DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:54

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 12, 2019 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nu hvor Game of Thrones og Silicon Valley er slut, så er det jo Amazon Prime Video der har de to bedste serier, med The Marvelous Mrs. Maisel og The Expanse. Maisel blev jeg færdig med i nat, og i morgen kommer fjerde sæson af The Expanse :shock:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jan 10, 2020 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Naiera nævner Amazon Prime i det foregående indlæg, og jeg er helt enig i, at der er meget godt på Amazon Prime at kigge på.

Jeg har senest set sæson 1 af The Boys, som handler om en gruppe almindelige mennesker, der jager superhelte, eller rettere sagt mennesker med evner som vores kendte superhelte. Sagen er nemlig den, at langt de fleste superhelte i denne verden i virkeligheden er en gruppe narcissistike, selviske og dybt griske corporatetyper, der kun redder verden for egen vindings skyld. Da vores helts kæreste bliver dræbt ved et uheld af en af de mest kendte superhelte, nemlig the fastest man in the world, A-Train, indleder han sammen med nogle andre et vendetta mod disse superhelte, og går op imod The Seven, de eftersigende syv stærkeste superhelte i verden og særlig deres leder, Superman-klonen Homelander.

Kan du ikke lide superheltefilm, så vil du måske elske denne serie, der udforsker, hvad der egentlig ville ske, hvis supermennesker ikke var helte, men gedigne røvhuller og hvilket problem, det så ville skabe, hvis de egentlig ikke helt var så gode, som man gik rundt og håbede på.

Billede
Kun en af de syv på dette billede er ikke et røvhul.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jan 10, 2020 16:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Naiera nævner Amazon Prime i det foregående indlæg, og jeg er helt enig i, at der er meget godt på Amazon Prime at kigge på.


Jamen så se da for h* da Good Omens nu du er der - seks afsnit og følger bogen ret fermt! Du skal være klar til okkult fantasi, men ud over det, fyr den af!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre jan 10, 2020 17:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
The Boys var mega go’.

Jeg regner med at skulle se Good Omens snart. Jeg havde egentlig tænkt at jeg ville have den på blå, men den koster fucking £20 hos Amazon i England :roll:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jan 10, 2020 22:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
Naiera nævner Amazon Prime i det foregående indlæg, og jeg er helt enig i, at der er meget godt på Amazon Prime at kigge på.


Jamen så se da for h* da Good Omens nu du er der - seks afsnit og følger bogen ret fermt! Du skal være klar til okkult fantasi, men ud over det, fyr den af!


Den er skam på listen. :) snupper lige The Terror sæson 2 først.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør jan 11, 2020 4:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Naiera skrev:
Jeg regner med at skulle se Good Omens snart. Jeg havde egentlig tænkt at jeg ville have den på blå, men den koster fucking £20 hos Amazon i England :roll:

Det synes jeg ikke er så galt igen - at smide en ekstra hund efter en Steelbook uden mere bonusmateriale er dog lige i overkanten.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors jan 23, 2020 4:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Spinning Out på Netflix er helt seriøst noget af det bedste jeg har set længe.

Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 23, 2020 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kunne du skrive lidt mere om den?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 23, 2020 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nej! :loco:

Det er egentlig et ganske standard familiedrama med et sportselement, men finten er, at det bare er helt vildt, pissehamrende fandens godt. De tre hovedpersoner spilles af January Jones, Kaya Scodelario (Skins og Maze Runner-trilogien) og Willow Shields (Katniss' lillesøster). Alt centrerer sig om de to døtres kunstskøjtekarrierer, men derudover vil jeg ikke skrive for meget mere, for jeg kan ikke helt huske hvad man får at vide hvornår, i de første afsnit. Hovedpersonens mentale tilstand er ligeså meget i centrum som sporten.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs feb 04, 2020 4:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Og så har Netflix skrottet serien :cry3: :slap: :wallbanger: :loco: :roll: :evil: :bat: :help:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør mar 21, 2020 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Er der nogen der har set 2013 versionen af "Yes Prime Minister" og kan sige om den er noget som helst værd ?


Top
   
Indlæg: søn jun 28, 2020 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Er gået i gang med “Night Gallery” (1969-1973).

Billede

“Night Gallery” føles meget som den sæson 6, der ikke kom af “The Twilight Zone”. Ligesom TTZ præsenterer Serling hvert afsnit, denne gang i et kunstgalleri med et maleri, der repræsenterer afsnittet. Til forskel fra TTZ optræder han ikke i omgivelserne fra afsnittet.

Serling havde dog ikke lige så meget kontrol over “Night Gallery”, som han havde over “The Twilight Zone” og det førte, især med sæson to og tre, til stridigheder med producer Jack Laird.


Pilotafsnit:

“The Cemetery": en grådig nevø (Roddy McDowall) slår sin onkel ihjel. Men noget på et billede ændrer sig og nevøen bliver langsomt mere og mere vanvittig.

“Eyes": en rig blind kvinde (Joan Crawford) bruger sine penge og skruppelløshed til at få et sæt øjne, så hun kan se igen i kort tid. Det går dog ikke helt efter hensigten. Afsnittet er instrueret af en 23-årig Steven Spielberg.

“The Escape Route": en nazist (Richard Kiley) gemmer sig i Sydamerika og får af uransagelige årsager mulighed for at flygte ind i et maleri.


Afsnit 1:

“The Dead Man": en læge finder en patient, der via hypnose kan simulere forskellige sygdomme. Kan han også simulere døden? Og er det en god ide for patienten at have en affære med lægens kone?

“The Housekeeper": Larry Hagman spiller den underkuede ægtemand, der roder med voodoo og frøer for at bytte rundt på hans kones personlighed med en kvinde, der er lidt mere villig til at gøre hvad han vil have.


Afsnit 2:

“Room With a View": en sengeliggende mand (Joseph Wiseman) ser meget med sin kikkert og manipulerer menneskene omkring ham, inkl. Diane Keaton som hans sygeplejerske.

“The Little Black Bag": ved et uheld ryger en sort lægetaske tilbage i tiden fra 2098 til 1971. En alkoholiseret eks-læge (Burgess Meredith) finder tasken og begynder nu at bruge tingene i den.

“The Nature of the Enemy": en transmission fra Månen giver Mission Control på Jorden problemer: nogle astronauter har været under angreb deroppe. Men hvad har angrebet dem?

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Senest rettet af njhansen søn jun 28, 2020 17:18, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn jun 28, 2020 17:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Er også gået i gang med “Bonanza”, som startede i 1959 og sluttede i 1973, 14 sæsoner og 430 afsnit senere.

Jeg har set en del afsnit igennem årene og det er en serie, der stadig holder. Der er mange typer afsnit: action, komedie, thriller, gyser og dramaer. Det er noget af det, der gør, at serien forbliver frisk.

Det var også en serie, der gav arbejde til mange yngre instruktører (f.eks. Robert Altman og Nicholas Colasanto) og rutinerede instruktører som f.eks. Jacques Tourneur og Christian Nyby. Den var fra start til slut fyldt med gode skuespillere.

I pilotafsnittet medvirker Yvonne De Carlo som en forførerisk skuespillerinde. I andre afsnit i sæson 1 ser man bl.a. Jane Greer, Barry Sullivan, Ida Lupino, Inger Stevens, Leo Gordon, Jack Warden og R.G. Armstrong.

I front står familien Cartwright, spillet af Michael Landon, Pernell Roberts, Lorne Greene og Dan Blocker.

De første par afsnit i sæson 1 har dem alle fire i hovedrollerne, men efterhånden gik serien over til at være Adam, Little Joe, Hoss eller Ben-afsnit, hvor fokus var på én af dem.

Alle afsnit starter med det udødelige tema over kortet af Ponderosa og de fire hovedroller skifter position i start-credits, hvor Landon kunne være den første credit i afsnit 5 og Roberts den første i afsnit 6.



Adskillige af de tidlige afsnit har været i public domain i mange år, så der er mange grimme udgivelser af afsnittene (og uden åbningstemaet) på DVD.

De udgivelser, som man skal gå efter er de officielle udgivelser fra Paramount, som indeholder restaurerede afsnit og med åbningstemaet intakt. Der er også en del ekstramateriale, inkl. en stak reklamer, som familien Cartwright medvirkede i.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs okt 06, 2020 9:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Defending Jacob (2020) :appletvplus:

Jeg vil gerne lige kaste et par rosende ord efter miniserien Defending Jacob, som er et vaskeægte edge-of-your-seat krimidrama.

Ultrakort fortalt, er præmissen i Defending Jacob, det perfekte forstadsliv der pludselig krakelerer, da statsanklagerens egen søn anklages for mordet på en klassekammerat.

Det er der kommet en fuldstændig tætskåret, emotionel og karakterbåret dramaserie ud af. Det ligner støvet courtroom drama på overfladen, men intet kunne være mere forkert. Tværtimod lykkedes det norske Morten Tyldum, der også stod bag den fremragende The Imitation Game, at lave en utroligt gribende serie med det perfekt afmålte og støt stigende spændingsniveau der aldrig falder i de normale forudsigelige cliffhanger-fælder.

Og så sidder castingen af stort set alle bærende roller, lige i skabet med især Chris Evans og Pablo Schreiber som hhv. anklager og anklaget. Det slår gnister når de tørner sammen.

Stor anbefaling herfra!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 29, 2021 14:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede



Raised By Wolves (2020) :hbo:

'Raised by Wolves foregår på en fjern planet i et postapokalyptisk univers. En androide-mor er programmeret til at opfostre en enklave af menneskebørn som ateister, efter en religionskrig blandt menneskene har lagt jorden øde. Da en menneskegruppe gør sit indtog på den fjerne planet, genopblusser religionskrigen dog for alvor.'

Så simpel (!) er præmissen i Ridley Scotts nyeste mesterværk, scifi-serien Raised By Wolves, og sjældent har jeg været SÅ hooked på en serie fra start til slut. For helvede hvor er den bare fantastisk i sit astadige tempo, sin stoiske ro og sit kontrollerede kaos.

FREMRAGENDE fra start til slut. :notworthy:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team