DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1620 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jun 25, 2018 17:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
"The Night of" holder hele vejen igennem. Jeg måtte se alt på en gang, efter jeg en aften havde forsøgt med første afsnit, i mangel af bedre. Det skulle vise sig, at være den bedste ide i mands minde. Glæd dig til en virkelig fængslende oplevelse :clap:


Top
   
Indlæg: man jun 25, 2018 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tak for gode ord, CFN. Glæder mig til resten. Men hov - det var forkert tråd. Ups! CFN, kan du flytte til Anbefal en tv-serie?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jun 26, 2018 9:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Alle 4 sæsoner af SKAM er tilbage på DR TV. Jeg har set første afsnit og skal helt sikkert se resten :D

https://www.dr.dk/tv/se/skam/skam-2/skam-1-11

Billede


Hold nu kæft, hvor er SKAM godt! Jeg binger shamelessly :D Skuespillet holder og den er sjov. Oftest VIRKELIG sjov. Musikken må have kostet en bondegård at bruge. :shock:


Top
   
Indlæg: tirs jun 26, 2018 17:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Jeg kunne faktisk ret godt lide sæson 1, men de efterfølgende sæsoner måtte jeg nærmest slæbe mig igennem.


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg er i gang med sæson 2 af SKAM og én ting jeg virkelig ikke bryder mig om er, at afsnittene er blevet MEGET længere. Noget fedt ved første sæson var at man lige kunne tage et hurtigt afsnit på et kvarter, max 20 minutter og så var det det. Det kunne nemt presses ind. Nu hedder det 30-50 minutter pr. afsnit (50 minutter! :shock: ) og det er simpelthen for lang tid synes jeg.


Top
   
Indlæg: lør jul 28, 2018 18:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Jeg er i gang med sæson 2 af SKAM og én ting jeg virkelig ikke bryder mig om er, at afsnittene er blevet MEGET længere. Noget fedt ved første sæson var at man lige kunne tage et hurtigt afsnit på et kvarter, max 20 minutter og så var det det. Det kunne nemt presses ind. Nu hedder det 30-50 minutter pr. afsnit (50 minutter! :shock: ) og det er simpelthen for lang tid synes jeg.


Så kom jeg igennem sæson 2 af SKAM. Den trak tænder ud. Puha. For det første, så er serien, som jeg også skriver ovenover, blevet forlænget væsentligt. Sæson 1 var kort, præcis og right to the point. Den var knivskarp redigeret. I sæson 2 skal alting trækkes ud i langdrag med overlange dialogscener og folk der stirrer på hinanden i evigheder. Og forholdet mellem de to hovedpersoner, der er omdrejningspunktet, er simpelthen noget bavl. Jeg køber den ikke.

Jeg orker ikke lige at gå i gang med sæson 3. Den må vente.


Top
   
Indlæg: lør jul 28, 2018 23:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Når du har det på den måde med sæson 2, så gætter jeg på at sæson 3 bliver endnu værre for dig at komme igennem.


Top
   
Indlæg: man jul 30, 2018 19:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
wigant skrev:
Den har jeg snuppet her de sidste 2 dage. Kan klart anbefales.

Introen og musikken er helt i top.

En rigtig god historie hvis man er til Sci-fi med et psykologisk tvist. Høj production value og generelt godt skuespil (når man lige ser bort fra nogle franskmænd som skal spille amerikanere).

Hvert afsnit vare lige godt 20-25 min så de kan sagtens snuppes i løbet af en enkelt aften


CFN skrev:
Missions startede helt klart ud som et virkeligt friskt pust for mig, men jeg skulle godt nok kæmpe mig igennem de sidste afsnit, hvis handling nok mest fløj hen over hovedet af mig, i takt med at jeg faldt af og blev gradvist mere uopmærksom. Flot er den i den grad, men man skal være vågen, hvis man skal følge med i den sidste halvdel.


Tigerdyr skrev:
Nå så kom jeg også "Missions" igennem... korte afsnit og på beskrivelsen super spændende, i praksis mistede jeg desværre mere og mere gejsten for den jo længere igennem de ti afsnit jeg kom. Fra min side er det kun :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:


Så fik jeg endelig også set Missions på DR TV. Ultrakort. 10 afsnit på 20-25 minutter, inkl. recap, intro og credits. Lige til at klare. Altså, det er en flot serie, der har helt styr på det visuelle. Flot, flot intro og smukke Mars landskaber. Desværre falder historien temmelig hurtig fra hinanden og bliver helt absurd som tingene skrider frem. Sæt en god sci-fi film på i stedet.


Top
   
Indlæg: ons aug 01, 2018 13:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Nogen der har set Final Space på Netflix?

Jeg er normalt ikke den store fan af animerede serier, udover lidt Simpsons (og Futurama i gamle dage), så jeg vidste på ingen måde hvad jeg gik ind til med Final Space - det var vist mest et desperat forsøg på at finde noget relativt kort og uforpligtende underholdning en aften.

Jeg er glad for, at jeg gjorde det. Shit mand, hvor er det sjovt og skarpt, helt ned i de små detaljer. Jeg er omtrent halvvejs gennem sæsonen, og jeg er totalt på :clap:



Top
   
Indlæg: ons aug 01, 2018 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Har du virkelig ikke set Archer, South Park (de seneste fem-ish sæsoner), Rick & Morty eller Big Mouth? :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons aug 01, 2018 15:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
Har du virkelig ikke set Archer, South Park (de seneste fem-ish sæsoner), Rick & Morty eller Big Mouth? :)


Nej, dem har jeg allesammen til gode endnu. Jeg har da kigget på dem en gang i mellem, men det har bare ikke rigtigt set spiseligt ud i længden. South Park var nyt og spændende da det startede i sin tid, men det blev hurtigt ensformigt, og jeg faldt fra.


Top
   
Indlæg: ons aug 01, 2018 15:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Fra sæson 16 og frem sker der virkelig ting og sager i South Park. Sammenlignet med de seneste sæsoner, Archer og Rick & Morty har der rigtig nok været nogle sløve sæsoner, men det er noget helt andet fra 16 og frem.

Archer og Rick & Morty er de bedste vestlige animationsserier nogensinde :thumb:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 03, 2018 8:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Anne With An E vender tilbage den 6. juli :clap: :clap:

Billede


Skøn, skøn 2. sæson af Anne With An E. Ikke helt så god som den første, da der denne gang bliver presset for mange temaer ind. Det er dog stadig en af de bedste familieserier på Netflix. Jeg ser frem til flere eventyr i Avonlea i sæson 3 :thumb:


Top
   
Indlæg: fre aug 03, 2018 12:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg elsker din entusiasme Fritte... Det er sgu lige før, du giver mig lyst til, at se Anne Fra Grønnebakken :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør aug 04, 2018 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Jeg er i gang med 3. afsnit af The Toys That Made Us og det er supergodt! Virkelig interessant at høre fra folkene bag det legetøj man legede med dengang :) Tonen godt kan blive lidt for "playful" sommetider og noget af arkivmaterialet bliver vist inde i et lille fjernsyn, i stedet for 4:3. Ellers hygger jeg mig gevaldigt! Sæson 2 er også kommet op på Netflix.


Så blev jeg endelig færdig med The Toys That Made Us på Netflix. Nogle af afsnittene var rigtig gode og virkelig interessante, som f.eks. Star Wars og LEGO, mens andre var mindre gode. Især Star Trek og Hello Kitty var svære at komme igennem. Og hvor var Turtles?? Det er absolut imperativt at lave et afsnit om det ikoniske legetøj. Anyway, en hyggelig dokumentar på 8 afsnit.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1620 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team