DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 20:46

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 141 42 43 44 4554 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 08, 2017 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Men ændrede han fortiden? :?



Og siden det nu var "Children of the Forest" der skabte White Walkerne, virker det så ikke lidt mærkeligt at de bekæmpede dem sammen med menneskerne? Det har de nok blot lige undladt at fortælle menneskerne! :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs aug 08, 2017 19:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
DeathPosture skrev:
- "Flee, you idiot." Splittelsen i Tyrions ansigt, da han både havde sympati for sin familie, og sine nye allierede var fuldstændig uovertruffet spillet af Peter Dinklage og den scene alene, burde sikre ham en Emmy.


Hvis Jaime bare slipper væk i næste afsnit er det sgu råddent. Han er totalt omringet. Måske giver det mening, at sende ham tilbage til Kings Landing og forsøge at overtale Cersei til, at overgive sig. Hans ansigtsudtryk siger lidt, at det her kan ikke vindes.

Hvem skal i øvrigt flyve den 3. drage? Tyrion eller The Night King? :)


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 8:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Sæsonens hidtil fedeste afsnit - det er der INGEN tvivl om. Føj, hvor var jeg underholdt hele vejen igennem.

Det er lidt letkøbt, at Bronn lige kan nå at redde Jamie i sidste øjeblik, og udover det har så nemt ved at ramme dragen med det nye supervåben :-)

Jeg glæder mig utrolig meget til næste mandag, hvor Jamie forhåbentlig bliver samlet op fra dybet og brugt til at overtale Cersei til at overgive sig. Meeeen... Mon ikke, der sker noget andet :-)

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Bronn skulle bare flammegrilles af Drogon i stedet for det shit der. Skuffende at han overlevede. :shakehead:


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 8:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Det er stadig Game of Thrones light i øjeblikket. Det store slag til sidst er jo ren Hollywood SFX action og ikke de rå kampe der har været hidtil. Og så er det som om de går i kamp med hovedet under armen. Hvorfor er det første man gør når dragen dukker op ikke at sige nå ja, vi har jo konstrueret et supervåben til netop det formål. Det er som om det en pludselig indskydelse et godt stykke inde. Nå ja, det har vi jo også med. Da Bronn så sidder og skyder løs, hvorfor er der så ikke en af de dusin hesteryttere i baggrunden der blot smadrer ham? Han får stille og roligt lov til at fyre løs. Realismen er forduftet og det er bare ren actionbrag nu. Underholdende måske, men lidt billigt setup. Jeg glæder mig til der kommer en bog mere.


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er enig, Avatar666.

Kvaliteten er faldet enormt. Det er der ingen tvivl om. Det er underholdende, men det er ikke længere godt skrevet og/eller udført. Forskellen mellem tidligere sæsoner og denne sæson er, at man er gået fra skarpt skreven dialog og historiefremdrift til mindre skarpt skrevet dialog og en mere gumpetung historiefremdrift, som minder lidt for meget om et 'standard generic American tv-show', hvor heltene altid redder sig selv i sidste sekund, hver gang de er i fare (Hvorfor hulen amerikanerne gider se det gang på gang kan man jo undre sig over, men sådan er det jo...)

Seriøst, hvis de fortsætter med de her sidstesekundsredninger, så ødelægger de en enorm kvalitet ved Game of Thrones. Hvem havde set The Red Wedding komme (i bog eller serie)? Hvor var sidstesekundsredningen, da Stannis brændte sin egen datter? Hvem reddede Stannis, da han stod over for Brienne? Hvem skubbede Joffreys krus på gulvet, da han fik gift? Svaret på det hele er - det gjorde ingen, for Martin tager gerne livet af sine figurer. En stor force, som jeg synes, at serien skulle holde fast i. Det andet er trættende og under seriens niveau. Så er jeg sgu ligeglad med, om det skulle være Bronn eller Jamie, men måske havde det været bedst med Bronn i forhold til, hvor meget han brokkede sig i dette afsnit. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
RaGa_MuFFiN skrev:
Jeg glæder mig utrolig meget til næste mandag, hvor Jamie forhåbentlig bliver samlet op fra dybet og brugt til at overtale Cersei til at overgive sig. Meeeen... Mon ikke, der sker noget andet :-)


Det kunne være ondt, hvis de fanger ham og Tyrion skal bevise sin loyalitet overfor Daenerys ved, at slå Jamie ihjel :lightsabre:


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 14:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Iron Man skrev:
RaGa_MuFFiN skrev:
Jeg glæder mig utrolig meget til næste mandag, hvor Jamie forhåbentlig bliver samlet op fra dybet og brugt til at overtale Cersei til at overgive sig. Meeeen... Mon ikke, der sker noget andet :-)


Det kunne være ondt, hvis de fanger ham og Tyrion skal bevise sin loyalitet overfor Daenerys ved, at slå Jamie ihjel :lightsabre:


Yes, please! For det er jeg sikker på, at han trods alt ikke kan. Tyrion og Jamie er nogle softies... :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 14, 2017 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
God fremdrift i dette afsnit, men jeg ved ikke rigtigt.

De har otte afsnit tilbage til at afgøre tronespillet, dræbe den udødelige hær og finde ud af alle deres interne intriger. Det bliver nok lidt resume-agtigt, som de sagde i Mandeillen!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 15, 2017 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s07e05 - "Eastwatch" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Måske sæsonens hidtil dårligste afsnit (uden på nogen måde, at være dårligt-dårligt). Action-mæssigt var der ikke meget, at hente, selvom der blev rykket nogle skak-brikker.

højdepunkter:

- Fesent, at Bronn lykkedes med, at redde Jamie og at de uden problemer kunne kravle op på bredden i sikkerhed. Men ok, han skulle holdes i live, for, at skabe spænding omkring Cerseis graviditet (WTF!)

- Hvordan vidste Cersei, at Tyrion mødtes med Jamie? Hun vidste, at Bronn havde sat mødet op. Hvordan?

- Jon Snow kan tæmme drager! Det kan alle Targaryens åbenbart. Så kan han sikkert også flyve på en drage. Og ja, hvem skal så flyve på den sidste? Gendry?

- Gendry er tilbage... med en hammer som sin gamle far! Sæsonens bedste comeback! Gad vide, om han har brugt tiden fornuftigt i Flea Bottom? Gad vide, om han er blevet så dygtig en smed, at han kan smede et sværd af Valyrian steel? Måske med hjælp fra de bøger Sam stjal fra Citadellet?

- Speaking of Valyrian steel. Gad vide hvor lang tid, tror du der går, før Jorah finder ud af, at Jon Snow har det Valyrian steel-sværd, som hans far gav til ham, men som han sendte tilbage fordi han ikke var værdig?

- I øvrigt et fuldstændig vanvittigt posse der er samlet, til at tage på mission nord for muren. Virkelig en hård omgang "random" GoT-folk fra forskellige sæsoner der alle er forbundet på en eller anden måde.

- Og så er der den fuldstændigt vanvittige mission i sig selv. At tage ud og "kidnappe" en is-zombie nord for muren, for at transportere den til King's Landing, så Cersei kan se med hendes egne øjne, hvor reel truslen fra nord er... WHAT COULD GO WRONG? :hammer: Er vi enige om, at is-zombier kan skabe flere is-zombier bare ved, at dræbe folk? Så hvor hurtigt kan én is-zombie blive til mange is-zombier i King's Landing (eller på vejen dertil)?

- Hvor mange personer har tilsyneladende krav på tronen i Westeros efterhånden? Khaleesi mener, at hun har krav på tronen. Gendry har krav på tronen. Jon Snow har krav på tronen. Og hvad med Bran der (måske) kan ændre på fortiden? ... Der er en hel række unge mennesker, der har forskellige former for krav på tronen, og de er alle ved, at lære hinanden at kende nu.

- Gillys "irriterende" small-talk i går, må også være endegyldig bekræftelse af, at Jon er en Targaryen. "Says here (the high septon) annulled a marriage from Prince "Ragger", and married him in secret, to another woman, in Dorne". Det kan betyde, at Jon Targaryen er den retmæssige arving til the Seven Kingdoms jf.

[Vis Spoiler]
For those wondering what this means to Dany's claim, Jon is ahead of her in succession. This is due to being the first born son of Rhaegar, as he was the first born son of Aerys.
For those saying that by right of Conquest, that Robert usurped the Targaryen lineage. Upon his death, his "children's" deaths, and his brothers deaths as well, the true heir would go back to Jon (Stark) Targaryen, by way of Robert's grandmother being a Targaryen.

Billede


- Hvad har Littlefinger gang i? Hvad er hans long con? Jeg tænker, at det (selvfølgelig) er noget med, at skabe splid imellem søstrene Stark, således at han selv kan swoope ind, og tage magten i Winterfell.

- Shit hvor var det nemt, at smule en dværg ind i King's Landing. Og ud igen.

- House Tarly er nede på 1 person nu... Sam!

Jeg er seriøst deprimeret over, at der kun er 2 afsnit tilbage i denne sæson :cry3:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 15, 2017 16:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Sådan som Farmand Tarly har opført sig over for Samwell Tarly, så fortjente han sgu at blive brændt. Ældstesøn Dickon var god ved Jamie, men han var jo heller ikke ligefrem flink ved Stakkels Sam. Så det er sgu fint nok, at de blev brændt.

Jeg mener i øvrigt også, at sidste afsnit manglede noget action udover Gendrys liverollespils-hammer! Sikke den kan smadre løs!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 15, 2017 19:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Syntes så dette var et af de bedre afsnit, har aldrig syntes at de store slag var det spændende i GOT, det som gjorde GRRM til noget særligt var alt det andet, politisk spil osv.. Store slag får det for mig til at være ligegyldigt, computer spils agtigt uden indhold. En af grundene til at Return of the King slet ikke funger er jo al den fokus på battle, bigger is better... NOT.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tirs aug 15, 2017 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Er forfatteren til bøgerne på nogen måde involveret i at udvikle de sidste 2 sæsoner?


Top
   
Indlæg: tirs aug 15, 2017 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg må tilstå, at jeg synes, det var et forfærdeligt afsnit og jeg er på vej til at blive lettere depressiv over den drejning, serien har taget. Den er simpelthen ved at blive så sjusket fortalt, at det undergraver de foregående sæsoner. En ting er alle de idiotiske sidste sekundsredninger, vi nu er vidne til. Men nu får både vi telegraferet plot og udvikling i de fremtidige afsnit sammen med en masse "overraskelser" af stadig mere implausibel karakter.

- Yes, yes, vi er med på at Jon Snow er en Targaryan. Så lad os give ham en fin CGI-scene, hvor han klapper en drage på snuden, så alle er helt sikre. Der er jo næsten ikke andet at tage fat på.

- Tyrion og Jamie har ikke set hinanden siden? S4? De har lige været i krig mod hinanden og hvad får vi så, da de mødes? "Jo, ser du brormand. Far var et dumt svin, som du ved, men nu skal du høre her"...Cut!!! VIDERE!!!! :shock: :shock: :shock: Det burde have været et følelsesmæssigt stort øjeblik. Var der virkelig ikke mere kød på det ben? Untænkeligt for et par sæsoner siden.

- Gendry har vi ikke set siden S2 og når vi så finder ham igen, griber han fars hammer og bare klar til give den gas...no questions asked...og bonder kort efter øjeblikkeligt med Jon Snow.

- Den der "reunion" med Moros fra Tyr og hunden, som tilfældigsvis er blevet fanget, er bare så tynd, så tynd. Jeg sad bare og tænkte, at selvfølgelig skal hunden da med der, for hvordan skulle de ellers få skohornet (tak Fritte) ham ind i historien igen?

- Gilly finder tilfældigvis den største hemmelighed og showstopper i Westeros i en bog der bare ligger og flyder på Sams bord, men det tager ingen notits af.

- Og de ting DP allerede har noteret.

Seriens to-do liste bliver hakket af i et rasende tempo, hvilket er stik imod selve seriens identitet og den formel, der i 6 sæsoner fungerede så godt.

Hvorfor fanden afslutter man ikke denne fantastiske serie på en værdig måde i stedet for den omgang manuskriptsjusk, vi er vidne til? :wallbanger: :bat: :nono: :lightsabre: :cry3: :help: (mangler emojis og ord). Jeg håber og beder til at Martin skriver serien færdig.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 9:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Iron Man skrev:
Er forfatteren til bøgerne på nogen måde involveret i at udvikle de sidste 2 sæsoner?


Altså, så vidt jeg husker, har showrunnerne David Benioff og D. B. Weiss haft uhindret adgang til George R. R. Martins uudgivne kapitler, så mange af de ting der sker i TV-serien nu, sker også i bøgerne, men der skulle også være mange ting der IKKE er med i de kommende bøger. Og vi kan jo desværre ikke se præcis hvilke det drejer sig om, før de sidste bøger er udgivet. :cry:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 141 42 43 44 4554 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team