DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 2:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jul 30, 2015 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Det har skam intet at gøre med, at du er ny. Alle skal være velkomne til at være med, men jeg synes din tone har været ret ubehagelig.

Nuvel, tilbage til naturen:

Mange kritikere har angrebet serien med alt de havde, inkl at den skulle være historisk ukorrekt. Det er jeg uenig i.

Jeg er dog enig i, at den fortællemæssigt har nogle problemer som dog ikke ødelægger serien for mig.

Jeg synes i store træk rammefortællingen er unødvendig og den får ihvertfald for meget tid.

Kærlighedsdramaet er en kende fladpandet.

Seriens styrke er for mig klart der hvor den fortæller om de politiske spil og de egentlige historiske begivenheder.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors jul 30, 2015 11:04 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Mikl skrev:
Det har skam intet at gøre med, at du er ny. Alle skal være velkomne til at være med, men jeg synes din tone har været ret ubehagelig.

Nuvel, tilbage til naturen:

Mange kritikere har angrebet serien med alt de havde, inkl at den skulle være historisk ukorrekt. Det er jeg uenig i.

Jeg er dog enig i, at den fortællemæssigt har nogle problemer som dog ikke ødelægger serien for mig.

Jeg synes i store træk rammefortællingen er unødvendig og den får ihvertfald for meget tid.

Kærlighedsdramaet er en kende fladpandet.

Seriens styrke er for mig klart der hvor den fortæller om de politiske spil og de egentlige historiske begivenheder.


Ubehagelig? - til forskel fra hvem?

Men tilbage til krigsseriens gru:

Jeg kan forstå, at vi ikke er helt uenige om seriens "kvaliteter".

Er du veludrustet mht. historisk viden, for du må da kunne se, at der er bommerter?
(Og jeg tænker ikke på, at der pludselig optrådte et el-hegn i traileren).

Du finder styrke i manuskriptet hvad angår det politiske spil. Dér er vi i hvert fald uenige.
Serien efterlod et hav af ubesvarede spørgsmål.

Jeg tror aldrig det gik op for seerne, hvorfor krigen udbrød og hvem der var de ansvarlige
for krigens fortsættelse måned efter måned.
I nogle korte scener optrådte en forvirrende parade af kongelige, adelige, politiske og
militære personer. En overgang synes Johanne Louise Heiberg at have skylden, fordi hun blev fremstillet
som Monrads dominatrix.

Der optræder ikke en slesviger i serien, skønt det er deres store landområde, der kæmpes om.
Hvor lå deres loyalitet og hvorfor?

Jeg kunne blive ved mht. gode og dårlige sider ved serien til 173 mio. kr.

Nu er det kun Buks bøger der nævnes hér i tråden, men der er udgivet mange gode bøger før disse, der
beskæftiger sig med de forskellige aspekter ved denne sidste krig på dansk grund.


Top
   
Indlæg: tors jul 30, 2015 12:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Er det ikke bare Okotta?


Top
   
Indlæg: tors jul 30, 2015 12:20 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Fritte skrev:
Er det ikke bare Okotta?


En lam insiderjoke til den gamle garde?
Bare spørg, hvis du vil vide noget?


Top
   
Indlæg: lør aug 01, 2015 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
poul s skrev:
Først hadede du serien som pesten, og nu kan du ikke få armene ned - det var nærmest dette, jeg
havde svært ved at forstå. Så når du skrev, at du heller ikke kunne døje "Rumrejsen år 2001", vil
du måske også kundgøre om få måneder, at du har set filmen igen, og finder den fantastisk?

Hvad skulle der nu være galt med at ændre mening? Jeg har da selv været igennem et par film som jeg først holdt meget af og siden hadede - og omvendt. Nogle ting vinder ved gensyn - andre gør det modsatte.


poul s skrev:
En lam insiderjoke til den gamle garde?
Bare spørg, hvis du vil vide noget?

Ok, er du Okotta?


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 11:49 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Jordsvin skrev:
poul s skrev:
Først hadede du serien som pesten, og nu kan du ikke få armene ned - det var nærmest dette, jeg
havde svært ved at forstå. Så når du skrev, at du heller ikke kunne døje "Rumrejsen år 2001", vil
du måske også kundgøre om få måneder, at du har set filmen igen, og finder den fantastisk?

Hvad skulle der nu være galt med at ændre mening? Jeg har da selv været igennem et par film som jeg først holdt meget af og siden hadede - og omvendt. Nogle ting vinder ved gensyn - andre gør det modsatte.

JORDSVIN
Naturligvis kan man finde nye kvaliteter eller blive skuffet ved flere gennemsyn, men når man
fluktuerer så meget, som bemeldte herre, holder al fornuft da op. Så falder seriøsiteten ganske
betydeligt og bliver til et indlæg for indlæggets skyld. Men det hele er selvfølgelig også kun chat,
og brugeren har jo også meddelt i utilslørede vendinger, at "det rager ham langsomt", hvad andre
mener. Det sidste passer dog ikke, hvilket hans koleriske udbrud i tråden beviser.

Har du selv skiftet holdning til serien, eller var én gang rigeligt?



poul s skrev:
En lam insiderjoke til den gamle garde?
Bare spørg, hvis du vil vide noget?

Ok, er du Okotta?


Svaret er nej.


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Hvem helvede har gjort dig til smagsdommer over mine indlæg? Hvorfor helvede skal du komme som ny bruger med den fladpandede arrogante attitude du disker op med, og hvem er du om nogen der udtaler dig om seriøsitet i indlæg???

Mit indlæg er sgu ikke skrevet bare for indlæggets skyld, men er rent faktisk noget jeg har brugt tid og kræfter på. Det ønsker du så åbenbart bare at pisse højt og flot på med dine ynkelige kvæk og belærende tone. Du pisser også på retningslinjer og på forummet generelt med alt dit lort.

Det værste er dog, at du tilsyneladende får lov til at fortsætte med at nedgøre især mine bidrag i denne tråd og ydermere svine mig til med beskyldninger om alkoholisme!!!

HVOR ER DE PERSONER HER PÅ DAHF DER SKAL STOPPE DEN SLAGS IDIOTI HER???

Jeg nyder at skrive indlæg på dahf og har fået en feedback fra mine med-brugere der gør det sjovt at blive ved, men bliver du poul s ikke snart smidt ud på hoved og røv af dette forum, så står jeg ved min beslutning om ikke at bidrage med noget som helst konstruktivt mere.

Så må diverse admins her på dahf jo vælge, om de vil have film-relateret stof fra min side, eller stupide provokationer fra poul s?

Fritte og Konigsberg - jeg ved jeg har jeres opbakning, så i må gerne komme på banen her....


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg er enig med Henriksen, Jordsvin og Konigsberg.

Det er fuldstændig lovligt at se en film/serie, synes den er lort, for derefter at skifte mening ved gensyn. Også omvendt.

Hell, jeg var selv ved at falde bagover af Transformers tilbage i slut-2000erne. I dag synes jeg det er noget værre affald.
Første gang jeg så Rumrejsen 2001 var det rent ud sagt WTF. I dag er det min yndlingsfilm nr. 2.

Hvor mange herinde havde ikke armene i vejret på vej ud af biografen, da Phantom Menace udkom tilbage i 1999? Langt, langt de fleste. Og jeg vil vædde med at 90% af den gruppe i dag synes at den er noget lort.

Jeg synes at Terminator: Genisys var fin underholdning. Henriksen havde modsatte oplevelse og skrev en farverig anmeldelse. Skulle jeg blive personligt fornærmet over det?? Nej da. Som Henriksen selv skriver, who cares. Jeg har ikke mere ret end ham, og omvendt.

Henriksen, du fortsætter da bare med at skrive på DAHF. Okotta/Flash Gordon/nano/poul s. Samme person. You can polish a turd, but it's still a turd. Farvel!


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Ignorer ham dog, ellers er der en fin funktion der kan gøre det for dig!


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
poul s skrev:
Naturligvis kan man finde nye kvaliteter eller blive skuffet ved flere gennemsyn, men når man
fluktuerer så meget, som bemeldte herre, holder al fornuft da op.

Nej. Jeg har, som sagt, selv haft præcis samme oplevelse med flere film. Det har du åbenbart aldrig, og det er jo bare dit problem.
Citat:
Har du selv skiftet holdning til serien, eller var én gang rigeligt?

Jeg har ikke set den.


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Kermit skrev:
Ignorer ham dog, ellers er der en fin funktion der kan gøre det for dig!


Vi har nogle retningslinjer der skal overholdes....dårlig opførsel forsvinder ikke ved at vi er nogle stykker der bruger ignorer-funktionen. Hverken her eller i den virkelige verden nytter det bare at være selektiv blind og så tro at de dårlige emner forsvinder.

Og så har vi vel et regelsæt af en grund her på siden, ikke?


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 15:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jo jo selvfølgelig skal de da det, og Poul S skal da også smides på porten, men vi er midt i højsæsonen og Admin kunne jo sagtens have travlt på en strand på Ibiza, så man kunne jo slå koldt vand i blodet i stedet for at true med bål og brand, du kender jo godt udtrykket "Dont feed the Troll"


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2015 16:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Kermit skrev:
Jo jo selvfølgelig skal de da det, og Poul S skal da også smides på porten, men vi er midt i højsæsonen og Admin kunne jo sagtens have travlt på en strand på Ibiza, så man kunne jo slå koldt vand i blodet i stedet for at true med bål og brand, du kender jo godt udtrykket "Dont feed the Troll"



Jo jo :thumb:


Top
   
Indlæg: man aug 03, 2015 9:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg vil gerne slå et slag for soundtracket til 1864. Det er komponeret af den amerikanske komponist Marco Beltrami (The Hurt Locker, 3:10 to Yuma, The Homesman m.m). Jeg synes det er et ret solidt sountrack og det kan købes for sølle 69 kr i iTunes eller hentes "gratis" hvis man har Apple Music:

iTunes Store:
https://itunes.apple.com/dk/album/1864- ... d949895132

Apple Music:
https://itun.es/dk/C_JN4

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 1:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Hmm... biograferne tør ikke vise filmen, da de tror at folk ikke gider se den.

http://www.bt.dk/danmark/foerst-fik-tv- ... ilmen-1864

Håber da at den bliver vist på tv, da, så vi kan se den komprimerede udgave, uden alt for mange fyldscener og subplots.
Med tv-serien "Das Boot", syntes jeg at både film og serie havde en berettigelse, hver for sig.
Det kunne vel også være tilfældet her.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team