DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er ons maj 15, 2024 21:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1654 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors maj 21, 2015 16:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Ja voldtægt er vist en ganske human afstraffelsesform i Westeros, når man tænker lidt over kreativiteten i alternativerne.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors maj 21, 2015 16:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Billede


Billede


Top
   
Indlæg: tors maj 21, 2015 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
:shock: :shock: En eller anden, send en ravn til Citadellet... Shiva er blevet ramt af Henriksen-syndrom og vi har desperat brug for en maester til at stoppe det, før det breder sig! :lightsabre:


:D ...hvis vi nu på vanlig vis bliver trakteret med et legendarisk afsnit 9, skal jeg jo nok vende tilbage i folden.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors maj 21, 2015 16:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
wigant skrev:
DeathPosture skrev:
Og til de butthurt Tumblr-feminister:

[Vis Spoiler]
Billede

:laugh: :laugh:

Meget rammende.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors maj 21, 2015 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
DeathPosture skrev:
:shock: :shock: En eller anden, send en ravn til Citadellet... Shiva er blevet ramt af Henriksen-syndrom og vi har desperat brug for en maester til at stoppe det, før det breder sig! :lightsabre:


Og jeg begyndte allerede at vende øjne i sæson 4.... Tør da ikke tænke på hvordan jeg kommer igennem 5 så...

Men hva' - interessen og glæden er nu også ganske væk mht GoT efter at ligegyldigheden tog over i det meste af sæson 4, så jeg er da forberedt. Lyder godt nok ikke opløftende det meste her....


Top
   
Indlæg: tors maj 21, 2015 19:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Er jeg den eneste der gerne ville se Sansas røv?
Var da en fesen voldtægt scene hun skulle jo miste mødom og det var jo hendes mand

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tors maj 21, 2015 19:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Billede

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 7:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Et virkeligt fedt afsnit! Jeg synes der kom lidt mere gang i den. Fedt at
[Vis Spoiler]
Cerseis tiltag ramte hende selv lige i røven!


Jeg håber virkeligt, at
[Vis Spoiler]
Brienne
snart får fat i Ramsey!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede Billede

s05e07 - "The Gift"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Fedt afsnit med masser af fremdrift og foreshadowing + et par episke øjeblikke 8)

Højdepunkter:

Billede
- Efter 47 lange afsnit, møder to af seriens allerstørste hovedroller, Tyrion Lannister og Daenerys, hinanden for første gang. HOLY SHIT hvor er der lagt i kakkelovnen til en GIFTIG alliance imellem dem. Jeg håber Khaleesi smider både Daario og Hizdahr zo Loraq ud af soveværelset og surprise-gifter sig med Tyrion! Kom nu, det kunne være ret smart! Tyrion er garanteret en fremragende dragetæmmer!?

- Med Jon Snow afsted på polarekspedition sammen med Tormund, er Samwell Tarly desværre ved at løbe tør for venner i Castle Black. Og da Maester Aemon desværre røg i svinget, var Sam ualmindelig heldig at overleve voldtægtsforsøget på Gilly. Heldigt, at Jons direwolf Ghost ikke var taget med på skovtur. Det gik altså ret skidt for Sam i dette afsnit... Lige indtil Gilly åbnede for godteposen og trøstede ham på den allerbedste måde overhovedet. Der er vist ingen der tager det der Night's Watch-løfte særligt seriøst.

- Kan det gå dårligere for Sansa efterhånden? Planen med Theon faldt til jorden. Lidt dumt, at hun ikke tog imod Briennes hjælpende hånd da hun havde chancen. Især nu, hvor Brienne står lige udenfor Winterfells porte og er klar til, at opfylde det løfte, hun gav til Sansas mor i sin tid. Jeg gad VIRKELIG godt se Brienne whoppe Ramsays røv. Jeg ber til De Syv Guder om, at det komme til, at ske snart.

- Men på trods af alle Sansas pinsler havde hun alligevel overskud til, at kalde Ramsay en bastard direkte til hans ansigt. Det var modigt. Og hvad var det hun samlede op og gemte?

- Winter has arrived. Tjek lige Winterfell sæson 1 vs. Winterfell sæson 5

- Cersei blev ENDELIG ramt direkte i røven af hendes belortede karma-boomerang! Det var på tide, at den møgkælling smagte sin egen medicin! Måske hun snart vågner op og indser præcis hvor meget lort hun står i? Hun mødte Lancel tidligere på sæsonen og vidste at han var religiøs fanatiker (og havde dirt på hende). Men alligevel valgte hun, at bevæbne de Sparrows? Hallo Cersei, hvor dum er du? Hvordan smager karma?

- "You are the few, and we are the many" #OccupyWesteros

- Stannis the Mannis står ved en skillevej. Skal han risikere nederlag og ydmygelse (og Jerntrone) og trække sig tilbage imens vinteren raser - eller skal han ofre alt, inklusiv sin egen fucking datter (hvad helvede, Melisandre?), trodse snestormen, og fortsætte sin march imod Winterfell? Lad os håbe, at Shireen ikke bliver ofret, men jeg er sgu lidt nervøs for, at hendes mor er ustabil nok til, at kunne finde på et eller andet shit bag Stannis' ryg. Alternativt ror Stannis' bastard Gendry vel stadig rundt i sin robåd et eller andet sted...?

- Det kan godt være, at de der Sand Snakes var uduelige i sidste afsnit, men det var eddermame smart at vise ham titties for, at få hans blodtryk op, og dermed få giften til, at virke. Underlig beslutning, at give ham modgiften med det samme uden forhandling.

- Dynamikken imellem Olenna, the High Sparrow og Baelish er fantastisk. Det er så godt skrevet når de kaster om sig med svinere. Jeg elsker det!

- Tommen begynder at minde en lille smule om sin storebror Joffrey. Der er dog et stykke vej op til bat shit crazy-niveauet.

- Jorahs kampevner var alt det som Barristan Selmys ikke var! Og hvor var det rørende, at se ham trygle for overlevelse: "Khaleesi? Khaleesiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!"

- Hvor fanden er Varys blevet af? Han joiner listen over folk vi ikke aner hvor er. Status efter dette afsnit er følgende:
[Vis Spoiler]
Billede


:lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs maj 26, 2015 15:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Endelig fik vi sat fut i 5. sæson. Tak for analysen! :thumb:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 10:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nemt og overskueligt, for satan DeathPosture, jeg er helt vild med dine ugentlige analyser! :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
Tyrion er garanteret en fremragende dragetæmmer!?


Promoplakaten til GoT: Season 5 :lightsabre:

Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Er det ikke blot fra scenen på båden i afsnit 5?

Fedt at se Snow igen! Kick ass dire wolf. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
DeathPosture skrev:
Alternativt ror Stannis' bastard Gendry vel stadig rundt i sin robåd et eller andet sted...?

Roberts, ikke Stannis'. Men ja, gad vide hvor han er henne...


Top
   
Indlæg: tirs maj 26, 2015 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Excuse moi??? Fremdrift??? Tyrions og Jorahs plotline har haft fremdrift, men hvor ellers?

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1654 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team