DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:12

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1220 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 19, 2017 14:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
Atypical på Netflix er virkeligt god :)


Jeg arbejder hver eneste dag med de skønneste autisme-unger, og må bare tilslutte mig koret af fans. Den her serie rammer lige i hjertet, på den gode måde :D


Top
   
Indlæg: lør aug 19, 2017 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det var os' det jeg havde hørt, altså at folk der lever og/eller arbejder med autister, synes den rammer plet :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 31, 2017 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Og i kategorien anbefal IKKE en tv-serie: The Mist. Billede

Af de 11 2017-serieproduktioner jeg har set til ende i år, så er The Mist by far den ringeste af dem alle (kun Girlboss var middelmådig, men et mesterværk sammenlignet med denne). Det er ikke bare årets dårligste serie. Det er en af de dårligster serier jeg nogensinde har set! Jeg forstår ikke hvorfor Netflix ville lægge navn til denne, men deres produktioner er jo hit or miss. Jeg håber dog at de flår den af plakaten. De dummeste karakterer, der træffer de dummeste beslutninger. Der er igen likeable person man gider at holde med. Jeg hader dem alle! Mærkelig ting der overhovedet ikke giver mening. Tåkrummende dialog og scener. CG, der ligner noget fra 1995. Bare en lorteserie! Normalt plejer jeg at se et enkelt afsnit eller to inden jeg ditcher en serie, men jeg kunne ikke tro mine egne øjne. Det gik hen og blev en udfordring. En test. En styrkeprøve, hvor jeg i sidste ende kunne komme ud med armene i vejret og sige I DID IT! Jeg overlevede The Mist! Billede

The Mist får The Walking Dead til at ligne Game of Thrones. Hold jer langt, langt væk fra den!

Billede


Senest rettet af Fritte tors aug 31, 2017 10:17, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors aug 31, 2017 10:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Fritte skrev:
Det gik hen og blev en udfordring. En test. En styrkeprøve, hvor jeg i sidste ende kunne komme ud med armene i vejret og sige I DID IT! Jeg overlevede The Mist!

:laugh: :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs sep 05, 2017 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Haha, Fritte! Jeg er glad for, at du overlevede... :clap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 06, 2017 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
:laugh: :laugh: :laugh:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: søn sep 10, 2017 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg er stor fan af Chris O'Dowd og da jeg opdagede, at han havde været med i en HBO-serie skabt og instrueret af Christopher Guest, måtte den ses.

"Family Tree" fra 2013 er en mockumentary af typen, som Guest er så god til at lave: her tager han "Ved du hvem du er"-serierne, hvor en person finder ud af, hvem hans forfædre er, under kærlig behandling.

Chris O'Dowd spiller Tom Chadwick, der arver en kiste fyldt med familieting fra sin afdøde grandtante, som han ikke rigtig kendte. Han er netop kommet ud af et forhold og har mistet sit job, så han mangler noget at give sig til og beslutter sig for at finde ud af, hvem hans forfædre var.

Serien er meget a la Christopher Guests film, hvor skuespillerne får rig lejlighed til at improvisere på livet løs i gakkede situationer. Den er også fyldt med Guests faste skuespillere som Michael McKean, Bob Balaban, Ed Begley Jr., Fred Willard og selvfølgelig Christopher Guest selv.

"Family Tree" er rigtig sjov og Chris O'Dowd er charmerende som sædvanlig. Det eneste jeg rigtig kan udsætte på den er Tom Bennett i rollen som Tom Chadwicks bedste ven Pete Stupples: han er ikke specielt sjov, nærmere pinlig, og falder lidt udenfor rollegalleriet.

Bortset fra ham er serien godt skruet sammen og varer otte afsnit. Den fik desværre kun én sæson.

O'Dowd medvirkede senere i Guests knapt så vellykkede Netflix-produktion "Mascots" fra 2016, hvor han dog havde en af de mere vellykkede roller.


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man sep 18, 2017 9:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Wow, Big Little Lies var jo fuldstændig fænomenal! :shock:


6 Emmy'er til Big Little Lies! :thumb:

Outstanding Lead Actress in a Limited Series or Movie - Nicole Kidman
Outstanding Supporting Actor in a Limited Series or Movie - Alexander Skarsgård
Outstanding Supporting Actress in a Limited Series or Movie - Laura Dern
Outstanding Directing for a Limited Series, Movie or a Dramatic Special - Jean-Marc Vallée
Outstanding Casting for a Limited Series, Movie or Special - David Rubin (casting director)
Outstanding Limited Series

The Crown vandt 3 stykker, bl.a. bedste mandlige birolle (John Lithgow) :)


Top
   
Indlæg: man sep 18, 2017 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Vil virkelig gerne se Big Little Lies, men nu har jeg lige opsagt HBO. Måske det lige skal genovervejes. Den skal jeg vist have set!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør sep 23, 2017 19:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Maverick skrev:
Nu kan jeg desværre ikke hive den gamle anbefaling fra Fritte frem, da den ligger i den gamle låste tråd, men fra på næste onsdag går DR2 igang med at sende den islandske krimi/thriller miniserie Ófærð (el. "Fanget - En morder iblandt os" som er blevet den danske titel). Den skal jeg helt sikkert have taget et nærmere kig på.


Det var faktisk Gromit der anbefalede den. :)


Trapped kan nu ses på Netflix herhjemme. :)



Top
   
Indlæg: lør sep 23, 2017 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Og den er virkelig god :thumb:


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 21:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Top of the Lake - China Girl (sæson 2) starter på svensk flow-tv her i aften, hvis man er til sådan noget oldschool noget....


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Ka-Bang skrev:
Top of the Lake - China Girl (sæson 2) starter på svensk flow-tv her i aften, hvis man er til sådan noget oldschool noget....


Tak :thumb:

Elisabeth Moss er virkelig god i sæson 1, så den her skal da ses.


Top
   
Indlæg: man sep 25, 2017 23:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
pallec skrev:
Elisabeth Moss er virkelig god i sæson 1, så den her skal da ses.


Eminent! Hun borger efterhånden for høj kvalitet. Er også meget spændt på, hvad Jane Campion kan få ud af sådan en ekstra sæson.
(holder i øvrigt meget af dit profilbillede og -citat! :thumb: )


Top
   
Indlæg: tirs sep 26, 2017 8:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Er der nogle af jer, der ser The Good Place på Netflix? Det er eddermame sjovt! Kristen Bell og Ted Danson headliner denne komedieserie, der handler om Kristen Bells karakter, Eleanor Shellstrop, der er død. Når man dør, så bliver alle ens positive og negative gerninger gjort op. Har man rigtig mange plusser, så bliver man sendt til The Good Place. Her er alting perfekt, alle mennesker er rare og man lever i harmoni med sin soulmate. Der er bare et problem: Kristen Bell er sendt hertil ved en fejltagelse, da hendes karakter var ond på Jorden. :D
På nær ét enkelt what the hell-øjeblik i første afsnit, så har The Good Place været en ekstrem sjov serie (til tider downright hylemorsom!), med en Kristen Bell der skyder på alle cylindre. Jeg har spist de første 4 afsnit og den bliver bare bedre og bedre. Se den!

Hele sæson 1 kan ses på Netflix herhjemme. :thumb:

Billede



Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1220 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team