DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 520 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 06, 2016 21:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Steen T skrev:
Hmm, jeg er faktisk ikke sikker på at jeg har set 4+5 af "Louie". Højst pinligt. :oops:

Det kan stærkt anbefales. Men som DP siger, så er der mange afsnit, der faktisk ikke er morsomme, men bare drama. Og så er der kommet et sci-fi element ind i det tilmed.


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2016 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

The People v O.J. Simpson: American Crime Story

Kan man lave en krimiserie der er ligeså god, eller endda bedre, end Netflixs mega hitserie Making A Murderer? Jep. Det kan man faktisk godt. Man laver en miniserie baseret på verdens vel nok mest berømte retssag: Retssagen mod O.J. Simpson. Jeg slugte alle 10 afsnit på under 2 dage. It's THAT good! :shock: :thumb:
Serien starter umiddelbart nogle minutter efter mordet på Nicole Brown Simpson og Ron Goldman og så buldrer den ellers bare derudad: den hæsblæsende biljagt, O.J.s arrestation, anklageren, forsvaret, valget af jurien, forhør og krydsforhør, racespørgsmålet, pressen, Mark Fuhrman, den famøse handske-scene, og tordnende fremragende skuespilspræstationer fra et ensemble cast! Cuba Gooding, Jr. spiller O.J. "The Juice" Simpson, David Schwimmer, John Travolta, Bruce Greenwood, Nathan Lee og mange flere (inkl. småroller til Selma Blair, Jordana Brewster og selveste Larry King (der spiller... Larry King)).
Vi runder det lige af med et lækkert soundtrack med masser af fede hits fra bl.a. Beastie Boys, Ice Cube, Sting, Kool & The Gang, Coolio, Seal, Otis Redding, Queen, Public Enemy og Bill Withers. :thumb: Eneste negative ved serien er John Travolta (der er også er producer). Han overspiller ALT for vildt i rollen som forsvarets Robert Shapiro. Heldigvis trækker Courtney B. Vance som Johnnie Cochran op på et vanvittigt højt niveau. På prosecutorteamet vil jeg særligt rose Sarah Paulsen for hendes blistering performance i rollen som anklager Marcia Clark.

Serien har høstet masser af ros. RottenTomatoes siger 97% med et gennemsnit 8.6/10. Samme karakter fra IMDb. Jeg er heller ikke i tvivl:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

PS. Jeg kan se at der kommer en sæson 2 af American Crime Story, der fokuserer på en anden historie. Serien er vistnok en spinoff af American Horror Story. Og det tror jeg faktisk at jeg går i gang med :D


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow! Tak for omtalen Fritte, den skal da vist på listen! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
DeathPosture skrev:
Wow! Tak for omtalen Fritte, den skal da vist på listen! :thumb:


Yeah!


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 15:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 09, 2016 10:33
Indlæg: 5
Geografisk sted: Bringstrup
:thumb:


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fritte skrev:
The People v O.J. Simpson: American Crime Story

Kan man lave en krimiserie der er ligeså god, eller endda bedre, end Netflixs mega hitserie Making A Murderer? Jep. Det kan man faktisk godt. Man laver en miniserie baseret på verdens vel nok mest berømte retssag: Retssagen mod O.J. Simpson. Jeg slugte alle 10 afsnit på under 2 dage. It's THAT good! :shock: :thumb:
Serien starter umiddelbart nogle minutter efter mordet på Nicole Brown Simpson og Ron Goldman og så buldrer den ellers bare derudad: den hæsblæsende biljagt, O.J.s arrestation, anklageren, forsvaret, valget af jurien, forhør og krydsforhør, racespørgsmålet, pressen, Mark Fuhrman, den famøse handske-scene, og tordnende fremragende skuespilspræstationer fra et ensemble cast! Cuba Gooding, Jr. spiller O.J. "The Juice" Simpson, David Schwimmer, John Travolta, Bruce Greenwood, Nathan Lee og mange flere (inkl. småroller til Selma Blair, Jordana Brewster og selveste Larry King (der spiller... Larry King)).
Vi runder det lige af med et lækkert soundtrack med masser af fede hits fra bl.a. Beastie Boys, Ice Cube, Sting, Kool & The Gang, Coolio, Seal, Otis Redding, Queen, Public Enemy og Bill Withers. :thumb: Eneste negative ved serien er John Travolta (der er også er producer). Han overspiller ALT for vildt i rollen som forsvarets Robert Shapiro. Heldigvis trækker Courtney B. Vance som Johnnie Cochran op på et vanvittigt højt niveau. På prosecutorteamet vil jeg særligt rose Sarah Paulsen for hendes blistering performance i rollen som anklager Marcia Clark.

Serien har høstet masser af ros. RottenTomatoes siger 97% med et gennemsnit 8.6/10. Samme karakter fra IMDb. Jeg er heller ikke i tvivl:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

PS. Jeg kan se at der kommer en sæson 2 af American Crime Story, der fokuserer på en anden historie. Serien er vistnok en spinoff af American Horror Story. Og det tror jeg faktisk at jeg går i gang med :D


ImpulzE skrev:
American Horror Story er ved afslutningen på sæson 5 (Hotel), der efter min mening er på samme højde som den første, og klar med sæson 6 til efteråret, så er FX klar med en spinoff der får premiere i næste måned.

Spinoff serien kommer til at hedde American Crime Story der kommer til køre under det samme antologi koncept som AHS. Første sæson med 10 afsnit får undertitlen The People v. O. J. Simpson der vil fokusere på den kontroversielle retssag mod O.J. Simpson for mordet på hans kone. Her ser vi blandet andet Cuba Gooding, Jr., Sarah Paulson, John Travolta og David Schwimmer på rollelisten. Cuba Gooding, Jr. virker lidt fejlcastet, men selve serien skal have en chance.

Faktisk har Ryan Murphy (der stod bag American Horror Story sammen med Brad Falchuk) afsløret at sæson 2 er allerede i støbeskeen, der får titlen "Katrina".


Jeg skrev faktisk lidt om spinoff-serien inde på Blandet serienyt-tråden i januar ved afslutningen af den fantastiske sæson 5 af American Horror Story. Dengang havde jeg ikke store forventninger til American Crime Story som spinoff og jeg var slet ikke solgt med bl.a. Cuba Gooding, Jr. i spidsen. Men som Fritte har anbefalet efter havde set sæsonen og jeg er nu halvvejs er igennem, må jeg indrømme at Fritte indtil videre fuldstændig har ret. Cuba Gooding, Jr. er ikke fejlcastet, slet ikke som jeg troede den gang. Jeg kan næsten ikke vente til at se det sidste i aften, man har jo fædrebarsel ;)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nemlig. Det er en forrygende miniserie, der holder et højt niveau igennem alle 10 afsnit. Jeg griner stadig over John Travoltas total over-the-top performance som Robert Shapiro :laugh:


Top
   
Indlæg: søn apr 17, 2016 23:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Kan man godt kalde 10 afsnit for en miniserie? Synes det er en serie, når man når op i den mængde afsnit. Men det er nok bare mig.

Men rigtig fed anmeldelse af serien ellers. Jeg går ud fra, at man sagtens kan se den, uden at have set American Horror Story?


Top
   
Indlæg: man apr 18, 2016 0:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Svendbent skrev:
Men rigtig fed anmeldelse af serien ellers. Jeg går ud fra, at man sagtens kan se den, uden at have set American Horror Story?
Jeps. ACS har intet med AMS, udover det er samme folk bag serierne :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 26, 2016 16:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Billions

Billede

Damien Lewis vs Paul Giamatti i denne New York-baserede serie om finansspekulanten Bobby Axelrod (Lewis), som er et kæmpe røvhul og alligevel er folkets helt, som bliver undersøgt af statanklager Charles "Chuck" Rhodes, som sætter alle kræfter ind på at få Axelrod afsløret. Desværre er Axelrod ret skarp, så det er ikke nogen nem opgave for ham, men når man har Giamatti i rollen, så bliver man meget interesseret.

I serien optræder også Maggie Siff fra Sons of Anarchy (under navnet "Taarrrr" - sådan udtalte Charlie Hunnam det i hvert fald). Hun spiller Chucks kone, som tilfældigvis er ansat som erhervspsykolog hos Axelrod og så er hun lidt skrap ved Giamatti derhjemme, samt svenske Malin Åkerman i rollen som Axelrods kone, der også er rimelig skrap.

Pga. de mange gode skuespillere er Billions en fornøjelse. Axelrod er i mine øjne gennemført usympatisk, og det er imponerende, hvordan Damien Lewis er gået fra den altid sympatiske Major Winters i Band of Brothers via den skumle, men ikke altid onde Nicholas Brody i Homeland til gennemført milliardærblærerøv i Billions.

De få scener, hvor de to har mødtes indtil videre, har været meget velspillede. Det er fedt at se de to i samme serie. Kan kun anbefales herfra.

Billions er tilgængelig på HBO Nordic.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons apr 27, 2016 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Tak for tippet, Mike! Det er sådan en serie jeg tit har stødt på, men aldrig har sat mig ind i. Det lyder til, at den godt kunne være et hit i vores husholdning. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 30, 2016 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Et lettere forsinket svar på dette skrevet i januar:
t23 skrev:
Mills skrev:
Jeg vil gerne anbefale "Rick and Morty" - Det er gakkede hardcore sci fi animation med grov humor a la Family Guy. Det bliver mildt ud sagt til tider ret syret og det er fantastisk! Der pt. to sæsoner og jeg æder det råt.. =)

Der kører p.t. en "Marathon" stream på Adult Swim med samtlige episoder i een lang køre. Man kan derfor ikke vælge episoder, men til gengæld kræver det ikke en kabeludbyder i USA, og rækkefølgen man ser episoderne i virker ikke specielt vigtig.


Sidstnævnte er HELT forkert. Ja, det kan godt virke lidt tilfældigt det hele, men "Rick and Morty" er noget af det mest gennemført intelligente der nogensinde er blevet vist på TV. Det sniger sig ind på en, men når man når til afsnit 6 af sæson 1 ("Rick Potion #9") så vil man begynde at forstå hvor genialt det er.

NÅR I så har set begge sæsoner, så snup denne analyse (and prepare to get your minds blown):



Og denne her:




Og så skal I da heller ikke snydes for denne Simpsons intro (nok det morsomste der er sket i Simpsons de sidste 10-12 år):



Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 10:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Haha, hvor er den fed den Simpsons intro. Jeg har aldrig set Rick And Morty. Det kunne godt være man skulle lave om på. Tak for tippet.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg nåede igennem første afsnit af American Horror Story og så gav jeg op. Det var lidt for fjollet.
Er der nogen følger med i The 100? Nøj, hvor er det über guilty pleasure :loco: Menneskeheden er ved at uddø og supermodellerne skal redde os! Alle er pitch perfect, mens manuskripterne bliver skrevet af 8-årige :D


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ahhh Fritte, du skal nok se mere end ét afsnit af American Horror Story, før du kalder den serie fjollet. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 520 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team