DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 146 47 48 49 5054 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 29, 2017 10:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Seriekommentar inkl. bogspoiler:

[Vis Spoiler]
Indtil videre giver det mening, at Lady Stoneheart ikke har været med i serien, så selvom jeg er ked af, at denne ret spændende figur ikke kommer til at optræde i serien, så er de lykkedes godt med det indtil videre.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Seriekommentar inkl. bogspoiler:

[Vis Spoiler]
Indtil videre giver det mening, at Lady Stoneheart ikke har været med i serien, så selvom jeg er ked af, at denne ret spændende figur ikke kommer til at optræde i serien, så er de lykkedes godt med det indtil videre.


[Vis Spoiler]
Billede

Der er faktisk en fanteori der siger, at vi allerede HAR set Lady Stoneheart i sæson 7, i afsnit #4.

Jeg har ikke læst bøgerne, så jeg ved ikke hvor meget hun er med i bøgerne, men jeg gætter på, at det trods alt er mere end blot et lille glimt i baggrunden, så fanteorien holder næppe vand.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Mike Haggar skrev:
Seriekommentar inkl. bogspoiler:

[Vis Spoiler]
Indtil videre giver det mening, at Lady Stoneheart ikke har været med i serien, så selvom jeg er ked af, at denne ret spændende figur ikke kommer til at optræde i serien, så er de lykkedes godt med det indtil videre.


[Vis Spoiler]
Billede

Der er faktisk en fanteori der siger, at vi allerede HAR set Lady Stoneheart i sæson 7, i afsnit #4.

Jeg har ikke læst bøgerne, så jeg ved ikke hvor meget hun er med i bøgerne, men jeg gætter på, at det trods alt er mere end blot et lille glimt i baggrunden, så fanteorien holder næppe vand.


[Vis Spoiler]
Spændende, men det virker ret søgt. Det er da vist bare en rødhåret dame, der går rundt der, selvom jeg da selvfølgelig må indrømme, at det er ret interessant, at hun går forbi lige på det tidspunkt, hvor den dialog kører.

Stoneheart er en hel del med i bøgerne, og der er allerede nogle ting, der har ændret sig så meget, at det næsten ikke giver mening med Stoneheart på dette tidspunkt. Bl.a. er det Berric Dondarion, der giver sit liv til Catelyn Stark (en fejl, viser det sig) og det er Stoneheart, der går efter at dræbe samtlige Freys, Lannisters osv. efter sin genoplivning.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 11:24 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Iron Man skrev:
lunddal skrev:
Iron Man skrev:
Bare så jeg forstår det. Jon Snows far er bror til Daenerys' far?


Jon Snows far er Daenerys storebror.

Derfor er Jon den retmæssige tronarving, og ikke Daenerys.


Beklager - det var også det jeg mente. Altså hun er faster til Jon :thumb:


Gad vide om hun bliver lidt sur, når hun finder ud af det :)


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 11:33 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
DeathPosture skrev:
Uanset hvem der vinder i norden, så vil Cersei kæmpe med en uberørt hær + The Golden Company mod den decimerede vinder, men stadig…?


Vinder The Night King bliver det vel ikke med en decimeret hær, han kommer sydpå med, men nok mere end endnu større hær.

Der skal kæmpes mod zombier og dem, som zombierne dræber.


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 11:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
lunddal skrev:
Gad vide om hun bliver lidt sur, når hun finder ud af det :)


Og hvad hun siger til at hun ikke har krav på tronen.


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
I nye, danske nyhedsmedie Zetland har deres skribent Marie Carsten Pedersen sat mange gode ord på oplevelsen af mange af de ting, som folk her på DAHF og andre steder har sagt hen over sæsonen. Her er det bare noget bedre beskrevet - muligvis til tider med lidt finere ord end jeg selv ville bruge, men nu er jeg heller ikke kulturformidler. :)

Citat:
... at myrde hovedkarakterer og at være langsom – er noget, man normalt har undgået i mainstream-tv, hvis man ville holde på seerne. Men i Game of Thrones gjorde det, og opnåede den stik modsatte effekt af seerflugt. For begge træk tilførte en realisme til fortællingen: Ting tager tid, og handlinger har konsekvenser.

Hvad tror man, man vil have, når man skal se noget fantasy? Man tror, man vil have noget fantastisk. Man tror, man vil have store slagscener, magi og overnaturlige skabninger – is-zombiedrager, for eksempel. Man tror, man vil have noget urealistisk.

Men det vil man ikke. I al fald kun til en vis grad. For der er nødt til at være en vis troværdighed til stede i fiktionen, hvis vi skal fortabe os i den.

Det er den ene søjle i det, der kaldes suspension of disbelief – det eksisterer ikke som en fast term på dansk, men man kan nogenlunde oversætte det til ophævelse af mistro.

Det er et perceptionsteoretisk begreb, som første gang blev formuleret i 1817 af den store britiske, romantiske poet Samuel Coleridge.

Det handler om, at det er nødvendigt at tilføre sin fortælling en vis realisme og human interest – en klangbund af menneskelig identifikation – hvis man som kunstner skal få sit publikum til at vælge at droppe den kritiske sans og tro på det utrolige, at overgive sig til fiktionen for fornøjelsens skyld.

Hvis ikke der er troværdighed, og hvis ikke der er et fikspunkt af menneskelighed, i en fiktion, så står vi af. Så begynder vi at lægge mærke til fejl og mangler, til huller i plottet, til utroværdige karakterer og replikker, der falder tungt.

Og det er dét, der er sket nu med Game of Thrones.


Læs hele artiklen her: https://www.zetland.dk/historie/sO0E4a1 ... ium=social

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
lunddal skrev:
DeathPosture skrev:
Uanset hvem der vinder i norden, så vil Cersei kæmpe med en uberørt hær + The Golden Company mod den decimerede vinder, men stadig…?


Vinder The Night King bliver det vel ikke med en decimeret hær, han kommer sydpå med, men nok mere end endnu større hær.

Der skal kæmpes mod zombier og dem, som zombierne dræber.


Der er også den mulighed, at Dany + Jon + deres hære + 2 drager vinder... :slap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Ny teori... Gad vide, om The Night King kan se ind i fremtiden? Ligesom Bran kan se fortiden (de burde faktisk være BFFs… Måske de faktisk bliver det i næste sæson!?).

Night King vidste hvor han skulle være og hvornår for, at få sig en drage. Og det har sikkert hele tiden været planen, for at komme over muren. For hvordan havde han lige tænk sig, at komme over muren med 100.000 zombier? Han var jo totalt chanceløs selv med 100.000 døde is-zombier, når de er så dårlige til, at kæmpe og ikke havde adgang til stiger/belejringsmaskiner/andet mur-klatreudstyr. Men Nattekongen vidste hvor han kunne finde en drage. Det var sikkert også derfor de ventede så længe ved søen som de gjorde. I realiteten, kunne de jo have brugt alt den tid, som Gendry brugte at løbe tilbage til Eastwatch, etc, på at slå alle mennesker ved søen i hjel, men han ventede til, at der kom en drage. Hvorfor gjorde han det?

Well, det finder vi ud af om 2 år :wallbanger:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Citat:
Hvis Game of Thrones var begyndt på det niveau, den befinder sig på nu, var den aldrig blevet det hit, den er i dag.


Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er da i den grad rigtigt, Fritte. Serien er da totalt flad nu, selvom actionen er super fed. Nu er det bare mere World of Warcraft end Game of Thrones.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Altså White walkers, drager, guder og 3 øjede ravne har jo været en del af showet fra starten. Alle har vel regnet med at disse elementer ville få større betydning på et tidspunkt.


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Iron Man skrev:
Altså White walkers, drager, guder og 3 øjede ravne har jo været en del af showet fra starten. Alle har vel regnet med at disse elementer ville få større betydning på et tidspunkt.


Selvfølgelig har de det, men hvis det var skrevet så dårligt, at alle figurer altid ville klare sig ud af alle deres problemer og hvis der var zombiedrager fra dag 1 og elendige tidslinjer, der pludselig ikke passer sammen med tidligere tiders tidslinjer, så ville så mange mennesker ikke have faldet for det. Det er jeg sikker på.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 15:03 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
DeathPosture skrev:
lunddal skrev:
DeathPosture skrev:
Uanset hvem der vinder i norden, så vil Cersei kæmpe med en uberørt hær + The Golden Company mod den decimerede vinder, men stadig…?


Vinder The Night King bliver det vel ikke med en decimeret hær, han kommer sydpå med, men nok mere end endnu større hær.

Der skal kæmpes mod zombier og dem, som zombierne dræber.


Der er også den mulighed, at Dany + Jon + deres hære + 2 drager vinder... :slap:


Ja, selvfølgelig - og så vil det være, som du skriver :D


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 18:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Game of Thrones' officielle YouTube-kanal har udgivet første afsnit af The Game Revealed, der går bagom kameraet. Hvor Inside the Episodes mest handler om tankerne, som manuskriptforfatterne har gjort sig, så er Game Revealed en mere traditionel making-of.



Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 146 47 48 49 5054 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team