DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1720 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 06, 2018 10:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Fritte skrev:
Fritte skrev:
Jeg er i gang med 3. afsnit af The Toys That Made Us og det er supergodt! Virkelig interessant at høre fra folkene bag det legetøj man legede med dengang :) Tonen godt kan blive lidt for "playful" sommetider og noget af arkivmaterialet bliver vist inde i et lille fjernsyn, i stedet for 4:3. Ellers hygger jeg mig gevaldigt! Sæson 2 er også kommet op på Netflix.


Så blev jeg endelig færdig med The Toys That Made Us på Netflix. Nogle af afsnittene var rigtig gode og virkelig interessante, som f.eks. Star Wars og LEGO, mens andre var mindre gode. Især Star Trek og Hello Kitty var svære at komme igennem. Og hvor var Turtles?? Det er absolut imperativt at lave et afsnit om det ikoniske legetøj. Anyway, en hyggelig dokumentar på 8 afsnit.


Afsnittet om Turtles kommer i sæson 3 - se her: http://www.denofgeek.com/us/tv/the-toys-that-made-us/272071/the-toys-that-made-us-season-3-everything-we-know

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors aug 09, 2018 8:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Turtles og Power Rangers, nice!


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2018 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg vil lige slå et slag for den nye HBO-serie "Succesion", som er et svært underholdende familiedrama.

Brian Cox er en aldrende patriark i et gigantisk familieejet medie-konglomerat. På sin 80-års fødselsdag og trods helbredsmæssige udfordringer vender han 180 grader ift. sin planlagte fratrædelsesstrategi og beslutter sig for at "tage et par år mere". Det kaster en mindre A-bombe ind i børneflok og bestyrelse og et kaotisk og ret bizart spil om magten kan begynde.

Serien er skrevet Jesse Armstrong, som bl.a. også har pennet en del af den politiske satireserie "Veep" og "Black Mirrors" bedste afsnit "The entire history of you". Så masser af sort humor, intriger og bidende zingers i dialogen. Der er noget "Billions", "The office" og et dash "Klovn" over serien. Flere af figurerne virker karikerede og lettere inkompetente, men indeholder så alligevel mange af de fejlbehæftede karaktertræk, vi alle kender fra os selv og vores nærmeste. Der er med andre ord ikke umiddelbart nogen at "holde med" ...slet ikke Cox, som bare er et vidunderligt dumt svin...og det er IMHO seriens helt store plus.

Det hele starter relativ forsigtigt ud, men fra afsnit 4 ...hold on to your horses :thumb:


1. sæson på 10 afsnit ligger på HBO Nordic nu. :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Varmt tip! Lyder lige præcis som noget der kunne blive et hit herhjemme! Tak tak!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2018 0:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har lige set de tre første afsnit, og ville ønske at det ikke var så sent, at jeg er nødt til at stoppe. Den serie er sindssygt fængslende, og jeg vil helt sikkert glæde mig til flere afsnit i morgen. Shit mand, hvor er den skarp på alle måder. Jeg elsker al den hæmningsløse kynisme, retorikken og de helt igennem rådne ego'er der danser med hinanden, og som man aldrig rigtigt ved hvor man har. Det er smukt.


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2018 12:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
CFN skrev:
Jeg har lige set de tre første afsnit, og ville ønske at det ikke var så sent, at jeg er nødt til at stoppe. Den serie er sindssygt fængslende, og jeg vil helt sikkert glæde mig til flere afsnit i morgen. Shit mand, hvor er den skarp på alle måder. Jeg elsker al den hæmningsløse kynisme, retorikken og de helt igennem rådne ego'er der danser med hinanden, og som man aldrig rigtigt ved hvor man har. Det er smukt.


Og for lige at runde serien af, så har jeg to ord. Holy shitcakes! For min skyld kan Frank Underwood godt sætte sig over i hjørnet og tage en slapper. Succession er drama på højt plan, og jeg kan kun opfordre til, at man kommer i gang med serien hurtigst muligt - hvis man lige har de næste 10-12 timer fri, så er det den perfekte måde at bruge dem på :D

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2018 13:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
CFN skrev:
CFN skrev:
Jeg har lige set de tre første afsnit, og ville ønske at det ikke var så sent, at jeg er nødt til at stoppe. Den serie er sindssygt fængslende, og jeg vil helt sikkert glæde mig til flere afsnit i morgen. Shit mand, hvor er den skarp på alle måder. Jeg elsker al den hæmningsløse kynisme, retorikken og de helt igennem rådne ego'er der danser med hinanden, og som man aldrig rigtigt ved hvor man har. Det er smukt.


Og for lige at runde serien af, så har jeg to ord. Holy shitcakes! For min skyld kan Frank Underwood godt sætte sig over i hjørnet og tage en slapper. Succession er drama på højt plan, og jeg kan kun opfordre til, at man kommer i gang med serien hurtigst muligt - hvis man lige har de næste 10-12 timer fri, så er det den perfekte måde at bruge dem på :D

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Mjahhh, må indrømme at jeg er ikke fanget.

Synes dialogen er alt for opstyltet/kunstig og at det generelt bare ikke er så interessant.


Top
   
Indlæg: ons okt 31, 2018 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
I aften på DR2 starter Babylon Berlin. Det er en tysk serie det handler om Berlin i 1920’erne lige inden nazismen får greb om landet. Det skulle være den dyreste ikke-amerikanske tv-serie nogensinde og får pæne ord med på vejen i Berlingske:

https://www.berlingske.dk/kultur/mester ... ferrer=RSS

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors nov 01, 2018 10:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Mikl skrev:
I aften på DR2 starter Babylon Berlin. Det er en tysk serie det handler om Berlin i 1920’erne lige inden nazismen får greb om landet. Det skulle være den dyreste ikke-amerikanske tv-serie nogensinde og får pæne ord med på vejen i Berlingske:

https://www.berlingske.dk/kultur/mester ... ferrer=RSS


Berlingske ved hvad der sælger, det første billede i anmeldelsen taget i betragtning :laugh: :laugh: :laugh:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors nov 15, 2018 3:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Bodyguard på Netflix er mega go’.

Nathan Fillions nye serie, The Rookie, er endnu bedre :D

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors nov 15, 2018 8:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
Bodyguard på Netflix er mega go’.

Nathan Fillions nye serie, The Rookie, er endnu bedre :D



De to har jeg også set inden for den seneste uge. The Bodyguard startede i hvert fald megago', men det blev lidt noget underligt juks hen mod enden.

The Rookie skal jeg lige have mit hoved rundt om - er det politidrama, eller komedie eksempelvis. Underholdende er den dog i store træk.


Top
   
Indlæg: tors nov 15, 2018 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Konen og jeg er netop startet op med sidste sæson af House of Cards.

Her efter 4 episoder er jeg ramt af en massiv skuffelse. Vi oplever, at stort set al tid går på at der kun antydes en masse ting - dvs næsten al dialog er (fair nok) trusler mellen personerne, men uden at det er tydeligt med hvad og hvorfor der trues. Det efter lader os men sådan en 'hvad gik det lige ud på' fornemmelse lidt for ofte.

Det giver nok fin mening, hvis man har fotografisk hukommelse af alle de forgående sæsoners episoder - men det har vi så ikke :-)

Har andre det på samme måde, eller er det kun os der er guldfisk i den sammenhæng?

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors nov 15, 2018 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg har det fuldstændig på samme måde. Jeg slukkede i vrede midt i afsnit to.

Jeg blev ved med at være i tvivl om det de snakkede om refererede til noget jeg ikke kunne huske, noget der ville blive afsløret for mig senere eller bare noget der foregik så meget mellem linierne, at jeg bare havde følelsen af at være lidt dum.

Og ja, den evige intriger og udveksling af trusler og passiv-agressiv bitterhed er mildest talt trættende.

De første sæsoner brillede ved, at udlægge den politiske kultur i Washington gennem Underwood, med hans løbende mentoring når han talte direkte til publikum. Der var simple motiver og medrivende story lines.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors nov 15, 2018 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
House of Cards er et skoleeksempel på, at man kan køre en serie alt for langt. Og alligevel også lidt længere. Ingen er reelt interesserede længere, men mon ikke vi alligevel ser de sidste afsnit, så vi kan finde ud af, om Doug Stamper slipper fra det hele.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 19, 2018 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Så kæmpede vi os igennem de sidste 4 episoder af House of Cards.

Der var en marginal forbedring imod lidt mere handling frem for antydning, men føj for et slattent håndtryk - alt i alt.

Kan kun anbefale at man kraftigt overvejer at droppe denne sæson, og så bare lade som om den ikke eksistere. Den kliniske udrensning af Kevin Spacey er ødelæggende, da *INTET* med ham er med - og det kan historien altså ikke holde til.

Den får 1/6 stjerner alene pga den urimeligt lækre tekniske produktionskvalitet.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1720 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team