DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1420 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn apr 15, 2018 19:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
You're welcome. Fedt for en gang skyld at ramme rigtigt i det hav af serier, der sprøjter ud. Det er jo helt umuligt at navigere i. Jeg har virkelig været uheldig, eller ringe, på det seneste. Jeg er træt af, at skulle bruge 1-2 afsnit og flere timer af min sparsomme tid på at konstatere, at en serie er noget klamp og sadle om. (Jeg kigger på jer Altered Carbon, Krypton og Troy). :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 09, 2018 9:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
For at prøve at se noget andet har jeg taget det billige prøveabonnement hos Amazon Prime og har set et par afsnit af den forrygende komedie-/dramaserie The Marvelous Mrs Maisel, som har Rachel Brosnahan, kendt fra House of Cards, i hovedrollen som en kvinde, der bliver forladt af sin mand og begynder at lave standup-komedie. Det er en sjov og blændende serie, specielt fordi Brosnahan spiller røven ud af bukserne og ikke er bange for at gå langt med rollen. Det er vildt fedt, også selvom seriens bifigurer er ret overdrevne, men det er lidt ligesom seriens præmis. Kan du æde den, så er der meget morskab i vente.

Billede

Først sæson er at finde på Amazon Prime som sagt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 09, 2018 10:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Dear Viewer,

We regretfully present you with the official trailer, a word which here means a collection of the unhappy happenings surrounding the lives of the three Baudelaire orphans and one despicable Count Olaf. For the sake of your mental well-being and overall enjoyment of your internet browsing experience, we recommend you search "cats playing instruments" immediately and spend the next 2 1/2 minutes watching a tabby in a t-shirt attempt to play a keyboard instead.

With all due respect,
Netflix



I modsætning til filmen, så er serien rigtigt god underholdning for børn og barnlige sjæle. Hjælper osse at forfatteren selv har været med inde over.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons maj 09, 2018 21:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

I Cobra Kai starter 30 år efter Johnny Lawrence og Daniel LaRousso sidste konfrontation ved 1984 All Valley Karate Tournament, nu begge er voksne og har familie. Den ene har haft mere held end den anden løbet af de 30 år. Johnny er nu arbejdsløs håndværker der har hang til alkolholen og reflekterer over hans spildte liv. Daniel LaRousso er hviler ikke på laurbladene, for han har stort succes som byens store bilforhandler, er lykkeligt gift og har to børn.

Cobra Kai fokuserer på Johnny, hvor han redder ung knægt, Miguel, fra at blive tæsket af skolens røvhuller, bliver han inspireret til at genstarte den berygtede Cobra Kai Dojo. Og det hele går ikke stille for sig, for Johnny fortsætter hans egen læremester Kreeses hårde stil - men Johnny er også en uheldig mand, for selv efter 30 hår kommer han i karambolage med flere LaRousso'er, som kun bringer ham had og går målrettet efter sit mål: vinde Valley Karate Tournament med Miguel og Cobra Kai-holdet, bestående af unge (førhen alle dem der blev mobbet i skolen) der er forgiftet af Cobra Kai's bølle-filosofi.

Jeg var meget skeptisk da serien blev offentliggjort og særdeles skuffet da jeg så traileren. Men jeg blev meget overrasket over hvor fed stemning serien giver med en masser fede og sjove throwback til The Karate Kid. Så jeg blev hurtigt solgt, selv om det ikke er et mesterværk, men fortjener alligevel fuld hus. Det er 30 minutter-ish episoder med 10 afsnit i alt - så det er ikke for langt og ikke for kort. Inden du er startet, er hele sæsonen hurtigt blevet set :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør maj 12, 2018 22:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Og en sæson 2 med 10 nye afsnit kommer i 2019!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 21:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Semi OFF topic men.. kan i anbefale mig en afsluttet serie?

Vi har gang i nogle åbne serie, allernhvad det hedder når de ikke er afsluttede :-) og trænger til noget Vi kan se færdigt.

En random liste af serier vi er/var meget glade for : Mad Men, Altered Carbon, The expanse, Stranger Things, Black Mirror, Person of Interest, Dirk Gently, White Collar, Dexter, Breaking Bad, Better Call Saul, House of Cards, Luther, Lillyhammer. Lidt ældre ting : 24 hours, The wire, Fringe, Dollhouse, tru calling, Lie to me, Firefly, alt Star Trek,

Vi gik død i : Bones, continuum, og ja husker ikke lige flere :-(

Vi har Netflix og Amazon

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Maisel!

Ja ja, det er kun første sæson der er færdig, men det er kraftedemig en fantastisk serie.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 21:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er sgu et godt spørgsmål, MiNo. De fleste serier bliver jo ved lidt for længe. Har du set Lost? (Ved ikke, om den er på Netflix eller Amazon).

The Americans på Netflix er fantastisk. Den er ikke helt afsluttet endnu, men de er i gang med sidste sæson nu, hvilket betyder, at serien er afsluttet her i foråret. De første fem sæsoner ligger på Netflix. Tænker den sidste sæson kommer op inden længe derefter. Indtil da har I 5x13 afsnit at kunne følge med i. Det tager jo også lidt tid at se.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Jep, har set Lost - og Heroes. Begge gode. Og har nok glemt en masse. Sig noget mere om Americans?

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
MiNo skrev:
Semi OFF topic men.. kan i anbefale mig en afsluttet serie?

Bedste serie jeg har set i moderne tid er Philip K Dick's Electric Dreams. Mener det var Amazon der løb af med rettighederne, men ikke helt sikker. Der er lidt Black Mirror over den, men slet ikke så tung, og siden det er en antologi over noveller, så kan man plukke afsnit som det passer een. Det er Bryan Cranston fra Breaking Bad som var primus motor omkring serien, og det er tydeligt han er vild med de oprindelige historier.

Der kom vist ti afsnit ialt, og seks af dem var drøngode.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 22:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
MiNo skrev:
Sig noget mere om Americans?


Selvfølgelig.

Vi er under den Kolde krig. Et russisk par lever i USA som et ganske kedeligt forstadspar i en forstad til DC, men i virkeligheden er de trænede spioner, der løser opgaver for Sovjetunionen. Deres genbo bliver hurtigt en FBI-agent, som er flyttet til DC-området for at være en del af den nationale kamp mod terrorisme/spionage. Vi følger livet hos både de amerikanske agenter og de russiske diplomater og spioner, der skal forsøge at hhv. stoppe og hjælpe parret til at klare deres opgaver. I den kvindelige hovedrolle finder man Keri Russell; hende, der engang for mange år siden var Felicity. Der er ikke meget Felicity tilbage i hende i denne rolle.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar tirs maj 15, 2018 8:38, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 23:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Tak begge. Electric Dream er godt nok på Amazon, men kun for US kunders :-(

Americans lyder godt og er på Netflix så tak for den!

Gerne flere forslag ! Bare det at finde ud af om en serie er afsluttet er lidt svært synes jeg!!

PT ser vi lige 13 Reasons Why færdig, men den er ikke lang så vi skal have noget solidt linet op til om ca 2 uger :-)

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 23:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
MiNo skrev:
Tak begge. Electric Dream er godt nok på Amazon, men kun for US kunders :-(

Øv - inden jul kunne man streame de første seks afsnit kvit og frit fra .. var det Channel 4 eller BBC 4? Husker ikke detaljerne, men jeg var i alt fald godt underholdt. Værd at jagte ned, helt sikkert.

Og det er så tredje gang i dag jeg kommer ind i en Philip K Dick konversation - weird, men okay :D

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2018 1:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
MiNo skrev:
PT ser vi lige 13 Reasons Why færdig, men den er ikke lang så vi skal have noget solidt linet op til om ca 2 uger :-)


Sæson 2 på fredag? ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2018 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Naiera skrev:
MiNo skrev:
PT ser vi lige 13 Reasons Why færdig, men den er ikke lang så vi skal have noget solidt linet op til om ca 2 uger :-)


Sæson 2 på fredag? ;)


Crap! Nå, troede egentligt den var begrænset til de 13 episoder / sider af båndet og så var der ikke mere at sige. Koger de så bare suppe på et udpint ben, eller er det næste offer de skal fortælle om i s2?

PS : Ingen spoilers, vi er kun lige gået igang :|

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1420 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team