DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 133 34 35 36 3754 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jun 21, 2016 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Billede

s06e09 - "Battle of the Bastards" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

:clap: :clap: :clap: :clap:

Endelig kom den store forløsning som vi trofast har ventet på i noget der ligner en halv sæson. Ufatteligt episk afsnit med både et awesome 3-dobbelt drageshow da Khaleesi genindtog Mereen og naturligvis det episke slag hvor The Starks genindtog Winterfell. Det hele var fuldstændig magisk og action-bummelum på niveau med de ligeledes episke afsnit s05e08 - "Hardhome" eller s04e09 - "The Watchers on the Wall" eller s02e09 -"Blackwater". Altså hovedfokus på væg-til-væg awesomeness! 8) 8)

Højdepunkter:

Billede
- Bastard vs. Bastard-slaget var, indtil videre, det største og mest vel-koordinerede slag i hele seriens historie. Det var kraftedme lækkert og heldigvis var der også blevet tid til, at vise "mindre scener" som f.eks. det klaustrofobiske øjeblik hvor Jon Snow var ved at "drukne" i lig som var vanvittigt godt filmet. Var det kun mig der hyperventilerede imens? Men generelt var der skruet godt op for action-knappen og det var sgu en fornøjelse at se på, selvom man ikke kan undgå at sammenligne med LOTR og forventer at Legolas eller Gimli dukker op hvert øjeblik

- I et sandt LOTR-øjeblik kom Littlefinger ridende med Riders of Rohan/Knights of the Vale og reddede situationen i sidste øjeblik. Det var selvfølgelig forudsigeligt og måske lidt en kliché, men alligevel en stor forløsning og et awesome øjeblik. Men altså, hvis Sansa havde åbnet munden LIDT tidligere og fortalt Jon at der var hjælp på vej, havde hundredevis af mænd ikke behøvet dø.

- At se Ramsay Bolton på usikker grund og at møde sit endeligt ved at få bidt sin ansigt af. At det var hans egne, sultne hunde der gjorde det, var bare icing on the cake. Og hvor var det tilfredsstillende, at Sansa fik lov til at se ham dø. Desværre var han et røvhul til sidste øjeblik og hans sidste ord til hende "I am part of you now!" kunne godt have betydning. Jeg håber ikke, at hun er gravid med hans barn, hvilket ville være forfærdeligt.

- R.I.P. Wun Wun :cry: (Ja, og Rickon også, men altså, ham havde vi jo ikke rigtigt et forhold til længere...)

- Da Tormund Giantsbane bed Smalljon Umber i struben og derefter stak ham til døde :twisted:

- Dragemoderen har fuld kontrol over sine drager igen :twisted:

- Daenerys har nu sikret sig en flåde bestående af Jernflåden + resterne af slavehandlernes flåde og er således klar til at sejle til Westeros med sin hær bestående af Dothraki/Unsullied/Second Sons (og sikkert også en god håndfuld Ironborn). Gad vide hvor længe det vil tage hende at nå til King's Landing?

- Yaras lesbiske evner virkede åbenbart på Daenerys :naughty:

- Farvel til Sons of the Harpy-oprøret og truslen fra Slavemestrene

- Greyworms fuldstændigt overtrufne og kølige surprise dobbelt-eksvekvering i Mereen

Billede

- Melisandre er kun en skygge af sit tidligere jeg. Hun er en desillisioneret kvinde der nærmest har givet op. Håber fandme Davos nakker hende i næste afsnit, når det går op for ham, at hun var skyld i mordet på Shireen. Det er i øvrigt mærkeligt, at det har taget Davos så længe at komme i tanke om det, da han allerede i slutningen af sidste sæson fik at vide, at Shireen døde (det blev ikke sagt direkte, men indirekte via Melisandres kropsprog).

- Cinematografi i VERDENSKLASSE! Kan måle sig med de flotteste film.

- Først var det Bran der så wildfyre i sit drømmesyn og nu var det så Tyrion der igen nævnte wildfyre (placeret under The Red Keep). Det er næppe en tilfældighed at wildfyre igen køres i stilling efter ikke at have været nævnt overhovedet siden sæson 2. Og lur mig om ikke Cersei, Margaery og Loras' retsag i næste uge er placeret ovenpå en bunke wildfyre.

- Hvad sker der ellers i næste uge, sæsonens sidste afsnit? Håber på en form for afslutning for Arya, The Hound, Brienne, Jorah og Sam, Gilly & Babysam

:lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs jun 21, 2016 14:46, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tirs jun 21, 2016 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Bedste GOT-afsnit nogensinde? Battle of the Bastards har lige nu en perfekt 10/10 rating på IMDb.

http://www.imdb.com/title/tt4283088/?ref_=ttep_ep9

Sæsons 5 fænomenale Hardhome-afsnit ligger på 9.9/10.


Top
   
Indlæg: tirs jun 21, 2016 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Hvis jeg skulle vælge, synes jeg faktisk at Hardhome var en tand mere intenst da vi havde hele det overnaturlige aspekt med iszombier/Nights King med også.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 21, 2016 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Lige umiddelbart vil jeg også vælge Hardhome, som jeg har set 3 gange, men det er virkelig ved marginalerne. Jeg tager Battle of the Bastards igen inden længe. Men der er ingen tvivl om at det er et af de mest mindeværdige afsnit i hele serien. Folk ved præcis hvad man snakker om når man siger Red Wedding, Purple Wedding og Hardhome. Battle of the Bastards ryger i samme pulje.


Top
   
Indlæg: tirs jun 21, 2016 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Når jeg ser sådan et afsnit som i går, ved jeg, at der er flere virkelig ikoniske afsnit i denne serie, og at jeg derfor sagtens kan se serien igen, når den anden halvdel en dag skal blive voksen og se noget GoT med undertegnede.

Ps.

DeathPosture skrev:
Greyworms fuldstændigt overtrufne og kølige surprise dobbelt-eksvekvering i Mereen


Det var genialt.

Tak for de fede gennemgange af ugens afsnit, DP. Det er fed læsning, og jeg sætter stor pris på det. :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jun 21, 2016 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Jeg er meget enig i kritikken. Denne sæson har været sløv, og udover dens production value i kampen, så hæver den sig ikke over almindeligt serie niveau.

Middelmådig tv-serie niveau indtil videre denne sæson. Men nuvel, det har altid været afsnit 10 der har været det bedste i alle sæsonerne.


Top
   
Indlæg: ons jun 22, 2016 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Fedt fedt afsnit. About god damn time, syntes godt nok at de sidste 3-4 afsnit har været lidt sløje.

Slaget var nok noget af det fedeste jeg længe har set og hjemme i domicilen sad konen og gemte ansigtet i hænderne mens jeg klappede under Sansa's adieu til Ramsay. Wow! :clap:


Top
   
Indlæg: tors jun 23, 2016 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Tak for de fede gennemgange af ugens afsnit, DP. Det er fed læsning, og jeg sætter stor pris på det. :thumb:

np, jeg nyder at skrive dem... :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 23, 2016 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Der gik i dén grad LOTR i den!

Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 24, 2016 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
^^
:laugh:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: fre jun 24, 2016 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Elsker det her billede :thumb:

Billede

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: lør jun 25, 2016 8:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Smukt.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man jun 27, 2016 5:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Sindssygt afsnit :thumb:

Dejligt at få ryddet op i alle de folk :shock: :shock:

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: man jun 27, 2016 10:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hold da kæft! Så fik vi sgu renset ud! :nuts: Og Frank Hvam i Game of Thrones :laugh:

Jeg havde tænkt tanken at psyko-Cersei kunne ende på tronen. Nu håber jeg at en af Daenerys' drager æder hende! :lightsabre:

IMO havde sæson 6 kun 2 semi-kedelige afsnit. Resten var utrolig vellykket. Det føltes som om at afsnit 10 var seriens sidste afsnit, så afdæmpet det blev efter den eksplosive åbning, med en masse slutninger. Jeg håber at de forlænger næste sæson til 15 afsnit og at det bliver afslutningen på denne verdens bedste serie. Nøj, det bliver vildt. Kom så Mother of Dragons!!


Top
   
Indlæg: man jun 27, 2016 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:laugh: :laugh:

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 133 34 35 36 3754 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team