DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 513 Næste
Forfatter besked
 Titel: 1864 (2014)
Indlæg: fre mar 14, 2014 14:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Så er der en fem minutters trailer til Ole Bornedals kommende 175 millioner kroner dyre serie - så kan man selv afgøre, om det er licenspengene værd :)

Umiddelbart ser det ud til, at Bay-versionen af Pearl Harbor ikke har levet forgæves (blafrende vasketøj og mænd, der skridter afsted i slo-mo), og filmen lever bestemt også op til
Citat:
Hollywoodregel #722: Hvis du laver en historisk film, skal der danses i den. Hvis du kan få dette med i traileren, giver det ekstra point.


men derudover er jeg forsigtigt optimistisk.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 14, 2014 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg glæder mig rigtig meget til 1864, men synes nu at den lange trailer er liiige lidt for indholdsrig. Så stor en teaser havde vi ikke behøvet få.

Læs iøvrigt Tom Buk-Swientys Slagtebænk Dybbøl og Dommedag Als inden serien kommer. De er fremragende.


Top
   
Indlæg: fre mar 14, 2014 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Der står lidt om serien her, uden spoilers:

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/f ... 960588.ece

Ambitiøst projekt, og dyrt. :)


Top
   
Indlæg: man mar 17, 2014 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det ser bombastisk ud. Jeg glæder mig.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man mar 17, 2014 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Alle de sædvaneligt skuespillere er i hvert fald til stede! Jeg glæder mig også.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man mar 17, 2014 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
De taler i hvert fald alt sammen velartikuleret dansk med solidt københavnsk aftræk. Det er så satans synd for de stakkels danskere, at man skal udsættes for dialekt - specielt i en serie fra 1864, hvor dialekterne må have været virkeligt skarpe. Det kan jeg ikke rigtigt tage alvorligt, men okay, det ser godt ud ellers. Hvor er Anders W. Berthelsen? Plejer han ikke altid at skulle spille Anders W. Berthelsen i sådan nogle DR-serier?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man mar 17, 2014 12:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Interessant pointe med dialekterne - jeg tror (desværre) ikke, at folk generelt har lyst til at høre andet end københavnsk/rigsdansk i film og serier.
Man prøvede jo med Bornholms Stemme, som jeg ikke har set - men jeg husker tydeligt reklamerne, hvor der med tyk bornholmsk dialekt blev opfordret til at se den i biografen. Det virkede mest som om der blev gået efter nogle billige komiske point dér.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man mar 17, 2014 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Holmsgaard skrev:
De taler i hvert fald alt sammen velartikuleret dansk med solidt københavnsk aftræk. Det er så satans synd for de stakkels danskere, at man skal udsættes for dialekt - specielt i en serie fra 1864, hvor dialekterne må have været virkeligt skarpe.

Det er en god pointe. Hvis ikke en film som 1864 skulle opdrage lidt på danskerne, hvornår sker det så? Det er jo trods alt den slags, som vi roser udenlandske film for. Eksempelvis er krigsfilm, hvor tyskerne taler tysk oftest anset for langt mere autentiske end de film, hvor ze germanz zpeekz ze englizh wit ze german azzent.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man mar 17, 2014 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er helt sikker på, at en forsmået jyde som jeg intet problem vil have med at høre jysk, fynsk eller sønderjysk i en serie, der bl.a. foregår i Sønderjylland. Det er muligt, jeg ikke vil fatte det hele, men det er del af charmen, synes jeg. Når man betaler til licensen for et statsejet monopol-tv, så burde denne statsejede monopol ikke marginalisere folk, der ikke taler rigsdansk. Tværtimod burde det bruges til at skabe den forskellighed, der ligger i komme fra forskellige dele af landet. Der er langt fra Nørrebros hipsterindsmurte fixie-cykler til Den Glade Viking den dag i dag, og folk på landet burde tale markant anderledes end bykøbenhavnerne - især i 1864.

Problemet er jo nok, at man har en tendens til at bruge dialekter til at få folk til at fremstå dumme. Bare se Søren Østergaard i Waoo-reklamerne. Han er muligvis født i Esbjerg, men har aldrig talt specielt jysk i tv. Når han så laver Waoo-reklamer, bruges der tyk dialekt for at få ham til at fremstå ekstra fjollet.

Jeg er enig med dig, Konigsberg. Jeg elsker, når man tør lave autentisk sprog i film. Derfor fungerer en film som f.eks. Der Untergang hamrende godt. Hvis den havde været med Hollywoods ulidelige Djørman accent, så ville den have været meget mindre interessant. Apocalypto er også suveræn, fordi man føler sig virkelig fremmedgjort over for indianersproget brugt i filmen. Det fungerer så godt.

... Undskyld mit sidespor. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man mar 17, 2014 18:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
De taler heller ikke fynsk i Arvingerne, og alligevel kan hr og fru Danmark ikke høre hvad der bliver sagt.
Når der alligevel sjuskes i produktionen, så kan man ligeså godt smøre dialekten på også.
Der er vel tekster tilgængelige for dem der ønsker det.

(Jeg ser sjældent disse danske serier, men en serie jeg er faldet over er "Sjit happens", og nøj, hvor kan det være svært at høre hvad især Emil siger).

Som ansat i den private del af høreapparatsbrqnchen kan man jo klappe i sine hænder, over, at dårlig dansk produceret tv skubber folk ind i butikkerne, men man skal efterfølgende forklare at det altså ikke er dårlige høreapparater folk har købt, bare fordi de stadigvæk ikke kan forstå hvad Mads Mikkelsen siger.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

PREMIERE: Søndag d.12.Oktober kl. 20.00 på DR1 :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg ser med. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2014 9:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Den er jeg også med på!

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2014 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Den er man nødt til at se, selvom jeg kommer i et uløseligt dilemma med mit NFL Gamepass og dertilhørende ukrænkelige timeslot søndag aften :cry3:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 9:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Den er man nødt til at se, selvom jeg kommer i et uløseligt dilemma med mit NFL Gamepass og dertilhørende ukrænkelige timeslot søndag aften :cry3:


Kan du ikke løse dette problem ved at se 1864 dagen efter via DR.dk?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 513 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team