Westworld (2016)

Herinde kan du f.eks. diskutere og anbefale nye og gamle tv-serier, lave anmeldelser, søge efter en ny serie, osv.
Brugeravatar
Naiera
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Westworld (2015)

Indlægaf Naiera » tors okt 06, 2016 14:25

Igen giver Politiken en HBO-storsatsning fire ud af seks hjerter

Nogle husker måske deres anmeldelse af første sæson af Game of Thrones, som fik samme karakter, og begrundelsen var sådan cirka, at man med The Wire og The Sopranos kunne fortælle vildt gode historier, så hvad skulle man bruge fantasy til?

Jeg ved selvfølgelig ikke, om Westworld bliver for sci-fi/western hvad Game of Thrones er for fantasy, men det er bare lidt morsomt, synes jeg :)

Fire ud af seks hjerter er selvfølgelig ikke en dårlig karakter, men IMO er Game of Thrones den bedste tv-serie nogensinde, så 4/6 er selvfølgelig for lidt. Det vidste jeg også, da jeg kun havde set første sæson.

Brugeravatar
Fritte

Re: Westworld (2015)

Indlægaf Fritte » fre okt 07, 2016 13:18

Afsnit 2 er ude NU!

Brugeravatar
Pjalte
Site Admin
Geografisk sted: Vejle

Re: Westworld (2016)

Indlægaf Pjalte » man okt 10, 2016 22:17

Så har jeg fået set de første to afsnit og jeg er på :thumb:

Meget flot og velproduceret med en stærk cast fyldt med gode skuespillere og en storyline, der så småt er ved at blive kridtet op. Det virker yderst lovende.

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » tirs okt 11, 2016 9:12

Ja, det fungerer meget godt! Ed Harris og Anthony Hopkins. Kan man finde to mere fremragende skuespillere til sådan en serie? I think not. Og så er Thandie Newton med. Det havde jeg helt misset indtil andet afsnit.

Min eneste anke i serien er, at Sisse Babetts engelske ikke sidder helt i skabet. De kunne lige så godt gøre hende til en mystisk udlænding i stedet for at få hende til at lege britte. Skuespillet fra hende sidder dog lige i skabet. Man kan godt se, hvorfor de skandinaviske skuespillere er i høj kurs. Hun spiller suverænt som sur mokke.
Xbox Live Gamertag & PSN ID: austerellis

Brugeravatar
Pjalte
Site Admin

Indlægaf Pjalte » tirs okt 11, 2016 9:34

...og udover alle dem du nævner, så vil jeg gerne supplere med Evan Rachel Wood (som jeg har haft et mindre crush på siden jeg så hende for mange tilbage i Thirteen), altid solide Jeffrey Wright, endnu et skandinavisk islæt i skikkelse af Ingrid "Fritt Vilt" Bolsø Berdal; Prins Caspian og Cyclops - nåhh nej, Ben Barnes & James Marsden samt et latin-amerikansk bidrag ved Rodrigo Santoro.

Hold op et cast!

Herudover har jeg også en god fornemmelse ift. Jimmi Simpson og hans rolle - jeg synes, at hans portræt af hackeren Gavin Orsay i House of Cards var suverænt, så den præstation håber jeg, at han kan efterfølge her.

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tirs okt 11, 2016 11:11

Musikken er så latterlig god. Ramin "Game of Thrones" Djawadi gør det igen :thumb:

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » tirs okt 11, 2016 11:34

Pjalte skrev:...og udover alle dem du nævner, så vil jeg gerne supplere med Evan Rachel Wood (som jeg har haft et mindre crush på siden jeg så hende for mange tilbage i Thirteen), altid solide Jeffrey Wright, endnu et skandinavisk islæt i skikkelse af Ingrid "Fritt Vilt" Bolsø Berdal; Prins Caspian og Cyclops - nåhh nej, Ben Barnes & James Marsden samt et latin-amerikansk bidrag ved Rodrigo Santoro.

Hold op et cast!

Herudover har jeg også en god fornemmelse ift. Jimmi Simpson og hans rolle - jeg synes, at hans portræt af hackeren Gavin Orsay i House of Cards var suverænt, så den præstation håber jeg, at han kan efterfølge her.

Godt suppleret. Jeg kan kun være enig.

Lige siden Evan Rachel Wood dukkede op som vampyrdronning i True Blood har jeg også haft et meget stort crush på denne skønne ungmø.

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tirs nov 01, 2016 18:33

5 afsnit inde i Westworld og historien snegler sig stadig frem. Skuespillet er af højt kaliber, men serien er usammenhængende (med mange gentagelser) og hæmmet af lange dialoger. Der er ufattelig mange scener i "den virkelige verden", hvor vi sidder og hører på en random person tale med en random robot. Ja ja, det skal forestille at være intellektuelt, men det er nærmest tomsnak. Hvert afsnit sluttes af med en fed cliffhanger, men det føles som om at det er glemt i det efterfølgende afsnit. Jeg skal nok se videre, men det er ikke nogen Game of Thrones.

Brugeravatar
Pjalte
Site Admin

Indlægaf Pjalte » tirs nov 01, 2016 19:17

Jeg synes nu faktisk, at den bliver bedre - afsnit 4 og 5 har øget spændingen. Det er en meget ambitiøs fortælling med et stort karaktergalleri og flere historier og plot, som nu så småt er ved at udvikle sig.

mathias
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf mathias » man nov 07, 2016 21:33

Mike Haggar skrev:Min eneste anke i serien er, at Sisse Babetts engelske ikke sidder helt i skabet. De kunne lige så godt gøre hende til en mystisk udlænding i stedet for at få hende til at lege britte. Skuespillet fra hende sidder dog lige i skabet. Man kan godt se, hvorfor de skandinaviske skuespillere er i høj kurs. Hun spiller suverænt som sur mokke.

I 6. afsnit viste det sig, at Sisse Babetts engelsk tilsyneladende sidder lige i skabet, da hendes karakter Theresa er dansk :D
¡no hay banda!

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » tirs nov 08, 2016 9:54

mathias skrev:
Mike Haggar skrev:Min eneste anke i serien er, at Sisse Babetts engelske ikke sidder helt i skabet. De kunne lige så godt gøre hende til en mystisk udlænding i stedet for at få hende til at lege britte. Skuespillet fra hende sidder dog lige i skabet. Man kan godt se, hvorfor de skandinaviske skuespillere er i høj kurs. Hun spiller suverænt som sur mokke.

I 6. afsnit viste det sig, at Sisse Babetts engelsk tilsyneladende sidder lige i skabet, da hendes karakter Theresa er dansk :D

Tak for spoiler.

Dejlig måde for dem at fikse det på! :)

mathias
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf mathias » tirs nov 08, 2016 15:25

Mike Haggar skrev:
mathias skrev:

Tak for spoiler.

Dejlig måde for dem at fikse det på! :)

Spoiler? Det er nu ikke, hvad jeg vil kalde for en spoiler. Det er ikke en del af plottet, det er ikke noget der lægges op til, det er ikke en mystisk del af Westworld-universet der spoiles, men for god ordens skyld,
[Vis Spoiler]
det bliver nævnt henkastet i en række eder Lee (der skaber narrativer) spytter ud i et fuldemandsraseri. Ordet der følger er "bitch", hvorefter han stopper.
¡no hay banda!

Frank Madsen

Indlægaf Frank Madsen » tirs nov 08, 2016 15:34

Musikken, lige inden de - meget kort - viser Gunslingeren fra 1973 original filmen, var rigtig fint :clap:

Brugeravatar
Rasbred

Indlægaf Rasbred » man nov 14, 2016 21:13

Mega fedt afsnit :thumb:

[Vis Spoiler]
er du gal et fedt afsnit. Der hvor Bernard siger "what door?"

Så fedt. Anthony Hopkins er så fed i den her serie :clap:
Mvh Rasmus |

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tirs nov 15, 2016 11:34

Ja, det var faktisk et rigtig godt afsnit!

[Vis Spoiler]
Især der hvor Bernard siger: "What door?"

Tilbage til "TV-serier"