DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 0:54

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 554 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 07, 2014 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Nogle bud på en (god) hjemmeside hvor jeg kan få genopfrisket hvem der hører til hvem og hvor osv. uden er der også fortælles fra bøgerne?
Jeg har lige fået set hele serien, men der er allerede visse småhuller. Jeg har nok ikke været opmærksom nok i første sæson. :oops: Og ja, jeg har googlet lidt, men er lidt smånervøs for bog-spoilers, selvom jeg kan forstå at serien allerede afviger noget.

Jeg har planer om at gense serien samt overvejer at læse bøgerne, men jeg vil gerne lige have alle på plads før resten af denne sæson.

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tors maj 08, 2014 7:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Game_of_Thrones_Wiki

Den har jeg brugt for at friske op på personer ved sæsonstart.


Top
   
Indlæg: søn maj 11, 2014 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Jeg tager et kig. Takker. :thumb:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: man maj 12, 2014 11:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
ARGH!

Fedt, FEDT afsnit :clap:

Tyrion Lannister er simpelthen KONGEN af Game of Thrones! Hold kæft han spiller godt :D

Det er så latterligt vi skal vente en hel uge til næste afsnit :loco:


Top
   
Indlæg: man maj 12, 2014 18:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tyrion udfordrer Tommen og snupper tronen :clap:


Top
   
Indlæg: man maj 12, 2014 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Fritte skrev:
ARGH!

Fedt, FEDT afsnit :clap:

Tyrion Lannister er simpelthen KONGEN af Game of Thrones! Hold kæft han spiller godt :D

Det er så latterligt vi skal vente en hel uge til næste afsnit :loco:


Hørt, hørt, hørt! Der var SÅ meget dømt gåsehud de sidste minutter. :shock: :notworthy:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: man maj 12, 2014 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Hvor ER Peter Dinklage vild. Hans ansigtsmimik er virkelig dæmonisk til tider under retsagen.
Jeg kan slet ikke vente til næste mandag :-)


Top
   
Indlæg: tirs maj 13, 2014 7:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Billede

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: tirs maj 13, 2014 8:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Det er ren tortur med en uges ventetid. Sikke et afsnit og sikke en sæson indtil videre. Serien bliver bare ved og ved med at overraske. Nu med Stannis back in business :beerchug:

Theon Greyjoys skæbne bliver bare mere og mere grum. Man sidder næsten og håber, det snart er forbi for denne usle eksistens. Det er næsten ikke til at holde ud at se på. Normalt får de karakterer, som har lavet utilgiveligt onde handlinger, en blodig eller voldsom død. Theons pinsler har nu kørt over 10-12 afsnit og vil åbenbart ingen ende tage. Der er ingen grænser for, hvor barbarisk man kan tillade sig at være i Westeroos...bare man ikke brænder børn af.

Der er ikke megen tvivl om, at Tyrion vælger sin bror, som til alles overraskelse nu er ligeså god med venstre hånd, som han tidligere var med højre. Der er nok en grund til, at vi ikke har set Jaime og Bron træne i 4 afsnit. Mark my words ;)

(Det er ikke en spoiler, da jeg IKKE har læst bøgerne. Blot et gæt)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs maj 13, 2014 10:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Jeg tror han vælger The Viper.
Mesterklasse sværdfægter og tørster efter Lannister blod.
Den ene tjeneste er jo den anden værd ;-)


Top
   
Indlæg: tirs maj 13, 2014 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ja, Tyrion vælger helt sikkert sin bror, da han er den eneste der vil stand up for brormand. Især efter det (prisvindende) vredesudbrud.
Men er Jaime blevet så stærk med venstre arm? I forrige afsnit tog Bron jo bare handsken og klaskede ham i hovedet med den :D


Top
   
Indlæg: tirs maj 13, 2014 12:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fritte skrev:
Ja, Tyrion vælger helt sikkert sin bror, da han er den eneste der vil stand up for brormand. Især efter det (prisvindende) vredesudbrud.
Men er Jaime blevet så stærk med venstre arm? I forrige afsnit tog Bron jo bare handsken og klaskede ham i hovedet med den :D


Tiden flyver i serier. Forrige afsnit er længe siden. Det ville ikke komme bag på mig, hvis Jaime pludselig kan et trick eller 2. Ellers er Bron eller Viper ganske rigtigt også en mulighed, selvom Viper nok ville sige nej tak for ikke at ødelægge den nyfundne tillid og skrøbelige alliance med Tywinn og Cercei.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs maj 13, 2014 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
s04e06 - "The Laws of Gods and Men"

Fint afsnit der tog hul på nogle af de ting vi har ventet længe på og introducerede et par nye.

Værd at bemærke er, at der kun var 3 parallelle handlingsforløb i denne uge (Across the Narrow Sea, Dreadfort og King's Landing). I sidste uge var der seks parallelle handlingsforløb (King's Landing, The Vale, Across the Narrow Sea, On the Kingsroad, In the Riverlands og Beyond the Wall). Værd at bemærke er også, at ugens afsnit skulle afvige drastisk fra bøgerne (Tyrions retssag undtaget). Yaras tur til Dreadfortet for at befri Theon er f.eks. ikke med i bøgerne. Yderst interessant, at TV-showet begynder at distancere sig kraftigt fra bøgerne.

Ugens højdepunkter:

- Retsagen imod Tyrion. Den afsluttende tale var FREMRAGENDE, som flere allerede har nævnt. Trial by combat :yum:
Gad vide hvem han vælger? Brormand Jamie er nok bedste bud, men The Red Viper eller Bron ville også være realistiske kandidater

- Davos steppede sit game up da han besøgte Jernbanken i Bravos sammen med Stannis. Imponerende, at han fik vendt den dårlige stemning til sin fordel ved "blot" at vise hånden med afhuggede fingre.

- Small Council-mødet var forrygende. Varys er velinformeret/slesk som altid, Grand Maester Pycelle er tydeligvis totalt forkalket/senil og Tywin blev modvilligt tvunget til, at anerkende Khaleesis landvindinger (for første gang, så vidt jeg husker). Samtidig fik Cersei en indirekte sviner, for at have fyret Barriston Selmy i sin tid. Nice!

Billede

- Samspillet imellem Theon / Reek overfor Ramsay er stadigvæk ren tortur at se på. Jøsses!


.... Og så en lille service-oplysning. Som tv-seer, der ikke har læst bøgerne, og ikke pt. er i besiddelse af nogle blurays med kort over Westeros, har jeg haft meget nytte af DETTE KORT over Westeros der viser præcis hvor de fleste hovedpersoner befinder sig pr. s04e06 . Jeg havde stort udbytte af, at studere kortet intenst og det overraskende mig f.eks. hvor lang en sejltur der er fra Iron Islands til Dreadfortet. Og Arya og Hunden er f.eks. MEGET længere sydpå end jeg havde forestillet mig. The Eyrie er også meget tættere på Kings Landing end jeg i første omgang havde opfattet.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 13, 2014 16:00 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2012 16:15
Indlæg: 112
Husk at Pycelle blot faker sine svagheder. ;)


Top
   
Indlæg: ons maj 14, 2014 7:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Fedt med kortet DP. Jeg har ikke kunne finde hoved og hale i hvad der lå hvor og hvor de enkelte karakter befandt sig i forhold til hinanden. Det giver et super overblik.

Jeg købte lige sæson 1-3 boksen i elgiganten igår, men har endnu ikke haft tid til få kigget nøje på de pamflets der er med. Det ligner dog en oversigt/stamtræ for karaktererne i de respektive sæsoner.

Udover jeg har været lost rent geografisk, har jeg også haft lidt svært ved at holde styr på, hvem der er i alliance emd hvem og hvilke huse/slægter de enkelte tilhører.

Enig i at det var et fremragende afsnit. Jeg tror at Tyrion vælger Jamie, men hvem skal der kæmpes mod? Det er vel næppe Tommen men derimod Tywinn, eller hvad?

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 554 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team