X-Files-tråden

Herinde kan du f.eks. diskutere og anbefale nye og gamle tv-serier, lave anmeldelser, søge efter en ny serie, osv.
jake51
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

X-Files-tråden

Indlægaf jake51 » søn jan 18, 2015 9:46

mvh Jakob

Brugeravatar
Spencer
Geografisk sted: Et sted derude

Re: Reboot af X-Files?

Indlægaf Spencer » søn jan 18, 2015 11:15

Så må de gerne lige lade Mulders søster komme tilbage, hvorefter hun i det følgende afsnit igen bortføres af aliens. :D
Det giver nemlig mulighed for replikken "how can the same sh*t happen to the same guy twice!". :lol:

Brugeravatar
Svendbent

Indlægaf Svendbent » søn jan 18, 2015 21:27

Synes bare de skulle se at få BD produktionen af den originale serie i gang. De sender den jo allerede i HD i Tyskland og USA. Vel at mærke ikke opskalleret HD.

jake51
Kontakt:

Indlægaf jake51 » man jan 19, 2015 8:43

Det er ikke sikkert, at en halvfemserserie er optaget i HD?
mvh Jakob

Brugeravatar
Spencer
Geografisk sted: Et sted derude

Indlægaf Spencer » man jan 19, 2015 9:16

jake51 skrev:Det er ikke sikkert, at en halvfemserserie er optaget i HD?

Serien er filmet i 35mm Kodak negativ, hvilket giver særdeles god kvalitet ved overførsel til BD. :)
Da man filmede de første 4 sæsoner i 4:3 format var man endda så fremsynet, at man valgte en framing, der senere ville se godt ud når den blev beskåret til 16:9 format. :beerchug:
Meget betænksomt. :!:

Serien er filmet i Super 35: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_35

jake51
Kontakt:

Indlægaf jake51 » man jan 19, 2015 16:21

OK, så er jeg med på en BD-boks :)
mvh Jakob

Brugeravatar
Svendbent

Indlægaf Svendbent » man jan 19, 2015 19:31

jake51 skrev:Det er ikke sikkert, at en halvfemserserie er optaget i HD?

Som jeg sagde, så var det ikke opskalleret HD. Har set nogle enkelte af dem, og de ser fremragende ud.

Der er en laaaaang tråd omkring en evt. kommende boks her, hvor der også opdateres med nye billeder fra afsnittene på Tysk TV. De sender 2 afsnit i ugen og er kommet til sæson 5.
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=208637&highlight=x-files

Brugeravatar
Capperdude

Indlægaf Capperdude » tirs jan 20, 2015 1:08

HD udgivelse af de 9 sæsoner ville være lækkert :thumb: . Drop reboot, det kommer sikkert til at stinke, som det meste andet reboot.

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » tirs jan 20, 2015 9:45

Jeg tror også, at der er tale om en fortsættelse, ikke nye versioner af Mulder & Scully.
Xbox Live Gamertag & PSN ID: austerellis

Brugeravatar
Capperdude

Indlægaf Capperdude » tirs jan 20, 2015 21:47

Holmsgaard skrev:Jeg tror også, at der er tale om en fortsættelse, ikke nye versioner af Mulder & Scully.

Hvis de kan skaffe de originale skuespillere, så har jeg en lille smule håb. Man kan jo håbe de kan fange 90'er stemningen. Det er tit det der går galt, når man vil samle en serie op lang tid senere. Tiden er rendt fra dem.

Brugeravatar
Montag451

Indlægaf Montag451 » tirs jan 20, 2015 21:57

Capperdude skrev:Det er tit det der går galt, når man vil samle en serie op lang tid senere. Tiden er rendt fra dem.

Hvilke serier tænker du på? Jeg synes jo eksempelvis at Galctica var en fantastisk remake, så hvorfor ikke en serie som X-Files, som havde mange tekniske udfordringer, som man ikke ville have i dag?
The artist formerly known as Konigsberg

Brugeravatar
Capperdude

Indlægaf Capperdude » ons jan 21, 2015 1:03

Konigsberg skrev:
Capperdude skrev:Det er tit det der går galt, når man vil samle en serie op lang tid senere. Tiden er rendt fra dem.

Hvilke serier tænker du på? Jeg synes jo eksempelvis at Galctica var en fantastisk remake, så hvorfor ikke en serie som X-Files, som havde mange tekniske udfordringer, som man ikke ville have i dag?

Olsenbandens sidste film, der var tiden bare rendt fra dem :)

Matador, som pludseligt skulle laves om musical :nono:

Men okay, X-files kan måske godt føres frem til i dag, uden at miste for meget stemning. i forhold til de første sæsoner, da 90érne til i dag, ikke er det samme spring i teknologi på samme måde :)

Brugeravatar
Svendbent

Indlægaf Svendbent » ons jan 21, 2015 9:35

Konigsberg skrev:

Nu synes jeg så personligt, at den originale Battlestar Galactica var lidt kedelig, så at den nye var succesfuldt, siger mig ikke så meget.
Den originale X-files, er derimod min absolutte yndlingsserie, så en fortsættelse eller remake har dælme noget at leve op til.
Men en fortsættelse med originalt cast, eller i hvert fald dele af den, letter da min frygt lidt. Det er blandt andet en af grundende til, at jeg også er nogenlunde fortrøstningsfuld omkring Twin Peaks, da Lynch også har skaffet noget af det originale cast igen.
Apropos, så kunne det være skægt, hvis han også får Duchovny tilbage som Agent Dennis :P

Brugeravatar
Mills
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Indlægaf Mills » ons jan 21, 2015 11:22

Jeg var kæmpe fan af serien, da den var på sit højeste. Det peakede for mig med den 1. film, som jeg elskede! Men interessen faldt lidt efterhånden, da vi kom længere hen. Jeg ved ikke helt om et reboot ville fungerer så lang tid efter.
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » ons jan 21, 2015 14:18

Capperdude skrev:
Holmsgaard skrev:Jeg tror også, at der er tale om en fortsættelse, ikke nye versioner af Mulder & Scully.

Hvis de kan skaffe de originale skuespillere, så har jeg en lille smule håb. Man kan jo håbe de kan fange 90'er stemningen. Det er tit det der går galt, når man vil samle en serie op lang tid senere. Tiden er rendt fra dem.

Duchovny er med på idéen:

http://www.comingsoon.net/tv/news/40155 ... es-revival
Xbox Live Gamertag & PSN ID: austerellis

Tilbage til "TV-serier"