DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 190 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 913 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 16, 2017 8:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
ImpulzE skrev:
Godt nyt til The Strain-fans.
Sæson 4 får premiere til juli på FX. Håber det bliver muligt at se den på Hulu!


Er The Strain allerede så langt? Jeg har kun set første sæson. Til gengæld havde den et enormt højt niveau.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 16, 2017 13:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Fritte skrev:
Trailer til Seth MacFarlanes Star Trek-spoof, The Orville.



Det er kraftedemig en synd, det de har gjort ved vidundersmukke Halston Sage :x

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors maj 18, 2017 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
"Roseanne" genopstår med de originale skuespillere

http://www.latimes.com/entertainment/la-et-entertainment-news-updates-may-roseanne-returning-to-abc-for-1494955361-htmlstory.html

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: fre maj 19, 2017 8:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Wow!



Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 9:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Fritte skrev:
Fritte skrev:
13 Reasons Why ligner en must watch. Den kommer på Netflix den 31. marts.


Jeg tror faktisk at 13 Reasons Why er den bedste Netflix-serie nogensinde. Jeg havde den gudesmukke The Crown som #1, men 13 Reasons Why efterlader et voldsomt emotionelt indtryk, når den tager et brandaktuelt emne som mobning op. Jeg har også tænkt meget mere på den siden jeg blev færdig, end dengang jeg så American Crime Story: People v OJ sluttede.

Hvis man ikke har set den, så er det bare at komme i gang. Og sæson 2 er på vej.

Helt enig.

Er lige blevet færdig med den. Til trods jeg nok er lidt ude af målgruppen så sad jeg tilbage med en knude i maven efter sidste afsnit.
Den hænger ved og giver stof til eftertanke.

Derudover at der ganske meget god musik i. En blanding af nyt og 80'er.

Serien veksler mellem nutid og flashbacks hvilket markeres af en virkelig lækker subtil lyssætning (som det lige tog mig nogle afsnit at opdage).

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Så en kæmpe anbefaling herfra :thumb:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 11:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:thumb:

Jeg brugte Clays ar i panden til at skelne mellem fortid og nutid (i de scener han nu var med i). Det er den slags små ting, der gør denne serie så veludført.


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 12:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Fritte skrev:
:thumb:

Jeg brugte Clays ar i panden til at skelne mellem fortid og nutid (i de scener han nu var med i). Det er den slags små ting, der gør denne serie så veludført.

Det var også sådan jeg skelnede i starten - indtil jeg opdagede det med lyssætningen.
Et eks. her:
Billede

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Næste serie fra Netflix, som jeg 100% skal se, er GLOW, der handler om kvindewrestling. :D



Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
wigant skrev:
Fritte skrev:
:thumb:

Jeg brugte Clays ar i panden til at skelne mellem fortid og nutid (i de scener han nu var med i). Det er den slags små ting, der gør denne serie så veludført.

Det var også sådan jeg skelnede i starten - indtil jeg opdagede det med lyssætningen.
Et eks. her:
Billede






Og Sæson 2 af 13 Reasons Why er på vej.

Marts 2018.

Ved ikke lige hvad en sæson 2 skulle tilføje. Synes historien blev fint afsluttet.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det med arret i panden var næsten for åbenlyst :P Det var udelukkende for at dem der ikke kan se forskel på farvelægningen ikke blev forvirrede ;)

Jeg gav i øvrigt serien fuld hammer på stjernerne. 6/6 hvis jeg havde en serietråd her og 10/10 på IMDb. Det er en af de vigtigste serier i årevis. Flere af scenerne glemmer jeg ikke foreløbigt :(

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Zip it, Naiera.


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
:naughty:

Sådan en forskel illustrerer i øvrigt perfekt hvordan film- og serie-skabere bruger videostandarderne til at få ting til at se ud på en helt bestemt måde. Hvis man har skærmen indstillet på knaldfarver vil forskellen sandsynligvis ikke fremstå så tydelig.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors maj 25, 2017 8:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
The Get Down er cancelled. Baz Luhrmann har skrevet et længere indlæg på Facebook omkring det. Jeg må ærligt indrømme, at jeg aldrig kom videre efter første afsnit.

Citat:
Dear fans of The Get Down,

I wanted to speak to you with an open heart and just acknowledge how humbled and moved that not only I, but all who have given so much to this production, have been by your passion and commitment to see the next chapter of The Get Down go back into production in the immediate future. I want to explain to you why that is unlikely to happen...

When I was asked to come to the center of The Get Down to help realize it, I had to defer a film directing commitment for at least two years. This exclusivity has understandably become a sticking point for Netflix and Sony, who have been tremendous partners and supporters of the show. It kills me that I can’t split myself into two and make myself available to both productions. I feel so deeply connected to all those who I have worked and collaborated with on this remarkable experience.

All sorts of things have been thrown around for the future... even a stage show (can you imagine that? I can, concert version anyone? Next summer? Just saying.) But the simple truth is, I make movies. And the thing with movies is, that when you direct them, there can be nothing else in your life. Since The Get Down stopped, I have actually been spending the last few months preparing my new cinematic work...

The cast of this show is unique and exceptional. Apart from our stellar veteran actors, I can’t tell you how privileged we all felt to have found such young, new talents, many of whom are now starring in motion pictures, creating music, and taking tremendous strides in their careers. Our cast, writers, musical collaborators, choreographers, camera team, directing and post-production teams all felt the profound privilege to have been embraced by the borough of The Bronx and the Hip-Hop community at large. But most especially by the forefathers of Hip-Hop: Grandmaster Flash, Kool Herc, Afrika Bambaataa, Grandmaster Caz, Kurtis Blow, Raheim and all the b-boys, b-girls, graffiti-writers, MC’s and DJ’s that made this story possible. As well as the keepers of the flame and guiding lights, such as Nas. We experienced things together that I will never forget. All of us in The Get Down family have been touched by this precious mission of telling the pre-history of a form of culture that would go on to change not only the city, but the world.

As for the real future of the show, the spirit of The Get Down, and the story it has begun to tell... it has its own life. One that lives on today and will continue to be told somewhere, somehow, because of you, the fans and the supporters.

Humbled and honored, and to quote Mylene’s beautiful ballad, “I’ll see you on the other-side..."

Best,
Baz


Top
   
Indlæg: man maj 29, 2017 8:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
The Mist, nu i serieformat. Jeg er ikke vildt begejstret for traileren.



Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har godt nok ikke set den, men Netflix har cancelled Sense8. Dette kommer få dage efter, at de axede The Getdown.

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 190 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 913 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team