DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:59

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 520 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man maj 02, 2016 14:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fritte skrev:
Jeg nåede igennem første afsnit af American Horror Story og så gav jeg op. Det var lidt for fjollet.
Mike Haggar skrev:
Ahhh Fritte, du skal nok se mere end ét afsnit af American Horror Story, før du kalder den serie fjollet. :)
Det vil jeg nu også mene.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det kan være at jeg på et tidspunkt skal tage den op igen. Jeg vil virkelig gerne se Lady Gagas performance i sæson 5.


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
Det kan være at jeg på et tidspunkt skal tage den op igen. Jeg vil virkelig gerne se Lady Gagas performance i sæson 5.


Hun er virkelig god, men det er Jessica Lange i sæson 1-4, der virkelig spiller suverænt. Hun er så god. Især i sæson to.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 18:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Hun er virkelig god, men det er Jessica Lange i sæson 1-4, der virkelig spiller suverænt. Hun er så god. Især i sæson to.

+1 på den. Er nu på fjerde sæson, og til trods for et par formdyk, har serien været en rendyrket fornøjelse. Til til Mr. Haggar for den fine anbefaling. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 8:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Hermed en varm anbefaling af HBO-serien Togetherness, som desværre er lukket ned her efter den dugfriske sæson 2. Intelligent og vedkommende bittersød romcom, hvis man har brug for sådan en til lidt togetherness foran skærmen. Serien omfatter også lidt løbende meta-spas med kommentarer til det overfladiske Hollywoodliv og f.eks. nørdet Dune-interesse.


Top
   
Indlæg: tors maj 05, 2016 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
http://www.imdb.com/title/tt1399664/reference

John Le Carré instrueret af Susanne Bier, og med Hugh Laurie og Tom Hollander som bad guys, enough said.

Seks afsnit - lige til at overskue. Selv lige blevet færdig med del to, og indtil videre, så kører det dæleme godt.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre maj 06, 2016 0:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
t23 skrev:
http://www.imdb.com/title/tt1399664/reference

John Le Carré instrueret af Susanne Bier, og med Hugh Laurie og Tom Hollander som bad guys, enough said.

Seks afsnit - lige til at overskue. Selv lige blevet færdig med del to, og indtil videre, så kører det dæleme godt.

Rigtig fed serie. De første afsnit kan ses på [url]dr.dk/tv[/url], hvor resten kommer, som de får dem sendt på TV.


Top
   
Indlæg: fre maj 06, 2016 6:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Nårh ja, det glemte jeg da helt at indskyde i begejstringen - takker :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 09, 2016 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg har optaget de første 4. afsnit af The Night Manager på min Yousee-boks og regner først med, at gå i gang med serien, når jeg har alle 6 afsnit i hus. Den har fået ret gode anmeldelser, så den bliver interessant at gå i krig med :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 17, 2016 9:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Billede
Jeg vil da gerne lige slå et slag for Turn: Washingtons Spies. Et drama, der udspiller sig under det amerikanske opgør med englænderne. Historien er skruet rigtig godt sammen, og britiske soldater går fra ultra klamme til nogle rigtige skiderikker. Serien handler om en broget flok rebeller, der alle kommer fra den samme lille by. Hovedpersonen (spillet af Jamie Bell) er fanget i byen, hvor han har været tvunget til at gifte sig med sin afdøde brors forlovede. Hans far er lliason mellem englænderne og byen, hvilket konstant sætter vores protagonist i et dilemma mellem den kongetro familie og de rebeller, som han ønsker at være en etableret del af.

Første sæson er på ti afsnit. Serien kan ses via C More, hvis man har den slags til sin rådighed.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn jun 12, 2016 18:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

11.22.63 (Diverse instruktører, 2016)

Baseret på romanen af Stephen King og handler om en lærer, der rejser tilbage i tiden for at forhindre mordet på JFK.

"11.22.63" er en rigtig vellykket, spændende, intens og velspillet serie. Den har en god humor og interessante personer.

James Franco viser, at han er en rigtig dygtig og multifacetteret skuespiller i løbet af seriens otte afsnit. Der er meget mere i ham end de roller i stoner-komedier, som han ofte bliver forbundet med.

Pilotafsnittet er instrueret af Kevin Macdonald, manden bag "The Last King of Scotland" og "Touching the Void", og hans faste komponist Alex Heffes har stået for den flotte musik i serien, der får fint følgeskab af 60er-klassikere fra bl.a. Otis Redding og Elvis Presley.

Desuden er hele produktionen i top. Cronenbergs faste production designer Carol Spier har stået for seriens gennemførte production design, der virkelig transporterer en tilbage til starten af 60erne. Fotograferingen har Adam Suschitzky, søn af Peter Suschitzky (Cronenbergs faste fotograf), stået for og det er der heller ikke en finger at sætte på.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jun 13, 2016 8:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow, hvilken velskrevet ambefaling! Det lyder lige som noget for mig. Tak for tippet, njhansen!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 27, 2016 17:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Jeg har netop fået set 1. sæson af "Better Call Saul" og den kan helt klart anbefales. Jeg var i hvert fald positivt overrasket. Og den kan uden problemer ses selvom man ikke skulle have set "Breaking Bad"

1. sæson får 5/6 herfra :thumb:


Top
   
Indlæg: man jun 27, 2016 18:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Maverick skrev:
Jeg har netop fået set 1. sæson af "Better Call Saul" og den kan helt klart anbefales. Jeg var i hvert fald positivt overrasket. Og den kan uden problemer ses selvom man ikke skulle have set "Breaking Bad"

1. sæson får 5/6 herfra :thumb:


Der er dog nogle referencer til Breaking Bad, og da det også er en fremragende serie bør man se dem begge, og så vil jeg anbefale at se Breaking Bad først. :-)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2016 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg er lige gået i gang med afsnit 2 (ud af 4) af 2016s Roots, et remake af 70'er-serien ved samme navn, der handler om Kunta Kinte, der bliver fanget og solgt som slave. Og NØJ, hvor er det en sindsyg spændende og ikke mindst gribende miniserie :shock: Jeg håber at den holder niveauet hele vejen.

Roots kan ses på HBO Nordic.

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 520 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team