DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 20:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 140 41 42 43 4454 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jul 31, 2017 23:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Jeg glæder mig til slutningen på denne serie som en 6 årig til juleaften. Fremragende at en tv serie kan frembringe dette hos en halv voksen :D

Daenerys har efterhånden meget brug for Jon "Targaryren". Har han evnen til at "betvinge" en drage?


Top
   
Indlæg: ons aug 02, 2017 8:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg synes serien går temmelig meget for hurtigt frem, og dialogerne er slet slet ikke så skarpt skåret som de har været tidligere. Det virker som om alt skal skæres ud i pap nu. Se f.eks. mødet mellem Jamie Lannister og Olenna Tyrell til sidst i afsnittet. Her bliver der virkelig forklaret for børn hvad vi netop har været vidne til i de foregående 10 minutter. Jeg synes det virker fordummende ærligt talt. Det begyndte egentlig allerede så småt i forrige sæson. Jeg krummer tæer ved de afsnit der kører nu. Selve handlingen har jeg ikke noget imod, det er eksekveringen af dialogen og hastigheden den er gal med.


Top
   
Indlæg: tors aug 03, 2017 8:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
...KORT SUMMER-EDITION...

Billede

S07E03- "The Queen's Justice" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Endnu et fremragende afsnit, der dog, af visse kritikere er blevet kaldt "lettere forhastet" fordi det er tydeligt, at der skal ske meget på kort tid. Større begivenheder beskrives måske lidt for hurtigt (og her er slagene ved Casterly Rock og Highgarden gode eksempler. Disse ville helt sikkert have været beskrevet i større detaljer, i tidligere sæsoner). Anyway, det er stadig GoT og bundniveauet er afsindigt højt, så jeg klager ikke.

Højdepunkter:

- Cersei tilbage i føresædet. Hver gang man tror, at hun er skakmat, hiver hun lige et overraskelsesmove. Denne gang i samarbejde med Euron og Jamie, der kløgtigt sparede mandskab ved Casterly Rock, og i stedet brugte dem på at indtage Highgarden og dræbe Olenna Tyrell. Hendes grusomme, langstrakte tortur af Ellaria Sand er så typisk Cersei.

- RIP Olenna Tyrell, The Queen of Thorns, en af mine yndlingskarakterer. Synd, at Highgarden faldt så nemt, men optur at hun lige fik sendt en sidste sviner afsted mod Cersei og understreget, at det var hende der stod bag mordet på Joffrey.

- Lidt overraskende, at Yara stadig er i live

- Euron/Jamie-dynamikken er on fire: "Does she like it gentle or rough? A finger in the bum?". Fremragende dansker-øjeblik i GoT. Jeg synes ikke, at Pilou overspiller så slemt længere.

- Bran er blevet en total stoner, og genforeningen med Sansa var totalt akavet. Især da han fortalte hende, at hun var smuk den nat hun blev voldtaget af Ramsay Bolton. WTF?

- Episk møde imellem Jon Snow, Daenerys Targaryen, Tyrion Lannister (og Davos Seaworth). Magtbalancen var ikke 100% klar, og jeg elsker ping-pongen imellem dem.

- Ups-øjeblik da Davos lige kom til, at nævne, at Jon vendte tilbage fra de døde.

- Vigtigt, at Tyrion lige fik fortalt Jon, at han altså ikke gik i seng med hans søster, Sansa

- Jorah Mormont er så meget tilbage i spillet! Tænk sig, at greyscale var så "nemt" at kurere.


Næste uges afsnit hedder The Spoils of War, så meget tyder på, at det bliver et kæmpe BRAG af et afsnit. :yum:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 03, 2017 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Dine gennemgange venter jeg næsten lige så på som selve afsnittet. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors aug 03, 2017 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Sommer editions sux


Top
   
Indlæg: søn aug 06, 2017 20:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Flere gode scener og stadigt underholdende, men jeg skal love for, at tiden flyver i Westeros. Det går også en tand for hurtigt for min smag og tydeligt, at man ikke længere har et bogforlæg at støtte sig til. Vi skal bare frem over stepperne nu. I tidligere sæsoner kunne man opleve lange sekvenser med birollefigurers interne småskærmysler og konfrontationer. I denne sæson skøjter man hen over Lannisterhærens angreb på og indtog i Highgarden, som skulle de passere kornmark.

Et par ting generer altså voldsomt: Tyrell hæren var tilsyneladende ikke til en pind, hvilket lyder helt grotesk, sådan som den er blevet omtalt i tidligere sæsoner. Eurons stealth flåde gjorde det igen og denne gang i dagslys. Jeg bliver ikke overrasket, hvis Eurons flagskib dukker op i Winterfells voldgrav inden længe.

Dany og Tyrion har været smarte nok indtil nu, men de er åbenbart ikke de store strateger, for de får godt nok smæk og deres inkompetence får lige pludselig Cercei til at ligne Scipio Africanus...altså samme Cercei, som i sæson 5 måtte traske slukøret og splitterravende Konghans gennem Kings Landing, fordi hun var blevet taktisk udmanøvreret af en barfodet olding iført en kartoffelsæk. Men man lærer vel af sine nederlag :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn aug 06, 2017 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hvorfor har man så travlt med at afslutte serien? Jeg støtter fuldt ud, at man gerne vil gøre tingene rigtigt, men kunne man ikke lave 3 fulde sæsonner mere i stedet for 2 korte på hhv. 7 og 6 afsnit? Det er jo ekstremt sent at begynde at eksperimentere som man gør.

Jeg læste også i et interview at man ved præcis hvad der sker i samtlige scener i sæson 8. Det må være seriøst mindblowing hvis man skal bruge 2 år på at filme 6 afsnit.


Top
   
Indlæg: man aug 07, 2017 7:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Dracarys, bitches! 8)

- Fed Stark-søstre reunion :thumb:
- Bran er kedelig som en tør klud.
- Lækker sværdkamp mellem Arya og Brienne :thumb:
- Monsterlækker drageaction! :shock: :clap:
- Dothraki-drengene kæmper godt for deres Dronning. Ses, Lannisters!
- Bronn, den $#%&€!! :devil:
- Jamie, den $#%&€!! :devil:
- Hvornår er det mandag igen?


Top
   
Indlæg: man aug 07, 2017 21:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Strålende afsnit, men var pænt træt af, at både Bronn og Jamie Lannister begge redder sig/bliver reddet i sidste øjeblik. Det virker sådan lidt sløset og samtidig var det nemt at gætte, at dragen ville blive ramt, straks de snakkede om det der supervåben.

Aryas tilbagevending var super, mens Bran er og bliver fuldstændig ligegyldig luft i serien.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 07, 2017 22:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Bran spillede jo en ret stor rolle i forrige sæson, så jeg er sikker på at han nok også skal få indflydelse i denne sæson. Det virker som om, at Little Finger har en plan med ham...

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man aug 07, 2017 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Fritte skrev:
- Bran er kedelig som en tør klud.


Jeg kan ikke helt huske fra afsnit 3. Men han havde set Sansas bryllupsnat. Kan han se alt hvad ser sker over alt eller kun i Norden?

Så kan han da være en stærk allieret hvis han kender alle fjendes planlagte træk.


Top
   
Indlæg: man aug 07, 2017 23:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Fritte skrev:
Hvorfor har man så travlt med at afslutte serien? Jeg støtter fuldt ud, at man gerne vil gøre tingene rigtigt, men kunne man ikke lave 3 fulde sæsonner mere i stedet for 2 korte på hhv. 7 og 6 afsnit? Det er jo ekstremt sent at begynde at eksperimentere som man gør.

Jeg kunne forestille mig at serien bliver dyrere og dyrere efterhånden som skuespillerne bliver mere populære. Desuden må det også være svært at få samlet så mange skuespillere en gang om året. Og så bliver de jo også ældre, hvilket bliver sværere at skjule.

Mike Haggar skrev:
Bran er og bliver fuldstændig ligegyldig luft i serien.

Jeg forventer et eller andet stort - i stil med at han kan tage kontrol over drager. Eller måske tage kontrol over Cercei og få hende til at kaste sig ud fra et tårn. :loco:


Top
   
Indlæg: tirs aug 08, 2017 8:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Strålende afsnit, men var pænt træt af, at både Bronn og Jamie Lannister begge redder sig/bliver reddet i sidste øjeblik. Det virker sådan lidt sløset og samtidig var det nemt at gætte, at dragen ville blive ramt, straks de snakkede om det der supervåben.


Helt enig. Flot afsnit og god pointe mjht. til især Bronn. Det er i hvert fald nu helt tydeligt, at GRRM's fingeraftryk savnes på manuskriptet. Noget af det, der altid har gjort serien helt speciel, er at ingen af figurerne er sikret overlevelse. Det er synd at man vælger at gå imod denne nu uskrevne præmise og fjerner uforudsigeligheden fra serien.

Mike Haggar skrev:
Aryas tilbagevending var super, mens Bran er og bliver fuldstændig ligegyldig luft i serien.


Mit gæt er, at Lillefinger bliver pelset af Arya med sin egen dolk, når det går op for Starkerne, at det var ham, der var bagmanden bag attentatforsøget på Bran i S1.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs aug 08, 2017 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Helt enig. Flot afsnit og god pointe mjht. til især Bronn. Det er i hvert fald nu helt tydeligt, at GRRM's fingeraftryk savnes på manuskriptet. Noget af det, der altid har gjort serien helt speciel, er at ingen af figurerne er sikret overlevelse. Det er synd at man vælger at gå imod denne nu uskrevne præmise og fjerner uforudsigeligheden fra serien.


Det er et kæmpe problem for GoT nu, at vi nu skal til at have alle de her 'sidstesekundsredninger'. Det er så trættende og kedeligt, og det ender med at ødelægge noget af de nye afsnit i forhold til de gamle afsnit. GoTs force har netop været det pludselige farvel til figurerne og meget lidt af den slags "sidste sekunds redninger".

De to gange, det skete i sidste afsnit, der sukkede jeg højlydt - faktisk sad jeg og tænkte "Yes! Nu fjerner de Jamie Lannister fra serien!"... men nej. Der kom selvfølgelig en redning i sidste øjeblik.

Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Aryas tilbagevending var super, mens Bran er og bliver fuldstændig ligegyldig luft i serien.


Mit gæt er, at Lillefinger bliver pelset af Arya med sin egen dolk, når det går op for Starkerne, at det var ham, der var bagmanden bag attentatforsøget på Bran i S1.


Det ville være alletiders. Littlefinger trænger til at blive fjernet fra Stark-lejren. Han er gennemført skrækkelig.

En sidste kommentar: Bran er blevet en spacy trehovedet ravn. Arya er blevet assassin. Jon Snow er blevet konge i norden. Sansa... hun er blevet til en ung Cersei? Stakkels hende.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 08, 2017 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
...KORT SOMMERFERIE-EDITION...

Billede

S07E04 - "The Spoils of War" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

Sæsonens hidtil bedste afsnit, der NÆSTEN kommer op på siden af klassiske action-afsnit som Hardhome, The Watchers On The Wall og Battle of the Bastards.

Højdepunkter:


Billede
- Det var en kæmpe fornøjelse, at se Daenerys in action på ryggen af en ildspyende Drogon. Der er sket lidt, siden han sad på skulderen af hende i sæson 1... Men hvorfor i alverden lod Daenerys alle forsyningsvognene brænde, når hun tydeligvis selv kunne have brugt dem (+indhold) til sine egne mænd? Det giver ingen mening.

- Kæmpe overraskelse, at det var så "nemt" for Bronn at skyde en drage ned. Ser Bronn of the Blackwater - almost slayer of dragons. Heldigvis ramte han ikke kraniet, men "kun" en vinge, så mon ikke Drogon snart er fit-for-fight igen...?

- Enig i, at det var lidt fesent, at Jamie blev reddet af Bronn i sidste øjeblik. Det er næsten for letkøbt. Men lad os nu se, hvad der sker. På nuværende tidspunkt, er han på vej ned på bunden af Blackwater Rush-floden i en tung rustning og med en guldhånd.

- "Flee, you idiot." Splittelsen i Tyrions ansigt, da han både havde sympati for sin familie, og sine nye allierede var fuldstændig uovertruffet spillet af Peter Dinklage og den scene alene, burde sikre ham en Emmy.

- Arya sparker seriøs kung fu-røv imod Brienne der er 3 gange så stor som hende. Og hvem har lært hende det? ... "No one!" :roll:

- Sæson 7 er ved, at løbe tør for Stark-reunion muligheder. Det er vel kun Jon, der mangler at møde Bran og Arya nu.

- "Chaos is a ladder!" ...Kløgtigt call-back af Bran, for at illustrere hans evner overfor Littlefinger

- Billede

^ Endnu en af sæsonens MANGE reunions. Denne gang imellem Jon og Theon, og igen super-akavet stemning.

- korteste afsnit i seriens historie: Kun 50 minutters spilletid :cry3: - meeeeeeeeen, det forlyder, at sæsonen også byder på et afsnit der slår rekord for længste spilletid, så...

- children of the forest-hulemalerierne (der i øvrigt ikke lignede noget der var mange tusinde år gammelt, men lad nu det ligge...). Vi har set de mønstre før, og der er ingen tvivl om, at de er supervigtige i forbindelse med Brans nye rolle.

Steen T skrev:
Mike Haggar skrev:
Bran er og bliver fuldstændig ligegyldig luft i serien.

Jeg forventer et eller andet stort - i stil med at han kan tage kontrol over drager. Eller måske tage kontrol over Cercei og få hende til at kaste sig ud fra et tårn. :loco:


Jeg er enig i, at Brans plot længe har været seriens kedeligste, men lur mig, om han ikke ender med, at have afgørende betydning. Det er jo heller ikke mere end et par sæsoner siden, at The Night King markede Bran, da han i et drømmesyn bevægede sig nord for muren - og han gik også specifikt efter ham i The Three Eyed Raven-hulen. Jeg tror, at Bran er det primære mål for is-zombierne og The Night King, da han er det menneske der besidder de stærkeste kræfter. I sidste sæson så vi jo netop Bran i The Tower of Joy ændre fortiden, ved at råbe en advarsel til Eddard Stark i et drømmesyn.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 140 41 42 43 4454 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team