DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 142 43 44 45 4654 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons aug 16, 2017 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
DeathPosture skrev:
Iron Man skrev:
Er forfatteren til bøgerne på nogen måde involveret i at udvikle de sidste 2 sæsoner?


Altså, så vidt jeg husker, har showrunnerne David Benioff og D. B. Weiss haft uhindret adgang til George R. R. Martins uudgivne kapitler, så mange af de ting der sker i TV-serien nu, sker også i bøgerne, men der skulle også være mange ting der IKKE er med i de kommende bøger. Og vi kan jo desværre ikke se præcis hvilke det drejer sig om, før de sidste bøger er udgivet. :cry:


OK - jeg var nervøs for, at det måske bare blev fri leg og George har sikkert noget værdifuldt input. Det vil være træls, hvis tv-serien kører til højre og bogen til venstre og historien i bogen bare ender med, at være langt bedre.


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Ak... Jeg var simpelthen ved at slukke sidst jeg så Game of Thrones... EastWatch.
Det er så elendigt skrevet, så forhastet og så dumt, at jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde.
Scene hvor de "gode" står rundt om bordet i Dragonstone og beslutter sig for at kidnappe en White Walker og bringe den til Kings Landing er så.... tåkrummende ! ak og ve


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Må også indrømme, at idéen om at skulle kidnappe en whitewalker står i markant modstrid til alle de geniale planer, plots og intriger, som resten af Game of Thrones-serien står for. Faktisk synes jeg, at sidste afsnit mere og mere viser, at de ikke rigtigt har styr på de mere plotorienterede elementer længere. Det er så ærgerligt. For afsnittet med dragesmadder var jo super fedt lavet uanset Bronn og Jamie Lannister yderst heldige redninger.

Hvorfor skulle vi dog også se Jamie synke til bunds for at dukke op helt rask og rørig i næste afsnit? Udueligt!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 13:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Iron Man skrev:
OK - jeg var nervøs for, at det måske bare blev fri leg og George har sikkert noget værdifuldt input. Det vil være træls, hvis tv-serien kører til højre og bogen til venstre og historien i bogen bare ender med, at være langt bedre.

Jeg er sikker på at historien i bogen bliver langt bedre, hvis der da nogensinde kommer et bind mere. Det der kører nu over skærmen nægter jeg simpelthen at tro på at George kan have noget med at gøre. Han kan selvfølgelig også være 'brændt ud' og næste bind viser sig at være et makværk der tangerer tv-serien. Lad os se :)


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 13:40 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Supermikkel skrev:
Ak... Jeg var simpelthen ved at slukke sidst jeg så Game of Thrones... EastWatch.
Det er så elendigt skrevet, så forhastet og så dumt, at jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde.
Scene hvor de "gode" står rundt om bordet i Dragonstone og beslutter sig for at kidnappe en White Walker og bringe den til Kings Landing er så.... tåkrummende ! ak og ve


Er det ikke "kun" en Wight, de vil kidnappe?


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Avatar666 skrev:
Iron Man skrev:
OK - jeg var nervøs for, at det måske bare blev fri leg og George har sikkert noget værdifuldt input. Det vil være træls, hvis tv-serien kører til højre og bogen til venstre og historien i bogen bare ender med, at være langt bedre.

Jeg er sikker på at historien i bogen bliver langt bedre, hvis der da nogensinde kommer et bind mere. Det der kører nu over skærmen nægter jeg simpelthen at tro på at George kan have noget med at gøre. Han kan selvfølgelig også være 'brændt ud' og næste bind viser sig at være et makværk der tangerer tv-serien. Lad os se :)


Hvis han bliver stresset af, at alle tror, han er graven nær, så kan kvaliteten jo sagtens falde. :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 15:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Avatar666 skrev:
Iron Man skrev:
OK - jeg var nervøs for, at det måske bare blev fri leg og George har sikkert noget værdifuldt input. Det vil være træls, hvis tv-serien kører til højre og bogen til venstre og historien i bogen bare ender med, at være langt bedre.

Jeg er sikker på at historien i bogen bliver langt bedre, hvis der da nogensinde kommer et bind mere. Det der kører nu over skærmen nægter jeg simpelthen at tro på at George kan have noget med at gøre. Han kan selvfølgelig også være 'brændt ud' og næste bind viser sig at være et makværk der tangerer tv-serien. Lad os se :)


Tror ikke GRRM har nogen som helst aktier i det, vi er vidne til i øjeblikket. Og hvis han har, behøver han ikke skrive den sidste bog eller 2.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons aug 16, 2017 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Tror ikke GRRM har nogen som helst aktier i det, vi er vidne til i øjeblikket. Og hvis han har, behøver han ikke skrive den sidste bog eller 2.


"Damn straight", sagde den meget ikke-gangsta-agtige eksil-nordjyde.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 17, 2017 6:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
At tage ud og "kidnappe" en is-zombie nord for muren, for at transportere den til King's Landing, så Cersei kan se med hendes egne øjne, hvor reel truslen fra nord er...


Det her lyder som et fuldstændigt amatøragtigt plot i Game of Thrones. At tage ud og stjæle en white walker, for at parade den foran Cersei, for at vise hende at, ja, truslen er ægte. :? Altså jeg kan helt vildt godt lide denne slags Rogue One-agtige historier, hvor en band of misfits går sammen om en farlig mission, men det lyder simpelthen så ringe i denne sammenhæng. Det er noget jeg kunne forvente af en serie som Walking Dead. Ikke Game of Thrones.

I øvrigt er jeg ikke vild med tiden og hvor stærkt det hele går. Gendry har været væk i 4 sæsoner. Davos dukker op og 10 minutter senere står de sammen med Jon Snow. Det hele går simpelten for stærkt, hvorfor de burde have holdt sig til 10 afsnit og forlænget til sæson 9. If it ain't broken, don't fix it!

Og så er der den der vanvittige scene, hvor Gilly læser op fra bogen, der ligger på Sams bord. Hvad sker der?! :shock:

Jeg elsker stadig Game of Thrones og synes at det er verdens bedste serie, men jeg er lidt træt af at de begynder at eksperimentere så sent.


Senest rettet af Fritte tors aug 17, 2017 10:14, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tors aug 17, 2017 8:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Mike Haggar skrev:
Hvis han bliver stresset af, at alle tror, han er graven nær, så kan kvaliteten jo sagtens falde. :D

Haha. Nogle forfattere skriver bedst med det ene ben i graven :) Jeg tror såmænd nok han kan holde sig levende de næste 10 år, men med det tempo han har på nu, er det måske heller ikke nok.

Shiva skrev:
Tror ikke GRRM har nogen som helst aktier i det, vi er vidne til i øjeblikket. Og hvis han har, behøver han ikke skrive den sidste bog eller 2.

Nej, det der kører over skærmen nu virker som om det er skrevet af generiske tv-'forfattere'. Ideforladt og hult.


Top
   
Indlæg: tors aug 17, 2017 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kvaliteten er faldet markant. Det er der ingen tvivl om. Jeg er derfor mere skeptisk omkring, hvordan serien afsluttes. Jeg glæder mig til bøgerne kommer en dag. Jeg er sikker på, at Martin skriver det væsentligt bedre.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 17, 2017 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg tror stadig GRRM står bag hovedtrækkene... Altså kampen om, hvem der er den retmæssige arvning til tronen, da flere af disse plot-linier har rødder tilbage i de første sæsoner. Men det er meget muligt, at de nuværende forfattere freestyler mange af de andre side-plots. Det bliver enormt spændende, at finde ud af præcis hvad der er hvad, når GRRM engang kommer med den næste bog (som er udsat i det uendelige efterhånden).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 17, 2017 11:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er en mulighed, DP, men serien er dårligere skrevet nu. Det er der ingen tvivl om.

To rigtigt dårlige scener fra sidste episode:

Scenen, hvor Arya lister ind til Littlefinger, finder noten og så står Littlefinger selvfølgelig i skyggerne og afventer, at hun lister ud fra hans rum - han har allerede regnet hende ud af en eller anden grund og lagt en fælde... hvordan er det lige, han har formået at regne hende ud? Hvordan kan han lure, at hun holder øje med ham? Det ligner en scene fra en generisk amerikansk tv-serie og var i min bog ikke særligt veleksekveret.

Scenen, hvor vi alle skal have smasket ind i hovedet, at Jon Snow åbenbart kan kontrollere drager, så han nu skal klappe Drogon. Det var simpelthen så amatør-agtigt og typisk "vi skal vise og forklare alt, så vi er sikre på, at alle forstår". Det har GoT ikke gjort tidligere.

GoT er en fed historie, især via dens mange komplekse figurer, men kvaliteten er desværre faldet en del, bl.a. også via den pacede storytelling, så Gendry pludselig genopfindes, hurtigt genitroduceres og hurtigt bliver Jon Snows bongkammerat. Så skal vi i øvrigt slet ikke snakke om den her Suicide Squad, der skal afsted for at fange levende død i næste afsnit... Savner i det hele taget mere White Walkers. Skal de bare teases i mange sæsoner for så at blive en sidehistorie til sidst?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 17, 2017 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 17, 2017 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
:laugh:

Det er altså rockerfedt, at der har været tre skuespillere og en klovn af dansk oprindelse med i Game of Thrones. Der dukker nok ikke flere op, men hvis Anders W. Berthelsen eller hans arvtager, Mikkel Boe Følskov, dukker op, så skal de da være velkomne. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 142 43 44 45 4654 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team