/news/76270 ... s-season-2

Der bliver bl.a. 4 nye karakterer og vi bevæger os væk fra den lille by.

http://www.comingsoon.net/tv/news/76272 ... e#/slide/1


Top
   
Indlæg: søn sep 11, 2016 22:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Stranger Things var også bare lige mig.
Mere af det tak.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 11, 2017 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Sæson 2 premieredato: 27. oktober. :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs jul 11, 2017 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg så den først færdig for et par uger siden :P Til sæson 2 er jeg helt sikkert med fra starten ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jul 11, 2017 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Poster:

Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 12, 2017 9:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Feeeeeeeeeeed poster! Jeg glæder mig helt vildt til endnu en sæson.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jul 12, 2017 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg er eddermame også klar til sæson 2.

Den foregår i 1984, altså året efter sæson 1. 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 13, 2017 22:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg er netop blevet færdig med første sæson - jeg er helt solgt! :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn jul 23, 2017 8:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Trailer til sæson 2! :clap:



Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team