-
Billions (S1) -
House of Cards (S4)Same procedure as every year, James. Intet nyt under solen og ingen nye figurer bidrager med noget særligt eller specielt. Joel Kinnamans rolle er simpelthen for kedelig til at fange mig og desuden er Frank Underwood altid klogest - desværre.
-
The Walking Dead (S6)Fra tid til anden spændende, men det er godt nok en serie, der kører i langdrag. Selv skuespillerne ser trætte ud nu. Andrew Lincoln som Rick Grimes ser så træt ud, at selv zombierne ligner fotomodeller i forhold til den trætte supermand, der udtaler sin søns navn Coral, men så altså hedder Carl.
Jeg er meget tæt på at sige farvel til TWD. Stop nu, mens legen er god.
-
Daredevil (S2)Anden sæson af Daredevil er super, super fed. Alle spiller virkelig godt i denne sæson, der inkluderer The Punisher og Elektra. Begge spillet virkelig godt af hhv. Jon Bernthal og Elodie Yung. Jeg slugte denne sæson enormt hurtigt og glæder mig til endnu mere Daredevil. Jeg håber, vi får tre sæsoner af serier. Mindst tre sæsoner.
-
American Horror Story: Hotel (S5)Femte sæson af American Horror Story-antologien starter sløvt, men stille og roligt opbygger serien en solid omgang uhygge. Jeg savnede Jessica Lange til at starte med, men Lady Gaga gør det visuelt og atmosfæremæssigt så stærkt, at hun er en sikker afløser. Historien er mere horror end det har været siden sæson to, og det klæder serien enormt meget. Fed serie - god sæson.
-
X-Files (S10)Den seks afsnit lange genforening af Mulder og Scully er en meget rodet omgang, som jeg ikke fatter en bønne af. Vi starter lige på og hårdt med en forhastet genforening, en konstatering af de to er gledet fra hinanden, men alligevel stadig har deres connection, og så får vi den her lidt fesne historie om en konservativ konspirations-tv-vært, der sætter fart i en kedelig genoptagelse af alien-mytologien.
Standalone-afsnittene, der kører i afsnit 2-3-4 og 5 er af meget forskellig karakter. Afsnittet Home Again om The Trash Man i Philadelphia var suverænt og er klart den nye sæson stærkeste afsnit, mens Mulder and Scully meets the Were-Monster er et spøjst, men også helt fint afsnit. De to mytologi-afsnit er noget hø, og hvis de vil lave mere X-Files, skal de virkelig stramme sig an og skrive noget mere interessant historie.
-
Black Sails (S1)Piratserie uden overnaturlige monstre, irriterende Johnny Depp-karikaturer og nogle ganske fornuftige ungmøer. Særligt stærk er Jessica Parker Kennedy som skøgen Max. Jeg glæder mig meget til at se anden sæson.
-
Fear the Walking Dead (S1)Kedelig, langsommelig og mest af alt et familiedrama i sløv zombiefart. Det sidste afsnit var okay, men til syvende og sidst kan jeg ikke rigtigt investere i figurerne, og jeg er lidt træt af, at figurerne er så generiske i denne version. Hvor er jeres Michonne, Glen eller Darryl? Jeg mangler dem virkelig.
-
Fargo (S2)Fargo er en fremragende serie. Jeg elsker denne type anthology-fortællinger. Det fungerer også rigtigt godt på samme måde som med American Horror Story.
Kirsten Dunst er virkelig stærk i denne anden sæson. Hun er sgu god.
In progress:
Fear the Walking Dead (S2)
Game of Thrones (S6)
Penny Dreadful (S2)